Vakantiestress? Vrouwenkwaaltje;)

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Regina88, Jul 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb dit bewust in de lounge geplaatst, aangezien mensen dit niet over de vakantie an sich gaat, maar mijn vooroordeel over taken van moeders en vrouwen.

Ik heb een sterk vooroordeel: vrouwen/moeders pakken altijd de koffers en tassen in en zijn daar veel geschikter voor.

Over een paar dagen gaan we op vakantie. Niks spectaculairs, gewoon een weekje weg in Nederland. Maar de stress heeft bij mij al toegeslagen en ik ben er overduidelijk de enige in hier in huis.
    En ik merk dat dit voor alles op gaat als het aankomt op zaken regelen en organiseren, maar nu wordt het weer eens goed duidelijk.

Wat ik allemaal doe:
    - lijstjes maken van wat er mee moet per persoon.
    - lijstje maken voor boodschappen die we daar moeten kopen en van wat we van huis uit mee kunnen nemen.
    -opvang regelen voor de kat
    -telefoonnummers opschrijven van alle adressen die we daar aandoen
    -alvast bekijken wat we in de buurt kunnen ondernemen en wat de kosten=reistijden zijn. Daar komt anders geheid gemiep over want op de bonnevooi ergens heen wil mijn man niet...
    -en de allerlaatste en grootste ergenis: KOFFERS INPAKKEN

En dat laatste is me een pokkewerk. Want alles moet worden uitgezocht, gewassen en ingepakt. Afstrepen op de lijst wat er al in zit en wat nog mee moet. Ruimtelijk denken want anders moeten we 10 koffers mee. Laatse dingen aanschaffen zoals zoals slippers, toilettas, zwemvleugels etc.
    Nu viert zoon er ook zijn verjaardag, dus alles wat daarbij komt kijken moet ik ook regelen.

En ik heb stress! :D

Ik zou het heus niet allemaal aan mijn man kunnen overlaten.
    Mijn man schijnt te denken dat je alles op de ochtend van vertrek in een koffer kan mieteren en dat de vergeten zaken vanzelf in een taxi erachteraan rijden of zo. die neemt gerust maar 2 shirts mee en dan daar erachter komen dat het toch wat weinig is. Nee dan ik, met mijn hutkoffer er kleding voor heel het rijtje bungalows.
    Dus ik doe het zelf, maar niet met plezier. Hoewel ik erg van goed georganiseerde dingen hou, houd ik minstens zoveel van uitbesteden.:cool:

Nu gaat het al jaren zo. En ik zou heus wat meer als een man kunnen denken en het op de ochtend zelf rustig aan kunnen doen. Toch? Of denken alle vrouwen zoals ik?

Is dit echt een vrouwending? Pakken vrouwen koffers in? Regelen en organiseren zij alle zaken rondom de vakantie?

Het liefst zou ik mijn huis op wieltjes zetten en die daar in de achtertuin parkeren:cool:

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Haha grappig om te lezen 😂
    Hoe het hier altijd gaat:

Ik maak een boodschappen lijstje met artikelen die ik echt mee wil nemen op vakantie.

Koffers pakken mijn man en ik altijd samen in.
    En de auto pakt mijn man altijd in, als ik dat moet doen komt het echt niet goed hoor 😁

Hij heeft het vorig jaar voor elkaar gekregen om in de kofferbak kwijt te kunnen: onderstelsel kinderwagen, de kinderwagenbak, buggyzitje, loopfietsje, alle kleding, boodschappentas en beddengoed. En de hoedenplank kon er gewoon nog op 😂
    Serieus..... Ik snap nog steeds niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen. Dus dit jaar mag hij het weer doen 😄👍🏻

Ik heb wel heel erg de neiging om 4 maand van de voren te gaan plannen wat we allemaal gaan doen op vakantie 😅

3. Regina88

Haha, ja die kofferbak is ook zijn domein. Als ik er met een koffer in de buurt kom begint hij al te springen. Hij kan dat als geen ander. Ik sta er ook steeds weer versteld van wat een gave die man heeft als het om de kofferbak gaat.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Haha ja echt een gave he 😂 Bij mij zou die gewoon vol wezen na een kinderwagen en een koffer..

Wat ik wel echt ideaal vindt zijn vacuumzakken! Daar gaan bij mij alle rompers, hempjes, ondergoed, handdoeken, beddengoed in. Scheelt zoveel ruimte.

