Ik heb een vraag. Ik ben bijna 26 weekjes zwanger en nu spreekt een andere kraamzorg instantie mij meer aan. Ik heb nog geen intake ofzo gehad bij de instantie waar ik me had aangemeld. Kan ik dit nog wisselen?
Daar kunnen wij denk ik geen antwoord op geven, dat moet je in de voorwaarden lezen die je hebt gehad bij de inschrijving.
Wat je oude instantie betreft waarschijnlijk wel. Maar een nieuwe kraamzorg weet ik niet. 26 weken is wel laat, vaak willen ze het toch wel eerder weten
zou even bellen, soms moet je daar bijvoorbeeld voor betalen en soms betaald de nieuwe instantie dat. Denk dat je een beter antwoord krijgt als je contact met hun opneemt
Een ziektekostenverzekeraar betaalt maar 1 keer inschrijfkosten, dus ga je nu nog switchen zijn de inschrijfkosten voor het nieuwe bureau voor jezelf (ws rond de 40 euro). Ik zou bij het nieuwe bureau eerst goed informeren of ze nog plaats hebben, want anders zit je straks helemaal zonder zorg. Bedenk wel dat een kraamverzorgende de kraamtijd kan maken of breken. Welke instantie je kiest is vaak minder belangrijk. het gaat er maar om of er een goede klik is met de kraamverzorgende.