Na 10 wk bleek Anna niet tot weinig te groeien op de bv.. ik ben blijven aanleggen en ook gaan voeden (na de borst) uit de fles.. hierdoor kom ik uit op 5 voedingen nu.. ze groeit weer goed, maar de bv loopt hard terug..(was te verwachten..).. Toch voelt t niet goed..ik heb gelezen over relactatie en hoewel ik 2 dagen in de week werk wil ik toch proberen om de productie weer op te voeren... Ik ga nu tussen de voedingen door extra kolven, na het aanleggen en natuurlijk veeeeel meer drinken.. tis een makkelijk meisje en t gaat nu goed met haar.. ik heb niets te verliezen en niet geschoten is altijd mis... IK GA DR VOOR!!!... en nu maar hopen dat t gaat lukken... TIPS zijn welkom!!
Die terugloop zou ook al te maken kunnen hebben met een naderende 4maandendip eventueel? Dan is idd goed drinken en veel kolven goed om daar doorheen te komen... Succes!
Wow wat goed van je! Geen tips maar wel heel veel succes! Niet geschoten is altijd mis inderdaad, en jij hoeft straks echt niet te zeggen: Had ik maar...
THNX... doet me echt goed..en euh.. 4 maandendip??? das dus normaal als rond die tijd de produktie kwakkelt??.. goed om te weten.. Als ik nu tussendoor kolf kolf ik amper wat.. 30 cc ongeveer, maar goed.. ik kolfde sowieiso altijd maar weinig...dus ik had nu eigenlijk niets meer verwacht.. ik ga dr gewoon voor.. Ik lees steeds meer verhalen van moeders die soms een jaar bv geven of langer.. en dan denkik ..wow dat zou ik ook zo graag willen.. Anna doet t dan wel prima op de kv, maar ik vind t zo'n gedoe..vooral als je weg wilt..al dat gesjouw met die spullen.. whahaha.. nooit gedacht dat ik dat ooit nog zou zeggen trouwens, maar goed.. Enig idee wanneer ik verbetering zou moeten zien.. is dat een kwestie van dagen meestal of juist weken......puur zodat ik niet gedemotiveerd raak als het na een week niet verbeterd!!!
De eerste heeft ook maar 4 wk bv gehad maar nu ben ik ook bereid om alles op alles te zetten hoor! Had ik zelf ook niet gedacht. Het is gewoon zo mooi natuurlijk. Ik hoop dat het je lukt enne...ik heb in mijn dip (eerste 4 wk waren echt vreselijk) ook soms maar 20 cc gekolft hoor! De moed daardoor niet verliezen. Je kan altijd nog de neusspray gaan gebruiken voor de tsr en de LK adviseerde mij om mijn borsten goed warm te maken voor het voeden of kolven, dan wil dan ook beter. Dat hielp hier inderdaad goed. Veel drinken en proberen rust te houden!
ow, hier was het een kwestie van een paar dagen hoor! Maargoed, dat was dus binnen de eerste 6 wk (oooww...wat waren die weken ellendig zeg!).
hoi ichtus, Hoe is het met jou en de kids? Super dat je er voor gaat. Hier ook net een flinke dip in de borstvoeding gehad, en ik kreeg de tip om cashewnoten te eten, veel te kolven of aan te leggen tussen de voedingen door. Tauge wil ook wel eens helpen. En bij mij was het met een dag of drie weer wat opgekrikt. Succes ermee.
