Wanneer begin je te zien dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Boatje, 28 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boatje

Boatje Lid

28 mei 2007
    7
    0
    0
    Verzorgende
    Evergem(Belgiƫ)
    Hey iedereen, ik ben vorig jaar in mei gestopt met mijn pil maar mijn vriend en ik zijn vorige maand pas echt beginnen proberen om zwanger te raken 2 weken geleden ben ik ongesteld geweest en daarna hebben we al regelmatigd geoefend :) . In augustus dit jaar trouwen wij dus binnen 3 maanden en moest ik nu zwanger geraakt zijn zou je dat dan al kunnen zien op onze trouw 24 augustus?Een vriendin van mij is nu 4 maand zwanger en ze is al 6 kilo bij dus bij haar zag je het al op haar 2 maand een half maar een andere vriendin kreeg maar een buikje op haar 5 maand, hoe was het bij jullie?

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is heel verschillend meid, bij beide eerdere zwangerschappen, kreeg ik pas heel laat een buikje (tegen een maand of 4-5 begon je pas wat te zien)

en nu met deze 3e zwangerschap zie ik er nu al net zo uit als destijds met 4-5 mnd....dus tja en als je de buiken vergelijkt met de vrouwen van het forum zul je zien dat de 1 al heel snel een buikje heeft terwijl de ander nog "vrolijk" in strakke broeken kan blijven rondhuppelen.... ;)

3. dionne84

dionne84 Actief lid

1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hoi boatje

met mijn eerste zwangerschap had ik met 24 weken nog geen buikje..alleen als ik ging liggen dan kwam er een kleine bubbel omhoog.. ik kon ook no gewoon mijn eigen kleding aan, ik moest alleen als ik ging zitten mijn spijkerbroek open doen want dat deed anders klemmen en dat was niet echt lekker.. pas met 6 maanden zag je dat ik zwanger was...
    daarna is het alleen heel snel gegaan. ik ging met 6 1/2 maand heel erg veel vocht vast houden.. ( vermoedelijk toxicyndroom) niet iets heel ernstig. het lijkt op een vergifiging van het lichaam alleen dat is niet te achterhalen in het bloed. je hebt dus alle verschijnselen van een soort vergiftiging. is ook niets aan te doen en gaat gelijk na de bevalling weer over..
    met 7 maanden had ik al een flinke buik, en met 8 maanden was die door al het vocht ophping in mijn lichaam zo groot geworden dat ik niet meer mijn schoenen kon dicht doen. hihihihi :D
    de verloskundige heeft toen ook nog een extra echo gemaakt om te kijken of alles nog wel goed ging want ik had dus een explosieve buik groei.. met 9 maanden was ik dan ook meer als 25 kilo aangekomen. gelukkig is alles er weer af, om als we nu zwanger zijn er weer aan te komen..hahaha
    :D :oops:
    liefs dionne

4. joyce

joyce Bekend lid

zo gemiddeld vanaf 16 weken maar het ligt ook aan je bouw.

5. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik had met 20 wkn nog nauwelijks een buikje, tot mijn grote frustratie want ik wilde zo graag dat de omgeving zou zien dat ik zwanger was! hi hi (vast hormonen of zo) heb ook niet echt een grote buik gekregen (had ook een klein kindje)

ligt blijkbaar ook een beetje aan je darm werking. als je darmen wat luier worden tijdens je zwangerschap door het hoge progesteron niveau, heb je al sneller een bollere buik, dan wanneer je darmen daar geen last van hebben.

Deel Deze Pagina