Ik zoek indd een paar vakanties op en uit dat lijstje beslissen wij dan uiteindelijk samen welke het wordt.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zorg hier dat alles klaar staat, manlief pakt de auto in. Vind dit wel een logische verdeling aangezien mijn man werkt en ik niet dus zet ik alles klaar. Ik begin altijd wel op tijd en overleg ook wel dingen met mijn man, maar in feite hoeft hij alleen die auto in te pakken.

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn man kan letterlijk op weg naar het vliegveld nog vragen waar we ook alweer heen gaan... :D

Laatst was hij beledigd toen ik zei dat hij nog geen vlucht kon boeken. Dus toen mocht hij de volgende vlucht boeken voor ons. Quasi nonchalant daarna van "zo moeilijk is dat toch niet", maar ik kon wel mooi 2x met transavia bellen in het uur daarna. Hij had de terugdag verkeerd en had mij er op mijn getrouwde naam op gezet. Zucht :cool:

Vakanties regelen zijn volgens mij gewoon ECHT meer een vrouwending!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,461
    36,402
    113
    Ja, ik pak alles in, maar daarmee is het ook gezegd. Vroeger was ik net zoals jou. Dat doe ik nu niet meer. Ik maak geen lijstjes meer. Alle belangrijke dingen regel ik (paspoorten etc) en de rest kunnen we ter plaatse kopen mochten we het vergeten zijn. Dus paspoort mee, creditcard en pinpas en klaar.

8. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Jeetje wat een gedoe als ik het zo lees.
    Bij ons gaat dat heel anders.

Voordat we kinderen hadden pakten we op de dag zelf of de dag van te voren onze tas in.
    Nu we kinderen hebben doen we het de dag van te voren.

Geen lijstjes.
    Gewoon even nadenken per persoon wat heb je nodig, in de tas en hop naar de volgende kamer voor de volgende persoon.
    Kinderen samen 1 klapkrat met speelgoed uit laten zoeken. Krat vol, dan kan er verder niets meer mee!

Op de dag zelf wat eten voor onderweg klaar maken en we kunnen gaan.

9. Regina88

Lekker handig Betty! Toch iets lastiger dan hij dacht:p

Oh zo'n creditcard lijkt me ook wel fijn hoor, maar alles ter plaatse kopen zou voor ons niet helpen.

En idd voor we kindere hadden ging het makkelijker. Dan pakte je wat er in de kast lag en je was weg. Als ik zie wat er alleen voor een kind al mee moet... pff.

Dat krat en zelf laten uitzoeken is ook een goede tip.

Moet wel zeggen dat die lijstjes voor mij echt een uitkomst zijn. Sinds de vorige zwangerschap is mijn geheugen echt een vergiet.

10. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Oh ik ben ook zo hoor! Wij gaan ook volgende week weg voor 2 weken. Heb lijstjes met welke spullen mee moeten. Al 3x alle verzekeringen gecheckt. Belangrijkste papieren zijn wel in orde, maar toch...
    Ik begin ook nu al met inpakken en we gaan pas dinsdag ;)

11. Babypink

Babypink Lid

Jun 14, 2015
    93
    1
    8
    NULL
    NULL
    Haha hier deels herkenbaar.

Ik begin meestal een week of 2 van te voren lijstjes te maken.
    Boodschappen die we nog moeten halen
    Spullen die we mee moeten nemen.

Dit expres al van te voren omdat ik bijv niet iedere dag aan een nagelknippertje denk, en als we langer als een week weggaan, hebben zowel man als dochter echt hele lange nagels, dus moet dat knippertje mee. En zo zijn er nog wel mee dingen.
    Dus het lijstje word gedurende die 2 weken steeds aangevuld.

Opvang van de kat regel ik al meteen op het moment dat we betreffende vakantie geboekt hebben.

2 dagen voor we weggaan zorg ik dat alle was gewassen is, alle wasmanden zijn leeg. De volgende dag kan ik dan mooi alles opvouwen/strijken en meteen in betreffende koffers/weekendtassen stoppen. Dan heb ik ook echt alle keus in wat we willen mee nemen en ligt toch niet dat ene shirtje wat ik graag aan wil alsnog in de was.
    Terwijl ik dat doe, gaat mijn man met een sopdoek/stofzuiger en dweil het huis door, als ik klaar ben help ik hem.

De dag van de vakantie: hij gooit de auto vol met alle spullen die mee moeten, ik kijk nog 1 keer de lijstjes door en pak de laatste spulletjes mee, zoals telefoonopladers enz.

Hier eigenlijk nooit stress als we op vakantie gaan. Maar ik zorg dus wel dat ik van te voren nagenoeg alles al geregeld heb.
    Heb echt een pokkehekel om met een gestrest hoofd op vakantie te gaan.

12. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Heel herkenbaar allemaal en ja het is een vrouwending! Maar hij pakt zelf zijn eigen spullen in, te weinig etc eigen schuld moet hij ook leren 😁
    Verder hebben we hier een vakantielijst. Uitprinten week van te voren of eerder. Doorlezen aanvullen en afstrepen wat niet mee hoeft en gaan met die banaan.
    Wel leuk (of nouja niet) elke keer zitten we in de auto als we wegrijden en dan ben ik toch wat vergeten.

13. Slinger

Slinger Actief lid

Aug 7, 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Totaal niet herkenbaar. Ik pak op de morgen van vertrek voor ieder een weekend tas en vul die. Vol is vol. Eten mee, avondeten een maaltijd van de vorige dag. Een tas met speelgoed en een pak luiers en klaar. Een uurtje werk. Nu moet ik wel zeggen dat ik de medicijnen de dag er voor pak en klaar zet.

14. Slinger

Slinger Actief lid

Aug 7, 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    O ja, ik zorg wel dat alle was gewassen is. Dit hang ik dan op een rekje zodat we geen stinkende was hebben als we thuiskomen.

15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik doe totaal niet aan vakantiestress, sterker nog, ik weet nog niet eens waarheen we gaan :D Wij zijn meer van het tent inpakken en wegrijden en we zien wel waar we uitkomen. Soms boeken we ergens iets maar dat is dan meer voor de voorpret. Veel te veel werk, vakantiestress :p

Wel is het zo dat ik (op de laatste dag) meestal de eerste ben die de tassen pakt om in te gaan pakken... De man doet dat nóg later hihi.

16. Jij82

Jij82 Bekend lid

Jul 2, 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb niet echt stress maar het meeste doe ik ook wel.

Mede omdat ik dat leuk vind maar ook omdat ik meer tijd heb dan hij (ik werk 38u/week, hij meer).

Ik maak lijstjes van wat we nog nodig hebben en bestel dan op Boboboboool.com ;)
    Ik maak een boodschappenlijstje en we rijden zaterdag nog samen naar de supermarkt.
    Nacht van zaterdag op zondag vertrekken we; ik weet nu al dat hij zaterdagavond zijn koffer zal pakken en ik wil daarbij staan zodat ik niet 10x hoef te zeggen 'ben je dat ook al vergeten?' :D (Love him)

Ik regel de oppas voor de huisdieren en laat briefjes achter met alle gegevens enzo...

I don't mind :)

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,265
    23,377
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gelukkig niet herkenbaar!
    Dingen zoals opzoeken wat te doen in de buurt, doe ik al vanaf maanden van te voren. Dat is echt voorpret voor mij! Print vanalles uit aan OV schema's enzo, haha. Mijn vriend vindt t wel best, die ziet wel waar we heen gaan aan uitstapjes.
    En sorry, koffers inpakken is hooguit 2 uur werk, doe ik het liefst op de dag zelf, want dan kan alles erin. Anders zit je een week met die opengeslagen koffers omdat er nog vanalles in moet. Nee, ik vermaak me wel zo voor de vakantie :D

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zoals het in de OP gaat, gaat het er hier ook aan toe. Maar dan nog een extra factor: mijn partner vraagt ook nog naar alles wat ik al gedaan heb en of ik dit of dat al gedaan heb (met de lijstjes die ik afwerk) om vervolgens op de laatste minuut nog non-prioriteiten te gaan doen zoals een koelkast schoonmaken ofzo. Terwijl ik dan om 9 uur weg had willen rijden. Het wordt altijd standaard 11 uur :p

19. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dat kan ik ook :D. Ik zeg altijd, ik krijg een olifant nog in een dashboard kastje :cool:.
    Mijn man pakt zn eigen spullen in en verder mag hij uit de buurt blijven ;)

Ik heb geen inpakstress. Ik heb in mn notities op mn telefoon dingen staan die ik echt mee wil nemen (kaasschaaf, opladers dat soort dingen) en verder mik ik gewoon wat in een tas. Als we iets vergeten zijn dan kopen we dat daar wel.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,866
    3,501
    113
    Ik vind het geen stress maar voorpret. Lijstjes maken inpakken enz
    Man pakt de auto in.

Wat ik dan wel irritant vind zijn zijn opmerkingen als we al een tijdje aan t rijden zijn. Heb je dit? Heb je dat? Alsof hij er dan pas over gaat nadenken ofzo.

Share This Page