Interneturen per dag..Verslaafd?

Discussion in 'De lounge' started by Mamatrees, Oct 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    #1 Mamatrees, Oct 12, 2011
    Last edited: Oct 12, 2011
    Vraag me eigenlijk weleens af hoeveel uur de meeste mensen achter internet zitten.
    Soms heb ik het idee dat ik veel teveel uurtjes achter mijn laptop zit.Nu staat mijn laptop bij me op de bank,dus ik hoef niet in een aparte ruimte te gaan zitten.Maar ik kom wel ongeveer aan de 4 uur per dag.Sommige dagen wat meer en sommige wat minder.In combinatie met TV kijken tussendoor en wat praten met mijn man die na 21uur pas thuis is.
    Wil je er ook bij vermelden hoeveel uurtjes ervan op ZP zijn..
    Ikzelf wissel de hele tijd van site's en tussendoor kijk ik op ZP.
    Sommige dagen kijk ik zelden op ZP en andere dagen uren achter elkaar.Maar ik kan ook zonder.Dus niet verslaafd.;)
    Ik ben benieuwd naar jullie reactie's..

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Gemiddeld 2 uur op de laptop, en nog veel meer op mn Smartphone...
    En moet eerlijk bekennen dat ik niet zonder het internet op mn Smartphone kan! (ben ik ff blij dat ik geen Blackberry heb!)

3. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Nou gelukkig vind ik internetten op mn telefoon niks aan.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Teveel! Een 6 - 8 uur minimaal per dag. Verspreid over telefoon en laptop.
    Heb geen werk en geen kinderen. Zit de hele dag thuis :(
    Werk wordt.. aan gewerkt en dan hoop ik toch echt om de uren te halveren!

5. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

Jan 14, 2011
    3,399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ik zit ongeveer tussen de 1 en 3 uur per dag op de laptop, voornamelijk 's avonds.
    Daarbij zijn de meeste dingen sociale pagina's, en toch altijd wel ZP.
    Maar dat is niet een constant iets waar ik op zit. :)

6. Within

Within Niet meer actief

Ik heb de hele dag mijn laptop aanstaan, ook voor mijn werk. Zit er niet continue achter maar er zijn ook dagen dat ik er wel continue achter zit.
    soms kom ik dus wel aan de 12-13 uur...

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik weet niet of je echt kunt spreken van een verslaving. Bij een verslaving denk ik eigenlijk aan situaties waarin je echt niet kunt functioneren zonder. Dat je de deur niet meer uit zou gaan om te kunnen internetten, dat je er 's nachts voor opstaat en dat dus je dagelijkse werkzaamheden geen voorrang meer zouden hebben.

Ik ben ook iemand die de hele dag een laptop aan heeft staan. Internet is voor mij ook een middel om aan informatie te komen waar je vroeger bijvoorbeeld de telefoon voor pakte. Je zoekt iets op, je leest het nieuws (en dat vind ik zeer handig, want sommig nieuws wil ik bewust niet lezen en zo kan ik zelf filteren. Bij het journaal op tv wil dat niet). Maar ook winkelen via internet, leren via internet en vergeet de social media niet. Hyves en Facebook zijn voor mij echt een heel goed middel om contacten te onderhouden die anders in het slop waren geraakt. Denk maar aan het feit dat een goed telefoongesprek met je vrienden niet altijd lukt op de momenten dat jij dat zou willen, omdat er nu eenmaal een kind of meerderen in het gezin zijn die dan nét die aandacht nodig hebben. Door te mailen en korte updates te geven, hou je elkaar toch op de hoogte en dat kan dus op momenten dat er tijd voor is. Dat vind ik echt een vooruitgang.
    Ik kan niet zonder. Het is ook zeker mijn redding geweest als het gaat om eenzaamheid. Dankzij het internet kon ik "gesprekken" hebben met mensen die hetzelfde denken en voelen. Dat was me in het echte leven niet gelukt voor langere periode. Tijdens de zwangerschap heb ik niet veel kunnen doen en was ik dus heel blij met internet. We woonden op een plek met weinig aanloop van vrienden en ik had ook een hele tijd geen werk en verveelde me enorm, omdat je bij niemand op de koffie gaat (werken, druk, niet thuis).

Ik zie het dus niet als een verslaving, al besteed ik ook best veel tijd aan internet per dag. Ik kan het prima uitzetten wanneer ik bezoek heb, als ik werk, dan werk ik en denk ik niet aan hyves en fora. Ik kan het prima loslaten. Het is een middel geworden van deze tijd. Al stoor ik me wel weer aan gebruikers die de hele dag met hun neus in hun smartphone hangen en amper zien waar ze lopen op straat. Dat zou ik wel weer kunnen zien als verslaving.

8. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ik zit ma t/m vrij thuis.
    En als het huishouden gedaan is en de kleine ligt op bed, dan zit ik heeeellll veeeellll achter de laptop :D
    Niet alleen zp,maar als ik een topic interessant vindt,dan kijk ik regelmatig na nieuwe reactie's.
    Maar veslaafd wil ik me niet noemen.
    Als er dingen gedaan moeten worden of ik heb zin om na buiten te gaan.
    Dan kan ik mijn laptop makkelijk aan de kant zetten ;)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben absoluut niet verslaafd maar ik zit wel veel achter internet. Ik kijk weinig tv, 's avonds is voor mij meestal een groot deel achter de laptop. Maak me er verder niet druk om; andere mensen hangen de hele avond voor de tv, dat is dan weer niet mijn ding, ik kijk naar programma's die ik wil zien en dat is het. Hoeveel uur per dag? Geen idee, maar ik gok alles bij elkaar wel een uur of 5 per dag.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik denk 1 a 2 uurtjes per dag. Dat was altijd veel meer, maar nu besteed ik mn tijd veel liever aan m'n zoontje overdag. 's Avonds als hij op bed ligt, heb ik vaak geen puf meer om lang achter mn laptop te zitten.
    Tot voorkort deed ik werk grotendeels achter de computer, toen kwam ik zeker wel aan 6 of 8 uur per dag.

11. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    @ justme1974 nee verslaving kan je het niet snel noemen maar er zijn mensen die de hele dag op hun telefoon internetten,op vakantie,in de auto,onder het eten,op een verjaardag.(hier irriteer ik me altijd aan)
    ..Er zijn mensen die niet zonder kunnen dit noem ik al een beetje een verslaving

En ik vind het ook een manier van ontspanning.
    Mijn man kijkt altijd tv wat mij niets interreseert dus ik vermaak me op deze manier..

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb geen idee! Mijn laptop staat op onze eettafel en vrijwel de hele dag aan. Maar ik zit er niet continu achter. Doe ook gewoon mn huishouden, besteed heel veel tijd aan mn meissie en loop tussendoor ook nog met de hond. Hoeveel van de internet uren op ZP zit weet ik niet, ik wissel tussen verschillende sites en kijk daarbij regelmatig even hier op t forum :). Denk dat ik toch wel gauw aan 4 a 5 uur per dag zit?! Maar ik kijk hier ook weinig TV. Vriendlief kijkt graag naar die crime kanalen en reality zone en als er dan iets op is wat ik niet leuk vindt en hij wel, kruip ik achter mn laptopje.

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Minimaal 8 uur per dag haha Moet voor mn werk veel op internet zijn.
    ZP staat altijd wel aan en kijk ook tussendoor best vaak ;)

Als ik vrij ben zit ik amper achter de computer, dan is het hooguit 1 a 2 uurtjes per dag.
    Dan ben ik te druk bezig met Jayden en het huishouden en boodschappen.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

De laptop staat hier eigenlijk wel de hele dag aan, maar ik zit er voornamelijk achter/op (hoe zeg je dat?) als de kinderen op bed liggen. Nu liggen ze toevallig tegelijk op bed, dus heb ik lekker even tijd voor mezelf, maar er zijn ook dagen dat ze elkaar precies aflossen, dus dan heb ik amper tijd om te zitten laat staan internetten. Ik zit voornamelijk op zp en Facebook en momenteel ben ik de KBS aan het opmaken :cool:.

En verslaafd...nee dat zeker niet (alhoewel mijn familie er een tijdje terug geloof ik anders over dacht...wat was ik kwaad zeg :x!). Verslaafd vind ik als je niet zonder kan functioneren en je kinderen bijv. maar aan hun lot over laat om te internetten/zp-en. Nou, dat is hier zeker niet aan de orde. Ik zp heus wel eens als de kinderen wakker zijn, maar alleen als ze zich even prima zelf aan het vermaken zijn. Dat geldt natuurlijk voornamelijk voor mijn oudste.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Overigens....de tv staat hier overdag nooit aan. Alleen 's avonds als de kinderen op bed liggen. Dáár heb ik echt een hekel aan, als je ergens komt en die tv staat maar te schretten terwijl er geen hond naar kijkt. Zet dan lekker de radio aan (die staat hier dus altijd aan).

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Wat mij wel opvalt is dat de "oudere" generatie het erg snel verslaafd noemt, terwijl het dus gewoon bij het gedrag van deze tijd hoort.

Mijn vader van zeventig vind het maar dom allemaal. Maar die vind sms-en zelfs heel stom :D Hij doet het ook niet en hij kan het ook niet. Mijn moeder internet wel en sms-t ook wel. Maar niet op haar telefoon.

Ik heb de hele dag dat ding aan staan en als Esmae dan even alleen zit te spelen, dan kijk ik ondertussen wel op zp of ergens anders. Het hoort er gewoon bij ofzo.

17. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik kan het aantal uren niet echt noemen, maar ja.. ik ben wel echt verslaafd. Het kost me echt heel veel moeite om niet met internet bezig te zijn.

18. Pink Candy

Oct 10, 2011
    54
    0
    0
    Candy wrapper
    Ik hou er nooit zo van om op de tijd te letten want dan heb ik het idee dat ik me leven weg zie tikken op de klok!
    Maar soms ben ik er bijna nooit en dan inneens wel weer heel veel.
    Het gaat met pieken en dalen.
    Ik spendeer misschien hoogstens een uurtje per dag aan ZP.
    Als ik online sta doe ik niet per defenitie altijd iets achter de laptop.
    Ik ben wel verslaafd aan Secondlife.
    Daar kan ik zo rustig 5 uurtjes achter zitten als ik de kans krijg.
    Maar ik ga nog altijd liever naar buiten of iets leuks doen met Pink Candy man. :)

19. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Leuk om te lezen allemaal.
    Het valt dus wel mee en is heel normaal.

Share This Page