Heb bij de action zo`n goedkoop setje gekocht en heb vandaag voor mn dochter een leuk armbandje gemaakt en vond het erg leuk om te doen. Nu wil ik voor het grotere werk gaan. Heb bij de bieb wat boeken gereserveerd om te kijken hoe ik sluitingen moet maken etc. Iemand hier ervaring of leuke tips? (bijv een leuke/goede webshop). Alvast bedankt voor het meedenken!
Weet je al wat voor soort sieraden je wilt maken? En wat voor materialen je het liefst wilt gebruiken? Wil je ze enkel voor jezelf maken of ook voor anderen later misschien? Er zijn zoveel technieken en materialen, het is belangrijk om stap voor stap te beginnen met een techniek die je het leukst lijkt en om uit te vinden waarvoor je het meeste talent hebt. Ik maak vanaf 2003 sieraden, toen ik de smaak te pakken had mijn eigen webwinkels gehad met wisselende collecties en ook bijv. een cursus zilversmeden gedaan. Momenteel maak ik alleen nog sieraden in opdracht maar heb dus al wat jaartjes ervaring. Ik vind het belangrijk dat ik duurzame materialen gebruik en zo natuurlijk en puur mogelijk (edelstenen, natuurlijke materialen en Sterling zilver) maar ik ben ook vrij simpel begonnen. Kijk op Internet eens bij de verschillende technieken, blader in tijdschriften en ga het liefst eens een echte kralenwinkel binnen zodat je je materialen kunt voelen en aanraken zodat je weet wat je gebruikt en wilt gebruiken. Je mag me altijd pb-en voor meer info en evt. foto's. Ik heb het meeste werk op mijn PC staan en niet op de laptop dus kan je nu even niets showen, maar ik heb genoeg lijsten met webwinkels en goede leveranciers.
Bovenstaande zeg ik trouwens voornamelijk omdat je voor je 't weet allerlei onnodige dingen aanschaft terwijl het sieraden maken (ook in het begin) een enorm dure hobby is! Je kunt beter eerst goed kijken wat je het liefste zou willen kunnen en dan beetje bij beetje je 'uitzet' compleet maken.
Ga lekker experimenteren en inderdaad kijk op you tube Ik ben ook bezig met het maken van sieraden ( en ook wel andere decoratie en accessoires) Ik werk graag met klei(fimo), vintage, tweedehands, stenen en papier. Ik mix graag bestaande kralen met eigen gemaakte/ontworpen materialen. Ook wel met bladgoud. 1001 mogelijkheden Hieronder een voorbeeld van een ketting gemaakt van verschillende materialen. Bestaande kralen, klei, wol en vintage object Bekijk bijlage 257209
Mooi Bosi333; Leuk idee ook om oude en andere materialen te gebruiken! Dat zal ik zeker onthouden. Heb ondertussen een goede website gevonden met wat tips. Leuk! nu nog een kralenwinkel!