hallo, ik heb een vraagje: sinds vanmorge heeft mijn dochter van 7 maanden last van erge diarree en spugen. 2 flessen opvolgmelk en fruithap zijn er helemaal uitgekomen. verder is ze slapjes maar geen koorts. we hebben de hap gebeld en die adviseerde ons te stoppen met voeden en alleen water te geven. ook hebben we ors gekocht. wat zijn jullie ervaringen? kan ze misschien toch iets eten? alleen water is wel erg weinig lijkt me en bovendien lust ze bijna geen water. als het iets met de darmen maag is snap ik dat je haar niet vol moet proppen maar helemaal niks?? kunnen het misschien tandjes zijn? Ze heeft nog geen tandjes. alvast bedankt! groetjes karin
Hoi Karin.. Er heerst idd een flink buikvirus.. Mijn dochter is er nu net van aan het opknappen... Na 3 complete flessen terug en 5 spuitluiers (in anderhalve dag) stond ik op het punt om idd de HAP te gaan bellen.. Maar ze is nu weer langzaam aan het opknappen.. Weer beetje spelen (5 minuutjes met een rammelaar ff) Weer een klein beetje lachen.. Maar vooral slaapt ze nog heel veel.. Mijn vriend heeft het stokje nu overgenomen... en hobbelt heen en weer tussen bed en wc...
Wat wij deden toen Quinn nog zo klein was, was de flesvoeding sterk verdunnen en kleine hoeveelheden geven, anders is het zo plens op het maagje, want bij buikgriep ben je gewoon misselijk. Kijk naar je kindje of ze honger aangeeft, anders met een theelepeltje iedere keer een slokje ors geven. Hou de plasluiers goed in de gaten, haar allertheid, huilen met traantjes, en of het huidje flexibel blijft
Dit klinkt volgens mij meer als een griepje. Zoë's 1e tandje is van de week doorgekomen, maar ze had geen last van overgeven. Maar ja, ben geen expert dus misschien dat sommige kindjes wel spugen? Ik heb wel van de doktersassistente gehoord dat er buikgriep heerst. Hopelijk gaat het snel over!!