Dit jaar voor het eerst wezen kamperen (wel met vaderlief wat een verstokte kampeerder is). Super goedkope vouwwagen gekocht om alleen even te kijken wat we ervan vinden met de kinderen.. De vakantie was SUPER in Spanje, waanzinnige camping, maar met de vouwwagen NOOIT meer We liepen wel tegen wat kinderziektes aan.. om maar te noemen een lamp... ik dacht een basic goede lamp gekocht te hebben, LED, stikte van de muggen ineens.. gaf totaal geen licht.. was dus behoorlijk donker voor de tent.. We zaten veel bij mijn vader dus gelukkig zaten we prima maar je merkt wel dat je de eerste keer en wellicht keren toch ergens tegen aanloopt.. Veel te veel kleding mee maar dan ook echt te veel.. Zag bij het zwembad van die lichtgewicht handdoeken van de decathlon.. die wil ik ook gaan aanschaffen.. Manlief zag er als een berg tegen op maar omdat heel mijn familie gingen gingen wij ook mee en het is hem niet tegen gevallen.. dus ik ga tzt beetje kijken naar een caravan om mee te beginnen.. vouwwagen is echt niks.. die hebben we in Spanje eruit gegooid en de kar leeg mee teruggenomen. Die verkopen we als een lege aanhangwagen met deksel Iemand tips wat het camping leven je nog makkelijker kan maken.. idd welke lamp, tips qua caravan type opbergruimte spullen ed.. Alles is welkom
Wij gebruiken als lamp in de voortent en luifel zo'n kerstlichtslang voor buiten. We zetten er een dimmer op en dan kunnen we zelf de hoeveelheid licht regelen. 's nachts voor de kids gedimd zodat ze de weg naar de caravan vinden als ze moeten plassen. Qua bergruimte nemen we een apart rekje mee voor schoenen. Ik doe altijd 1x de was op vakantie, dan hoef je ook niet voor 2 weken kleding mee te nemen. De sneldrogende dunne handdoekjes hebben ze ook vaak te koop bij de Action, alleen zijn die nogal stug. Ken ze van de decathlon niet.
Wij zijn vh eerst met de tent weggeweest. Hadden ook het licht- probleem. Wij hadden aanhanger mee voor alle spullen, deze gebruikt als opslag voor oa de kleding. Ideaal. Decathlon handdoeken v bij t zwembad prima. Vind ze alleen niet zo lekker afdrogen. Binnen hadden we een anti mug ding staan, hielp uitstekend... zijn niet gestoken.
Wij zij die-hard kampeerders! Begonnen met een tent, sinds vorig jaar een hele nieuwe caravan! Tegen muggen doe je helaas niets, hoewel die kringel-wierook branders weligers verlichten. En Deet, maandag vind ikzulk agressief spul, dat durf ik niet echt. Voor mijn dochter hebben we een klamboe-tent gekocht om in te slapen. Qua licht gebruik ik het liefst kaarsen, voor meer licht heb ik e en lampje van de Ikea die we gewoon neerzetten. Ik hou hiervan hysterische lampjes en lichtslingers enzo, maar dat kan natuurlijk ook. We hebben ook een gaslamp, die vind ik zelf heel tof! Geeft mooi licht.
Jaaa zo’n lichtslang dacht ik ook aan maar lijkt mij een heel gedoe met aansluiten ed.. Wat mij dan soort tegenhoudt.. @Libelle82 jullie tent zat daar ook in? Onze vouwwagen hebben wij leeg mee terug genomen waardoor wij alle spullen (mijn vader ook groot deel van meegenomen) mee terug konden nemen.. @Youtan leuk nieuwe caravan! Ik miet mijn man nog overtuigen waarom we toch beter voor een caravan kunnen gaan i.p.v. all inclusive hotel Dan gaan wij eerder voor tweedehands om eerst te zien hoe dat bevalt. Welk merk hebben jullie gekocht?
Whahaha ff jouw post Je bent een die-hard kampeerder zeg je en dan schrijf je dat je met een caravan weggaat haha Caravans is niet kamperen joh - - - Ik neem altijd zo weinig mogelijk mee. Geen stoelen, wel hangmatten voor als we ff niet op de grond wil zitten. Investeer in goede dakkoffer, lekker vrijheid gevoel om geen kar mee te moeten trekken Koop een leuke en niet al te zware tent die niet moeilijk op te zetten is. Oh en neem zo weinig mogelijk mee. Wees zo veel mogelijk 1 met de natuur en geniet!!!
Oke, wat jij wil Wij zijn regelmatige en al jarenlange caravan-kampeerders! Wij zijn begonnen met een tent, maat No Way dat ik een hele vakantie op de grond gaat zitten if geen koffie kan zetten!! Wij reizen vaak de zomervakantie rond in Europa, 5 weken, meestal 7 campings. Wij hebben ook zo min mogelijk bij ons (geen hangmatten enzo) en met een opblaasbare voortent, niks: knokken met die stokken! 10 x pompen en koffie zetten. Wij hebben een Caravalair 466 Family 2018.
Hahahah nou een vouwwagen was al dramatisch leven uit je koffer.. hadden wel koffiezetapparaat mee haha anders was het echt een crime Vond dit al primitief genoeg haha! Caravan heb je iets meer luxe en normale bedden (over het algemeen).. met twee kinderen en een tent kan je mij en vooral mijn man wegdragen @Youtan ja die opblaasbare voortent las ik toevallig sinds eergisteren iets over! Wist niet dat het bestond joh.. maar als het lek gaat klapt heel je voortent dan ineen? In buitenland kan je ook onverwacht weer hebben wat gelijk heftiger is dan in NL
@Youtan ja die opblaasbare voortent las ik toevallig sinds eergisteren iets over! Wist niet dat het bestond joh.. maar als het lek gaat klapt heel je voortent dan ineen? In buitenland kan je ook onverwacht weer hebben wat gelijk heftiger is dan in NL[/QUOTE] Wij hebben geen volledige voortent. Een kleinere. Kampa Fiesta Air 350. 350/300. Groot genoeg met zijn 3-en. Elke luchtbuis kan apart afgesloten worden. Kampa is wel heel stevig hoor. Wij hebben afgelopen jaar flinke onweersbuien gehad. Onze tent stond stabieler dan een ‘gewone’voortent. De voortenten van Unico staan ook heel snel en stevig. En ookdoor de ronde vorm minder vatbaar voor de regen en de storm.
Oja heel handig zo idd! Wij hadden ook van die stoffen campingkastjes die je in elkaar zet.. maar die gaan we verkopen.. vindt ze toch niet echt stevig genoeg.. als ml ook besluit toch weer dit te gaan doen maar dan met caravan wil ik van die hard plastic keter kastjes. Veel stabieler, meer in kwijt.. waardoor meer ‘rust’ oogt.. die flap van dat stoffen kastje irriteerde ik mij al aan haha.. denk dat je elk jaar wel zoiets hebt wat beter zou kunnen