Bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Iris89, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    #1 Iris89, 28 aug 2010
    Laatst bewerkt: 28 aug 2010
    Hoi hoi, ik plaats dit bericht eigenlijk omdat ik heel graag een second opinion wil.. Ik ben een beetje onzeker hierover namelijk.

Een tijdje geleden begon ik erg rare klachten te krijgen.. Had een erg gespannen gevoel in m'n bovenbuik, rechts een pijnlijk gevoel, zag sinds 5 weken sterretjes en lichtflitsen en had sinds een tijdje schuim op m'n urine. :( Mijn bloeddruk was de eerste controle bij de verloskundige 140/80, daarna 120/70, toen weer 140/85 en dit is altijd een beetje aangehouden.

Toch maar even m'n verloskundige gebeld en kon direct langskomen. Daar aantal testjes gedaan, waardoor ze kon zien dat ik eiwit in m'n urine had. Meteen naar het ziekenhuis gegaan en daar onder andere aan de ctg-scan gelegen. Bloedwaarden waren verder normaal.

Toch hield ik deze klachten steeds, wat ik toen later heb aangegeven in het ziekenhuis. Hierdoor wilde ze mij een nacht ter observatie houden. Nou oke prima. Die avond in het ziekenhuis was mijn bloeddruk 150/90. Maargoed ik moest me nergens druk om maken zei de arts. Maar wel moet ik nu elke week op controle komen, bloed laten prikken en op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis. :(

Toch zit het me ergens niet lekker.. :( Mijn bloeddruk was gisteren in het ziekenhuis weer 140/85 en kreeg daarbij te horen dat "m'n bloeddruk heel mooi is" maar is dit ook echt zo? Ik heb nu sinds een paar dagen hoofdpijn, nog steeds een raar soort schuim op m'n urine dus de klachten blijven. (al is het strakke band gevoel op m'n bovenbuik wel minder geworden, maar nog wel aanwezig) Even een kleine toevoeging.. Ik was benieuwd naar mijn hartslag, die is 90 in rust. Is dit normaal?

Plus dat ik van andere vrouwen hoor dat zij met ook normale bloedwaarden en enkel een verhoogde bloeddruk al opgenomen moesten worden, zij vinden het vreemd dat ik nog gewoon thuis mag blijven.

Ik weet gewoon niet wat ik nu moet gaan verwachten.. Is er een risico dat mijn dochtertje te vroeg geboren word hierdoor? Moet ik rekening houden met eventueel inleiden?

Sorry voor het hele verhaal, maar ik voel me er heel onrustig door.. Ik begrijp gewoon niet zo goed wat er nou allemaal aan de hand is. :(

Heel veel liefs xxx

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je bloeddruk van 140/85 is mooi en gene reden om opgenomen te worden. Je wordt pas opgenomen bij een bloeddruk vanaf onderdruk 95 en in combinatie met afwijkend bloedwaarden of meer dan 2+ eiwit in je urine. Blijft wel belangrijk dat als je klachten toenemen of als je het niet vertrouwt dat je dan contact opneemt. Je hebt heel goed kans dat er verder niks gebeurt, geen opname, geen medicijnen en gewoon afwachten op een spontane bevalling. Als je bloeddruk oploopt of je bloedwaardes worden slecht dan leiden ze de bevalling eventueel in. Ze kunnen ook kijken of het met medicijnen onder controle te krijgen is. Maak een lijstje met vragen voor je volgende controle.

Mirjam

Deel Deze Pagina