Ik ga mijn haren weer laten groeien!

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Permanent staat je goed! Mooi!

Meisje: Leuk! :)

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Geen idee waarom de foto's op hun zij staan... Heb ze met gsm geüpload misschien daarmee? Heb geprobeerd ze om te draaien, maar lukt niet echt :)

Nijntje dankjewel :)

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Aargh! Ik krijg iets van mijn moeder :(.

Zij heeft zelf haar op haar schouders en vindt maar dat haar dochters dat ook maar moeten hebben als maximale lengte.

Nu ben ik dus aan 't laten groeien, haar dat al minstens drie keer duidelijk gemaakt bij elke keer dat ze zeurt ... en nog blijft ze zeuren :x.

Vroeger knipte ze overigens wel es de puntjes - spaart mij een kapper uit, want voor lang haar vragen ze hier schrikkelijk veel geld* - maar nu op dit moment betrouw ik haar daar echt niet mee.
    Ze kwam er 2 weken geleden mee af dat ze het wel wou doen ... maar ik ken haar en ik acht haar in staat om er "net iets meer" dan de puntjes af te knippen (lees: de lengte die zij wil).
    Toch maar niet dus.

*Effe snel de puntjes knippen kost hier makkelijk 50 euro als je lang haar hebt.

En ja, ik laat mijn haar nog groeien (de laatste kapbeurt dateert van eind mei en toen is het tot ongeveer mijn schouders geknipt). Het mag van mij nog een 5 à 10 cm langer dan het nu is.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    50 euro!! Waar woon jij in hemelsnaam zeg.
    Is er niemand anders in je omgeving die het voor je kan doen? En waarvan je zeker weet dat er niet ipv een puntje, er ongeveer 10 cm afgaat ;)

@Meisje, wat een lief vlechtje!

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik ben Belgje ;).

En hier is rond de 45 à 50 euro een doodnormaal tarief. Of je nu 1 cm er laat afknippen of 10 cm.

In heel kleine dorpjes vind je soms nog "dorpskappers" die minder vragen (maar dan wel op afspraak werken en altijd eivol zitten), maar ik woon helaas in een stad.

Vaak rekenen ze op vrijdag en zaterdag overigens ook nog es 5 euro extra aan als "weekendvergoeding".
    En kort haar knippen is altijd goedkoper dan lang haar (en hun definitie van lang haar is alles net onder de schouders - halflang is vanaf de oren).

Helaas niemand in mijn directe omgeving met knip-kwaliteiten. Mijn haar groeit dus voorlopig vrolijk verder :).

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Potverdorie en ik mopper al als ik 25 euro moet betalen voor wassen, knippen en drogen haha

7. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Kaboutermeis: wat een prijzen zeg, voor een knipbeurt!!! Niet te zuinig.

Hier vandaag voor het eerst een staartje in gehad. Wel met allemaal pinnetjes, maar ach ;).

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Gisteren nog een staartje, vanmiddag kortgewiekt!
    Sorry, maar het is weer heerlijk om m'n korte koppie terug te hebben :). Het was een leuk projectje, maar nu is het klaar.
    Bye bye!

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Amai, dan zijn ze bij jou wel duur!! Hier niet zo.

Denk dat ik laatst 25 betaald heb voor knippen & wassen en haren stijlen. (ook Belg ;) )

Ken iemand die voor 10 euro aan huis knipt zelfs.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Dank je! Leuk hé :D

Heb ze nu weer even ingevlochten in afwachting van het stijlen straks ;) lekker handig!

Lili spijtig dat je al gestopt bent met sparen! Geen nieuwe poging meer?

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ga altijd in het dorp hier. Maar ze is vrij snel opgeslaan van € 20 naar € 29... Nu, ik ga niet zo heel vaak. En voor de kindjes is het nooit meer dan € 5. Ons meisje heeft ze ook een heel aantal keren gratis gedaan.

12. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik zal zo ff mijn huidige kapsel laten zien er ging iets mis!

13. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Augustus/December

Ik had het haar net als pink, de zijkanten zo goed als kaal.
    Het groeit best hard en de rotlengte ben ik al overheen :D

Bijgevoegde bestanden:

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Groeit ook goed! Tof tof :)

ga in het voorjaar ook eens een voor/na foto maken. Is leuk om het verschil te zien :)

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Leuk topic! Ik doe mee! Meer uit noodzaak want mijn vriend begint voor zichzelf dus even geen geld voor "luxe" :p Ik heb het nu alweer een paar jaartjes korter, daarvoor tot halverwege m'n rug en alles er in één keer vanaf, was het helemaal zat. Ben benieuwd, ik heb door deze zwangerschap behoorlijk wat haaruitval dus tja... Bij mijn zoons was het mooi vol maar nu.. ;) Ach we zien wel :D

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Welkom in het clubje! :D

17. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Welkom, maar toch wel ff bijwerken meis anders wordt het niks met laten groeien hihi

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Als je op voorhand thuis je haren wast, daarna bij de kapper laat knippen en ze dan thuis weer zelf in model brengt, dat spaart je een hoop geld.

Enkel knippen & misschien droog blazen kost 10-15 euro of zo.

Heb het zo ook al gedaan, om geld te besparen (ook uit noodzaak)

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb helaas geen voor en na foto.
    Vorig jaar september af laten knippen. Bob en die hing ergens tussen nek en oor in haha.

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Gewoon update foto's dan hé :p wanneer er weer een mijlpaal is, of gewoon voor de leuk ;)

Heb net nog foto gevonden van 2008, toen waren haren halverwege m'n rug en heb ik ze laten afknippen tot boven schouder :D Gek om te zien! Dat was de eerste keer dat ik mijn haren zo kort had. Dit jaar nog korter gegaan zelfs. Hopelijk binnenkort weer de volledige lengte zoals destijds :) :) we blijven volhouden!

Deel Deze Pagina