Vorige week geweest; een heel handig laptop tafeltje gekocht, afsluitbare zakjes , kledinghangers en na het afrekenen genoten van een hotdog
Toevallig vanochtend geweest We gingen om te kijken voor planken ofzo voor boven het bureau voor zoon maar nog niet geslaagd. Wel knalla tassen meegenomen, handig dalijk voor op vakantie. Ieder een eigen tas kleding. En een dekbedovertrek. Letter koekjes voor zoon Prullenbak voor op de slaapkamer van de oudste
Wij hadden vorige week een keer geen sluitclips, maar wel div opbergbakken, zakjes, kunst hangplantjes voor het tuinhuis, lampen, dienblaadje, batterijen en bijzettafel glandom (waarvan het blad ook als dienblad dienst kan doen!)
Ik lees al veel de afsluitbare zakjes. Herkenbaar. In mijn omgeving zie ik ze ook heel veel. Ik ben bijna verbaasd als ik iemand zie met àndere afsluitbare zakjes. Blijkbaar zijn er ook andere winkels die ze verkopen, maar dat kunnen er nooit veel zijn De clips om andere verpakkingen te sluiten zijn ook handig. Hoewel ik die laatst volgens mij een keer bij Xeons of Action heb meegenomen. En die zijn zowaar net zo handig. Ik neem geregeld even een nieuwe wc-borstel mee. Die kost daar 1 of 1,5 euro ofzo. En dan gebruik ik alleen de borstel, we hebben een wat 'luxer' bakje, maar daar passen die borstels van Ikea gewoon in. Verf, stiften, knutselpapier e.d. zijn bij Ikea ook niet deur en zijn gewoon prima. Stiften van bijvoorbeeld Action drogen vaak snel uit, vind ik. Maar de stiften van Ikea doen niet onder voor stiften van A-merken. Verder vind ik het smarthome systeem van Ikea goed betaalbaar, mocht je daar van houden. De meeste meubels die we van Ikea hebben, zijn ook echt prima. En ik vind ze goed in elkaar te zetten. Het verhaal dat Youp van 't Hek daar ooit over had gaat echt niet (meer) op. Als we eens iets hebben van bijvoorbeeld Kwantum of Leen Bakker dat we zelf in elkaar moeten zetten, sta ik echt te vloeken. Veel minder duidelijk. Bij Ikea zitten die handleidingen gewoon goed in elkaar. Mag ook wel: het is één van hun handelskenmerken. Wat betreft de kwaliteit van de meubels: als het in de winkel stevig en degelijk oogt en aanvoelt, kun je er op rekenen dat het thuis ook zo is. Ze hebben ook wel wat goedkopere, simpelere dingen. Dat zie je dan in de winkel al wel dat het minder is. Daar kun je niet van verwachten dat het thuis wel stevig is en 30 jaar meegaat. Wat je ziet is wat je krijgt, zeg maar. Ik ben trouwens qua meubels vooral heel blij met onze PAX kledingkast, omdat je die echt helemaal zelf kunt indelen. Vooraf heb ik daar echt goed over nagedacht. Nadien heb ik er ooit nog één legplank bij gekocht. k ben nog steeds helemaal blij met 'mijn' indeling. Zo'n kast zou ik nooit kant en klaar gevonden hebben. Maar ik had hem ook echt niet zelf kunnen bouwen, daar ben ik niet handig genoeg voor. Dus is dit een super mooi systeem. Je bepaalt helemaal zelf hoeveel roedes / legplanken / lades je wilt. Op welke hoogte het allemaal moet komen etc. En dan hebben ze ook nog allerlei handige extra accessoires. Mijn man heeft een deel speciaal voor broeken. Ik heb uitschuifbare 'kapstokjes' waar ik riemen en kettingen aan het hangen. Je kunt dozen en manden vinden die er precies in passen. En dan ook nog veel keuze in wat voor soort deuren (schuif, scharnier, kleur, met / zonder spiegel etc.) Echt ideaal.
We hadden ondertussen een tafel gevonden dus we gingen nog eens voor stoelen. Die vonden we, samen met nog een magneetbord met toebehoren, een lamp, nog meer keukengerei, dan toch ook nog maar wat diepvrieszakjes, een wc borstel en wat dingen uit de foodshop En nu ga ik de ikea komende maanden vermijden want anders zijn we failliet
Het is gelukt hoor! Ik liep uiteindelijk met 150 euro aan spullen de deur uit haha. Bedankt allemaal voor de tips, ik heb daardoor mijn lijstje mooi aangevuld!
Haha, ik ging origineel voor de drona opbergbakken dus daar had ik een stapel van. Daarnaast kussens, keukengerei (knoflookpers! Hersluitbare zakjes! Losse sluitingen voor zakjes! Die afdekplasticen! Kaasrasp), knuffels natuurlijk haha. Plantjes, prullenbak, chocola, wcborstel. Dus ik heb zeker wat aan jullie input gehad