Frankrijk ik snap het niet meer.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door anne19791980, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Wij gaan over anderhalve week naar een camping in Frankrijk.
    Man heeft zich 2 weken geleden laten boosteren.
    Maar tot mijn schrik zie ik op sommige site staan dat zijn pas niet geldig zou zijn kmdat zijn booster 11 maanden na zijn 2e vaccinatie is gezet.
    Op andere sites staat hier wer niks over. Alleen dat booster verplicht is.
    Wordt er überhaupt gecheckt in een hotel of camping of bij de grens?
    Vorig jaar Alleen bij onze camping, niet bij de grens.
    Maar volgens mij hoeft je geen pass sanitair meer tw katwn zien voor bar, restaurant en inchecken camping toch?

2. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Never mind mn taalfouten. Mn vingers zijn te dik voor mn telefoon

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Verlening van de coronaregels in Frankrijk is toch in het parlement aldaar tegen gestemd? Misschien dat dat later in gaat? Maar ik hoorde er iets over op het nieuws.

4. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.730
    4.878
    113
    Er wordt momenteel nergens gechecked op wat dan ook in Frankrijk. Er is geen wet die het gebiedt. In het OV wordt het dragen van een masker weer sterk aanbevolen, maar is niet verplicht. Er lopen wel veel mensen nog steeds of alweer met mondkapjes, maar dat is eigen keuze, maar absoluut niet verplicht.
    Ook bij de grens wordt niet gechecked. (Zelf al meermaals zelfs op het vliegveld niet gecontroleerd).
    Een booster (of derde vaccinatie) is volgens de eerder geldende regels direct geldig als hij binnen de 4 maanden termijn is gezet en anders is hij 7 dagen na de vaccinatie geldig. Dus met zijn booster zit je man sowieso goed.

Maar laat je vooral niet gek maken. Binnen 1,5 week worden hier echt de regels niet aangepast.

Fijne vakantie alvast!

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Er wordt nergens naar gevraagd. Geen controle gehad waar dan ook vorige week.
    Geen zorgen je komt zonder booster en andere ellende ook gewoon het land in en ook restaurants.

Deel Deze Pagina