De stijltang maakt je haren kapot. Ik had heel veel korte haren, gewoon afgebroken door te stijlen. Zij gebruiken in hun kapsalon zelfs geen stijltang omdat het zo slecht is voor je haren! Hij heeft mijn haren met de föhn gedaan. Even mooi als met de stijltang, maar veel gezonder. Heb me gisteren dus een ronde kam aangeschaft, eentje met metaal of in mijn geval ceramiek voor goede warmte geleiding. Ga vanaf nu proberen enkel nog via föhn te doen. Zal even oefenen zijn. Mijn mama deed het vroeger ook altijd zo dus zal wel lukken Heb ook shampoo gekocht daar omdat mijn haar nogal uitgedroogd was. Iets duurder als in de winkel, maar je hebt er veel minder van nodig plus het is veel gezonder voor je haren. In het kapsalon kostte het 13,85 of zoiets. Ben daarna in een groothandel geweest voor kappers en daar kostte het 7,85 voor dezelfde hoeveelheid (250ml) dus als deze op is, ga ik daar halen. Mooie haren begint nl al bij het wassen. Hij had ook nog verzorgende olie maar ga eerst zien of de shampoo voldoende werkt. Misschien heb ik dan geen olie nodig.
Waarschijnlijk van Metamorphose? Is een heel goed merk! Groothandel is idd heel wat goedkoper als de kapper, maar ja, daar heb je zoveel keuze dat je soms beter eerst advies kunt vragen aan de kapper. Ik wissel 2 shampoos af: Palmolive en Andrelon. En moet zeggen dat van de Palmolive mijn haar veel mooier is en minder snel vet is dan met de Andrelon. Dus ga de Andrelon nu niet meer kopen als hij op is. Borstels kunnen idd ook veel aan je haar doen. Heb voor ons meisje een van bij de kapper en daar kam ik in 1x door al haar knoopjes uit. Met een andere kam lukt me dat niet... Ben ook blij dat ik voor advies aan haar had gevraagd.
Meen dat deze van schwartskopf is (Hoe schrijf je dat?!) En wbt kammen zei hij nog van altijd onderaan te beginnen. Anders trek je van boven naar beneden en alle knopen die er dan nog in zitten.. dan trek je er weer een hoop haren uit op die manier. Ook niet meer doen dus!!
ik ben mijn haren ook aan het laten groeien... denk vanaf de zomer of zo... waren ongeveer 2 cm lang... nu mijn krullen weer terug en een boblijn kunnen laten knippen. mijn pony komt nu (als ik het uittrek) tot aan mijn oorlel. maar ja het krult dus dan duurt het langer voor het zichtbaar op lengte is. Wil het niet heel lang maar tot op mijn schouders. Ben in december voor het laatst naar de kapper geweest en denk dat ik volgende maand of zo weer een keertje ga...
Ik heb het idee dat mijn haren een geheugen hebben. Het is nu tot m'n onderrug, maar als ik er bijvoorbeeld 10 cm af laat knippen, dan zit het er binnen no time weer aan. M'n vriendin heeft, zolang ik haar ken (15 jaar), schouderlengte. Het wil maar niet verder groeien. Misschien is haalengte wel een voorgeprogrammeerd iets??
Mijn kapper zei dat ze groeien tot een bepaalde lengte en dat het daarna lijkt alsof ze niet meer groeien, maar dat ze dat wel nog doen. En misschien laat ze er elke keer te veel af knippen? Heb zelf nooit echt specifiek gezegd dat ik maar 1 cm of iets meer er af wou. Kappers knippen standaard meer naar mijn ervaring. En dan raak je nooit aan je doel lijkt me. Mijn haren leken ook nooit verder te gaan dan mijn bh bandje, maar dus ook nooit op gelet dat ze minder afknippen. Ga je elke 3 maand en ze knippen er 3-4cm vanaf, dan heb je voor niks gespaard.
Ze gaat eigenlijk niet of nauwelijks naar de kapper. Nu is het wel zo dat het heel lastig is om je haar te laten groeien zodra het op schouderlengte is omdat je sneller gespleten punten hebt door je schouders. Dus je moet het vaker knippen. Wat helpt is om je haar vaak vast te doen zodra het op die lengte is. Ik ben zelf ook kapster geweest en heb mijn haren ook ooit heel kort laten knippen. Die lengte fase was inderdaad frustrerend
Ah dat wist ik niet. Ik zit nu 5cm of zo voorbij schouders maar had gelukkig nog geen gespleten punten hopelijk blijven ze wel nog even snel groeien!
nou ben bang dat dat echt nog wel meer dan een jaar zal duren.... het groeit niet snel en krult dus je ziet minder resultaat...
Dankje Blis! Neeee wendelaa! Heb vandaag gemeten! Verschil tussen vorig jaar 18 april en vandaag is maar liefst 18 cm! En in dat jaar 2x laten knippen. Wat wil zeggen dat mijn haren tussen 1,75 en 2cm per maand groeien Ben kei trots haha
Dit was april vorig jaar: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/62859_741364085905488_8417575310884789489_n.jpg En dit vandaag: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10256215_741366142571949_1380292472425518129_n.jpg
Wauw wat een verschil zeg! Als je het iedere dag ziet lijkt het langzaam te gaan, maar ik kan me voorstellen dat je na het zien van die fotos erg blij wordt
Ja inderdaad. Ik merk natuurlijk wel dat het steeds langer wordt. In november kwam het op m'n, clavicula, hoe heet dat weer sleutelbeen! haha En dat is ook al een punt waar je makkelijk kan meten hoe ver die er over gaat. Maar om dat effectief in cm's te zien, dat doet wel deugd! Geeft wel moed om door te gaan zo als er tegen volgend jaar weer zo'n bijna 20cm bij komt, dan zit ik al een heel pak verder weer! Is echt enorm veel.