Net mijn openingspost nog eens gelezen om te zien wanneer ik weer juist de beslissing genomen heb. Is alweer ruim een half jaar geleden! Tijd gaat nog goed voorbij zo! Tegen volgend jaar kerst zullen ze wel weer bh-bandje-lengte hebben gok ik? Heb gevoel dat ze wel hard groeien eigenlijk (thank god !!) En als de tijd zo blijft vliegen zoals nu (waar studeren o.a. al niet goed voor is, weken vliegen als dagen!) dan zijn er snel 2 jaar en ettelijke cm's voorbij!
Ik ben mijn haar ook aan het laten groeien. Heb even een foto opgezocht van mijn haar in juni en van nu in december. Toch al wel wat gegroeit, maar mag nog wel heel wat meer aan. Ben tussendoor wel een keer geknipt.
Ik had mijn haar van heel lang ( zeker tot over mijn billen ) afgeknipt naar een korte bob. Ik wilde een keertje wat anders... Zo wat baalde ik zeg, en wat was het wennen. Nu meer dan een jaar verder is het over mijn bhbandje dus het groeit gelukkig wel snel! Ik knip het nooit meer zo kort !
Vindt het ook telkens zo doodzonde dat er dan weer een stuk af moet. Hier is 't ook aardig aan 't groeien . Maar is 't wel al meer dan een half jaar geleden dat het nog een kapper heeft gezien. Ik trouw in juni en ik wil toch echt wel lang haar hebben die dag . Daarna zie ik wel weer of ik het terug iets korter - tot aan mijn schouders ofzo, zoals het vroeger was - laat knippen.
Mijn haar gaat lekker zo. Al heb ik nu wel last van piekjes die overal rechtop gaan staan door mijn shawl. Ik ben al best ver voor mijn doen ...
Haha, dat had ik voor ons trouwen 5 jaar geleden. Toen hing mijn haar halfweg mijn rug, na het trouwen de lange haren zo beu, dat ik ze af heb laten knippen. sindsdien dus alweer een keer halverwege mijn rug gehad en weer afgeknipt.
Kan je kapper er niet gewoon een cm'tje af doen dan? Dan zijn ze tenminste gezond lang tegen juni. Als je nu niet knipt en wacht tot juni, dan zijn ze misschien niet meer zo mooi, als er overal gespleten punten tussen zitten?
wat een leuk topic! ik ben ook al een paar jaar bezig om mn haar te laten groeien... lastig als je alleen tussendoor denkt dat kort haar toch leuker is... nu is mijn haar al net over mn schouders maar zou t wel graag langer hebben, tot op mn bh bandje ofzo.... maar moet nou ff die rot lengte door... mn haar wil niet wat ik wil, t zit niet mooi en kan er niet zo veel mee... herkennen jullie dit? ik laat mn haar wel iedere 10-12 weken knippen. kapper komt hier om de 5-6 weken en ik ga om de keer zeg maar.... ff cm eraf dan blijft t mooi en niet dood onderaan. hopelijk ben ik van de zomer al een stuk verder!
Tussenin knippen, ik herken het helemaal Maar deze keer ga ik het anders doen, bewust blijven sparen tot mijn doel. Vroeger dacht ik "ik wil ze zo lang" en dan tussenin gewoon naar de kapper zoals anders. Nu ga ik bewust minder vaak gaan, en als ik ga wil ik er hoogstens 1,5cm vanaf. Dan verlies je elke 6 maanden maar 1 maand groeien (snap je het? ) en dan ben je veel sneller aan je doel dan normaal. Want eerlijk, welke kapper knipt enkel het nodige? Ze knippen er altijd 5cm of zo vanaf. Das 4-5 maanden sparen dat je in 1 knipbeurt kwijt bent. Zo duurt het natuurlijk héél lang. Dan heb je, als je 2x per jaar laat knippen, van de 12 maanden sparen (stel 1cm per maand) maar 2cm overgehouden van heel dat jaar :s Terwijl als je maar 1 of 2cm laat afknippen, je zo 6-8cm wint elk jaar. Das een heel verschil hé
Kapper vraagt daar helaas ... om en bij de 50 euro voor (standaard doodnormale prijs hier in BE). Of er nu 1 cm of 10 cm afgaat. Als ik er één - in de buurt - vindt die maar de helft rekent voor wassen en 1 à 2 cm knippen, direct.
tjee 50 euro voor knippen! ik zou kapper worden als ik jou was! hier een tientje in een kapperszaak! maar ik snap t verhaal, conclusie, nog minder naar de kapper dus! haha
Ik jeb niet alle reacties gelezen dus misschien is het al geopperd, maar is extensions niet een oplossing voor een goede tussenlengte of extra lang haar straks op je bruiloft?
Van waar in België ben je dan? Want ik betaal lang niet zo veel.. Voor 50 euro heb ik ze zelfs gekleurd denk ik... Das echt wel veel voor gewoon te knippen.
Ik heb nog niet meteen mijn bruiloft in zicht VL zou me dan eerst ten huwelijk moeten vragen We hadden gewoon destijds afgesproken om te laten groeien tot vriendin haar huwelijk (die toen nog gevraagd moest worden, wat intussen op oudjaar gebeurd is! ) Moesten mijn haren echt te kort zijn tegen mijn mogelijk huwelijk (dan zou dat dit jaar of volgend jaar moeten zijn haha) dan zou ik het wel overwegen ja. Vriendin haar haren waren iets langer dan de mijne toen we begonnen, dus als zij dit jaar nog trouwen, en ze kan het volhouden om niet te veel af te laten knippen, dan zijn haar haren wel lang genoeg tegen de zomer waarschijnlijk. Dus hopelijk voor mezelf nog geen huwelijk dit jaar (hoewel ik wel zou willen ) maar ben bang dat als ik extensions laat zetten, mijn haren om zeep zijn als ze er weer uit moeten.. En dan kan je weer van vooraf aan beginnen!
Mechelen. De rand van 't stad. Ik hoopte vandaag bij een keten te raken die "goedkoop knipt" (Brainwash) hier in 't stad, maar blijkbaar is die hier opgedoekt . Aangezien ik nu toch in 't stad was - niet alleen daarvoor hoor - is 't uiteindelijk de plaatselijke Kreatos geworden. 44 euro voor wassen met conditioner, knippen (2 cm) en handdrogen. Het waaide buiten genoeg en ik moest nog op de fiets terug naar huis, dus moesten ze echt niet gaan brushen (da's bovendien 10 euro ofzo duurder). Doen ze namelijk normaal "standaard".