Ik ga mijn haren weer laten groeien!

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Pfoe, das toch een pak... En Kreatos ja, die zijn ook super duur. En de keren dat ik er geweest ben, niet eens zo mooi geknipt. Ga er nooit meer. Gelukkig een andere kapper gevonden die wel goed knipt :)

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hoe is het hier nog dames? :) al een tijdje stil hier!
    Ik heb me laatste tijd wat verdiept in het wassen zonder/natuurlijke shampoo. Ga binnenkort eens proberen ;) zou veel beter voor de haren zijn. Wat de groei en het uiterlijk van je haren dus bevordert.

Het groeien zelf gaat nog steeds goed hier :) zit al een ruime centimeter over mijn sleutelbeen intussen! :)

Hoe ver staat het bij jullie ? Houdt iedereen het nog vol? En degene die heeft laten knippen, nog geen spijt intussen? :D

3. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mijn haar gaat het in ieder geval goed. Het groeit goed en ik denk nog anderhalf jaar en het is weer tot boven mijn bil.
    ik ben zoooo blij dat mijn haar groeit.. Het is zeker 12cm gegroeid...

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Sinds wanneer liet jij het groeien? Bij mij is er sinds eind april ook een pak bij, plus nog knipbeurt gehad. Ben er ook blij mee :)

Hoe lang zijn ze nu?

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wassen zonder shampoo is not done hier. Dan heb ik heel vet haar en blijft het vet. Dus moet echt wel een shampoo gebruiken. Wat wel is, is dat je je haar beter niet elke dag kan wassen of zelfs nat laten worden. Daar probeer ik wel op te letten.

Nog geen spijt dat het geknipt was ;) Hier zijn ze weer goed aan't groeien. Het viel de onthaalmoeder erg op vorige week... :) Krijg ze nog net niet in een staartje. Weet nog niet wat ik ermee ga/wil doen...

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Je kan wassen met verschillende soorten natuurlijke producten. Oa. natriumbicarbonaat. Heb op pinterest ook een artikel gedeeld om verschillende soorten verzorgingsproducten zelf te maken (voor je haren, er bestaan nog andere maar daar heb ik nog niet echt naar gezocht)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Geen idee, zou wel leuk zijn natuurlijk :D

Ik neem nog steeds vitamine B supplement (zitten nog andere dingen in ook, zo'n potje voor "huid, haar & nagels")

Weet niet of je echt de groei kan bevorderen door dingen langs buiten er op te smeren. Groei begint toch in je lichaam, niet? (lijkt me logisch iig)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Misschien dat het inwerkt op de haarwortel?

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hm.. geen idee :) zou kunnen.

11. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe mee! wil er wel iedere 6 maanden een cm af halen, ivm. de mooiheid ;) mijn haar groeit langzaam, ik hoef het niet super lang, nog een cm of 15 a 20 zou ik prima inden. Het hangt nu net over mijn schouders. Ik knipte steeds korter vanwege hoofdpijn, ben er nu wel achter dat de hoofdpijn minder is als ik het loshang, dus80% van de tijd hangt het los.

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes! Ikzelf ga mijn haartjes laten knippen vrijdag want ik ben deze lengte zoooo zat, maar succes en veel..plezier haha

13. violetta

violetta Niet meer actief

Ik ben nu sinds april 2013 aan sparen was toen denk op kortste stuk 1,5/2cm. Laat ze zo nu en dan even in modem knippen. Kan ze nu in staartje. Maar volgende week weer knipbeurt. Dus hopelijk niet teveel eraf. In staart zit nu net wat leuker dan los en als dan weer verder gegroeid is kan weer vaker los laten hangen. Maar inderdaad geduld nodig. Heb al paar keer getwijfeld toch af te knippen. Maar nu ga ik door heb rot lengte wel gehad nu..

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Suzy jij hebt misschien ook dik haar? Waardoor het zo zwaar is en hoofdpijn veroorzaakt. Los kan inderdaad wel helpen. Een staart dan trekt alles op hetzelfde punt op je hoofd. Ik doe al vaker 's avonds mijn staart los omdat de druk niet leuk is. En mijn haren zijn nog maar tot op mijn sleutelbeen :)

Violetta jij komt ook van ver dan :) tot hoe ver wil je ze laten groeien? En hoeveel de kapper moet afknippen dat kan jij zeggen hè. Ik zei vorige keer dat er maximum 1-1,5 cm af mocht omdat ik ze laat groeien. Een goeie kapper houdt hier rekening mee. Wel vaak genoeg naar de kapper gaan, goed je haarpunten in het oog houden en vanaf je ziet dat ze iets kapot lijken te gaan, zo snel mogelijk naar de kapper. Want eens ze splitten, zal de kapper er meer vanaf moeten knippen om weer gezonde eindjes te krijgen.

15. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje, ik heb niet speciaal dik haar maar heel veel. De haren die ik er tijdens mijn zwangerschappen onder invloed van hormonen bij kreeg, ben ik bijv. niet kwijtgeraakt. Praktisch iedereen krijgt haaruitval, ik niet, bij mij bleef alles zitten. En ik heb idd. haarpijn met een staartje. Met die dikke winterjas, haar wat los hangt vind ik het wel vreselijk in de weg zitten, zeker tijdens fietsen. Voelt alsof ik ene enorm hoofd heb. Vanwege mijn vele haar is het nog ff afwachten hoelang ik het daadwerkelijk kan laten groeien, maar iets erbij, en veel los dragen moet wel kunnen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wil mijn haar ook weer langer laten groeien..maar in eem iets andere context dan jullie haha.

als ik het flink heb laten groeien wil ik naar dit:

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mooi! Zo zou ik het ook nog wel willen, alleen heb ik zo'n haar dat zo vaak statisch geladen is ;) Hoe kort heb jij het nu?

Ik heb vanmorgen eens iets anders gedaan. Pony genomen en volledig naar achter gespannen (met haarlak en gel anders steekt het binnen de kortste keren alle kanten uit :p) Nu ben ik wel redelijk tevreden over mijn huidige coupe ;)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het nu zo ongeveer:

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vet!! :) Echt cool!

Voordeel van iets langer haar is dat je niet constant naar de kapper moet. Ik zou eigenlijk elke 6w moeten gaan, maar zie dat niet meer zitten. Dus laat het nu ook weer ietsjes langer worden.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Haha dank je...ja ben ook heel bemieuwd hoelang het duurt tot het zo lang is. En de lengte wordt straks lastig..het kan dan niet meer omhoog en plat is er ook weinig mee te doen.

Deel Deze Pagina