Ik had tijdje terug declaratie formulier opgestuurd met daarbij de factuur van de bevalling. Ik hoorde maar niks dus ik vandaag gebeld. Ze vertelde me dat omdat ons zoontje nog niet aangemeld was bij hun, ze het niet vergoeden. Om het kort te houden: ik moet hem dus eerst bij mij opzetten en dan gaan ze het vergoeden. Mischien zit ik fout hoor maar kan me echt niet herinneren dat het bij mijn eerste ook zo ging want toen ging het zelfs automatisch die betalingen en daarnaast zie ik bij het wijzigingsformulier staan dat je de geboorte binnen 4 maand moet melden. Heb ik dan de vorige keer toch echt meteen haar er bij opgezet of is er iets veranderd of zit ze me iets wijs te maken
kan zijn dat dat veranderd is maar vergoeden ze het nu helemaal niet meer? of moet je eerst je kindje bijschrijven en kan je daarna opnieuw declareren? lijkt me wel zo redelijk.
Ja dat zou ik zeker doen! Maar het is toch wel zowieso handig om je kindje bij te laten schrijven anders is je kindje voor niks verzekerd. Als je dan huisarts kosten heb of apotheek dan moet je die alleen eerst zelf betalen. Ben je verder wel bewust dat je goed verzekerd bent via izz? misschien al te laat maar als je aanvullend verzekerd bent krijgt je gewoon 69 uur kraamzorg!! En als het kraambedrijf dat niet kan bieden door personeels tekort dan krijg je gewoon 20 euro per uur! geen idee of je dat wist denk meld het even
Ja maar, wacht even... Jij bent bevallen, dus dat moet op jouw verzekering... Dat zou mooi zijn. Onze kinderen staan op de polis bij mijn man en ik heb via mijn verzekering de bevalling en kraamzorg vergoed gekregen. Een man kan namelijk helemaal geen kraamzorg vergoed krijgen. Ik heb de kraamzorg ed ook aangevraagd via mijn verzekering. Verzekeringtechnisch gezien heb ik dus geen kinderen en zou ik dan ook de bevalling niet vergoed krijgen omdat mijn kinderen niet op mijn polis staan, dat zou raar zijn! Ik zou nog even bellen als ik jou was...
wat raar ik zit bij het IZZ en mijn kindjes zitten bij de agis bij hun vader. ik heb gewoon alles vergoed gekregen, heel apart.
nou dat bedoel ik dus! dat klopt dan toch niet?? ik bel morgen wel even weer want moet toch declaratieformulieren hebben.. vond haar ook niet zo heel aardig aan de telefoon en idd zijn mijn kosten.. maar goed heb hem wel meteen online er bij opgeschreven ondanks dat die vrouw zei dat het via mijn werkgever moest en dat hun geen papieren konden sturen enz..
Aanmelden gaat bij IZZ inderdaad via de werkgever/personeelzaken. Wijzigingen en in- en uitschrijven net zo. Declaratieformulieren kunnen ze wel degelijk sturen maar je kunt ze als het goed is ook gewoon downloaden via de IZZ website en online invullen.
ik heb hem online op de polis gzet heb de brief binnen en staat dus waar de kosten betrekking op hebben niet bij hun verzekerd is
mij is verteld om meteen je kindje ook bij je verzekering aan te geven als hij/zij geboren is. Als je eventuele medische kosten gaat maken dan moet je dus alles zelf betalen. Gelukkig hebben wij dit meteen gedaan, want Timo bleek met 4 weken een dubbele longontsteking en daarna nog het RS virus erbij erbij gekregen. Hij heeft 2 weken in het zh gelegen waarvan 6 dagen aan de beademing op de IC. Anders hadden wij dit allemaal zelf moeten betalen!
ja oke maar dan gaat het ook echt over je zoontje.. dit geval ben ik het die de kosten maakt.. daarnaast zei iemand hier ook net dat hun kinderen niet bij haar op staan maar wel gewoon alles vergoed kreeg en ook bij izz zit.. klopt toch niet?? nou ja wacht nog even af of ik reactie krijg op de aanmelding en dan stuur ik opnieuw declaratie