9 maanden: stukje goed gegaarde, ongekruide kip of vis, stukjes gegrilde groenten (bv aubergine of courgette kan je ook helemaal fijnmaken als t goed gaar is als je wilt), gepoft aardappeltje, stokbroodje, tomaatjes, komkommer... Ziedaar wat opties voor de bbq! Ook uit eten - er is vaak genoeg te krijgen, eventueel wijk je uit naar de voor - of nagerechten. Of ze eten de geschikte dingen van jouw bord mee. Ligt natuurlijk ook aan het soort restaurant. Mijn dochter lust trouwens de gekste dingen. Dragen met een kind van 9 kg gaat trouwens prima - als je t gewend bent tenminste.
Kijk! Goede tip thanks! (Voel me nu echt dommig ) dat scheelt weer wat potjes olvarit wij eten nooit echt hele aparte dingen, vaak gewoon aard, groente, vlees dus ben benieuwd of ze het ook lust Een draagzak zijn we niet gewend, en ik vind haar vrij zwaar om te tillen.. Ben een beetje een slapjanus hihi dus lang leve de buggy
Dat hangt af van hoevaak je gaat zwemmen Hier gaat er een pak van twaalf stuks van het kruidvat mee. We gaan vast niet elke dag en soms twee keer. En als hij net gepoept heeft is de kans erg klein dat hij weer poept, dus is een zwemluiers eigenlijk niet nodig. (plas houd een zwemluier niet tegen) Hier ook langzaam aan het nadenken wat ik allemaal nodig heb, heerlijk die voorbereiding
Weet niet of het al gezegd is. Wij gebruikte de kinderwagen ook als kinderstoel. Scheelt weer wat mee nemen
Wij nemen geen buggy mee, maar ons draagding van Stokke. Als het kind goed kan zitten kun je het daarmee op je rug dragen, en dat draagt veeeeeeel prettiger dan voor je buik. Dan valt die 9 kilo reuze mee. Een buggy is ook niet alles als je steile hellingen, trappen en zandpaadjes tegenkomt Ons kind eet sinds 7 maanden redelijk met de pot mee maar we passen ons er ook op aan. Geen harde dingen, aangezien hij nog geen kiezen heeft en sla zie ik inderdaad ook niet gebeuren. Maar dan blijft er nog genoeg over. Pasta, rijst, couscous, aardappelen; brood kun je in stukken scheuren en/of in saus of soep weken; ik denk eigenlijk dat je nog hard moet zoeken naar een gelegenheid waar ze echt niets geschikts hebben. Ja, bij een Starbucks is het wel lastig Verder slaapt ons kind sinds een paar maanden niet meer zomaar overal, dus gaat het eigen campingbedje + matras mee met natuurlijk de lievelingsknuffels. Baby-EHBO-kit klinkt als een goed idee. Eén uitwasbare zwemluier/broek (splash-about happy nappy, ideaal), flink wat schone kleertjes (zijn zo klein, nemen toch nauwelijks ruimte in), een lepel en een tuitbeker, eten en drinken voor onderweg en 1 pak luiers. Hij is niet zo gevoelig voor uitslag en ik ga juist naar een ander land o.a. om daar lekker te eten, niet om daar aan de boerenkool te zitten En ach, als je nu nog wat details vergeet zoals een zonnehoed, zonnebrandolie, norit, regencape, weet ik het - dan hebben ze daar ook winkels...
Dat is een goeie opmerking. Niet alle paden zijn daar inderdaad voor geschikt. Wij gaan altijd naar gerlos daar heb je een hoop mooie wandelingen met brede paden waar je goed kan lopen met de kinder wagen. Met de buggy zou t ook nog wel kunnen maar dat is stukken minder confortabel natuurlijk! In de zomer doen we een week ergens anders en nog een week gerlos en dus hebben we nu voor de eerste week voor duitsland gekozen. Omdat andere gebieden in oostenrijk maar afwachten is of je er kan wandelen met een wandelwagen. Maar een draagdoek is ook een idee!!!
Ik snap wel wat je bedoelt hoor met dat mee eten dat dat niet altijd even handig is. Hier een kindje dat prima met de pot mee eet als we het hebben over aardappelen, groente, vlees en dan grof geprakt maar nig moet wennen aan losse stukjes en dingen zo uit het vuistje eten. Ik zou in dat geval toch wat potjes mee nemen voor het geval dat....
Oh ja, tijdens de lange autorit, neem extra luiers en extra kleertjes mee. Ze "zitten" dan de hele tijd op hun plasluier, dus die lekt sneller door. Je zit er niet op te wachten om dan de koffer ergens onder vandaan te toveren, kleertjes eruit en de koffers weer in de auto te stouwen. En als je echt ver gaat rijden, doe een overnachting tussendoor bij een hotel met een zwembad. En misschien een idee om zelf ook op de achterbank te gaan zitten. Heel makkelijk als ze spenen uit gaat gooien... Heb je een paspoort voor haar geregeld? en een zorgverzekeringspasje?
Oh goeie tip voor doorlekkende luiers! Niet echt handig nee om mijn zo economisch ingedeelde auto weer overhoop te halen! Ik heb wel altijd reserve kleertjes in de luiertas maar zal effe opletten dat dat iig iets comfortabels is en geen stugge spijkerbroek bijv Paspoort en verzekeringspasje heb ik ja!
Uhhhhhh moet ik eigenlijk ook een reisverzekering voor haar afsluiten? Of zit ze automatisch op mijn verzekering? Hoe zit dat eigenlijk?
Ze is niet automatisch meeverzekerd. Sterker nog, ik zou je verzekeringsagent even bellen (doe ik altijd direct na de geboorte) want ze moet dan ook nog een WA verzekering neem ik aan. Ik laat mijn nieuwe aanwinsten altijd direct op alles meeverzekeren en al mijn verzekeringen aanpassen. En nu ik hier zo aan denk (echt volledig offtopic maar toch) heb je haar ook al aangemeld bij jullie pensioenen? Dan is ze automatisch tot haar 18e zeker van een wezenpensioen mocht jullie voor die tijd wat overkomen.
Verder is alles wel geregeld, alleen mijn reisverzekering heb ik ergens anders en omdat dit de eerste vakantie is denk ik hier nu pas aan.. Maar ik ga wel eventjes bellen dan
Ik las ergens diarreeremmers..... Dat zou ik NOOOIT geven aan een baby! Diarree moet eruit en ze hebben toch een luier! Dus extra drinken geven, ORS geven. Zodat de bacterie eruit kan.
Ja achterin zitten is ook gezellig voor je kindje ( minder voor je partner). En in onze auto kan de passagiersstoel door de maxicosi niet ver naar achteren, dus slapen daar is er niet echt bij, maar op de achterbank liggen met je hoofd op de maxicosi is opvallend comfortabel!
Nog wat..... Er heerst waterpokken op het kdv..... al 2 weken en de eerste 2 kindjes zitten nu onder. Gaat mijn meisje dit nu straks precies op vakantie krijgen??!?!?!??!??? Oh ik wordt nu al wanhopig als ik bedenk dat ze het vlak voor de vakantie krijgt of daar Kan ik daar nog wat voor meenemen mocht ze er last van krijgen??? (Oh helphelphelphelphelp!!! Zeg me dat ik niet 15uur met een huilende baby in de auto hoef )