Ow das een fijne gedachte... een paar dagen....t hoeft echt niet meteenweer helemaal op peil te zijn, maar verbetering zien is altijd een goed motivatie.. vanavond op t werk heb ik maar 50 cc gekolfd.. waar ik normaal dus 100 kolfde.. dat was wel ff schrikken moet ik zeggen, maar omdat ik over de hele dag extra heb gekolfd heb ik nu wel 110 cc.. die geef ik haar straks na de laatste voeding en dan kolf ik zelf nog na.. ze drinkt maar heel kort omdat ze er niets meer uit krijgt.. Mijn neusspray is over datum dus ga maandag een nieuwe aanvragen bij de ha.. cashewnoten zijn ook geen straf... Mijn struikelblok is echt het drinken.. ben zelf een waardeloze drinker dus moet me er echt toe zetten.ik zet nu smorgens 2 ltr water neer op t aanrecht.. voor ik iets anders mag moeten eerst die twee liter op... zo weet ik iig zeker dat ik meer drink dan 2 ltr per dag.. daar kom ik normaal echt niet aan..en dat is funest he... Rust nemen is niet altijd makkelijk met nog 3 kids, maar ik heb wel momenten dat ik echt niks doe en lekker zit te niksen...dus dat komt wel goed... Ik ga ook vannacht de wekker zetten.. dna ook maar helemaal goed doen he.. ik maak Anna niet wakker, maar ga wel kolven snachts....kan vast geen kwaad... Ik geef haar nog wel steeds eenflesje kv na de voeding.. das ongeveer 90cc.. gaat meestal op.. niet altijd....hoop dat ze dit snel zal laten staan.... Ik ben er helemaal emo van.. van de steun die ik hier vind zeg.. zoooo belangrijk.. zonder zou ik allang gestopt zijn.. bij bv en trots ook al een paar keer binnengevallen met vragen en meteen allerlei adviezen en oppeppers.. echt zo super.. kan er wel om janken zo mooi... Normaal zou ik dit met mijn moeder bespreken, maar die is tijdens de zwangerschap van Anna plotseling overleden.. God wat mis ik haar nu zeg...daarom extra dankbaar voor jullie steun.... THNX ladies...
Ohw, wat erg dat je moeder is overleden zeg... Helemaal als je dit soort dingen altijd met haar bespreekt... Sterkte.
Wat erg dat je je moeder moet missen...sterkte! Super dat je doorgaat met de bv! Ik hoop dat het maar snel weer goed mag gaan.
Ik kan me enorm voorstellen dat je je moeder nu extra mist, als ze zo'n steun voor je was. Hoe gaat het nu? Extra kolven s'nachts heb ik toen ook gedaan hoor! Hier is het helemaal goedgekomen. Ik duim voor je maar denk dat je er echt wel komt hoor, aan je doorzettingsvermogen ligt het niet. Als het dan toch echt niet lukt, heb je wel je stinkende best gedaan meid! Elmo
Het gaat al ietsje beter.. ik kolf 10 cc meer dan gister.. ook was ze gisteravond (laatste voeding) niet onrustig tijdens t drinken en ik kon haar daarna zonder huilen om een fles verschonen.. heb r nog wel wat in ee flesje gegeven maar er zit iig vooruitgang in.... Daarentegen was ze net veel te onrustig om eerst goed te zuigen tot de TSR kwam dus dat was wat lastig, maar tis gelukt.. nu ligt ze in de box te kraaien..
Wat knap van je dat je alles op alles zet om je productie te verhogen. Genoeg drinken is volgens mij een van de belangrijkste tips naast natuurlijk veel aanleggen. Sinds ik werk schommelt mijn productie nogal, maar misschien ook wel vanwege de 4 mnd dip??? Enfin meer drinken heeft bij mij snel effect . 's nachts voeden/kolven ook, al is dat niet favoriet voor je eigen rust . Venkelthee wil ook nog wel eens helpen, of thee met anijs erin. Verder veel succes met volhouden, Zet 'm op!
Ik merk nu idd ook echt al effect.. ik kolf al meer en ook drinkt ze rustiger bij me en is ze na het voeden aan de borst meer tevreden...geef al minder kv.. eerder soms 120 cc..nu vanmorgen heb ik 90 cc gegeven, maar ze liet er 30cc van staan.. Ik helemaal blij... kennelijk heeft ze bij mij voldoende gedronken.. JOEHOEE!!!!!!
en vanmorgen liet ze 50 cc staan van de 90.. voelde zelfs alweer wat stuwing vanmorgen.. JOEHOE!!!!...
Wat geweldig Ichtus! Dat gaat helemaal goed komen dank zij jouw inzet. Nog veel sterkte met het verlies van je moeder.