Baby 8 mnd naar Spanje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lovecouple, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Dames,

Ik heb een aantal vraagjes. Mijn kleintje is 8 mnd en 1 week ongeveer als we naar Spanje gaan. We gaan naar Salou en dat is 1600km. We gaan met de auto.

Moet die kleine dan nog in de maxi-cosi? of kan ik dan al een autozitje kopen?
    Waar moet ik op letten daarzo?
    Krijgt een baby van 8 mnd nog om de 4 uur de fles? of vast voedsel?

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij zijn met onze dochter van 6 maanden naar Spanje (l'Estartit) gereden. Voor ons ongeveer 14 uur met de auto. Wij zijn 's avonds vertrokken op het tijdstip dat onze kleine naar bed zou gaan. Ze is vrijwel meteen in slaap gevallen en pas de volgende ochtend tegen half 8 wakker geworden. Toen waren we al bijna in Spanje. We hebben een uurtje ofzo bij een benzinepomp gestaan en daar heeft ze wat gegeten en gespeeld. Toen zijn we weer verder gereden en sliep onze dochter weer in. Tegen de tijd dat ze weer wakker werd waren we er bijna.
    De reis had voor haar lang genoeg geduurd, tegen het einde werd ze wat jengelig. In principe zitten kindjes met 8 maanden nog in de maxicosi. Ging hier ook prima. We hadden dan ook alleen het onderstel van de kinderwagen meegenomen, dan kon de maxicosi daar op als we gingen wandelen. Ik had een thermofles met heet water meegenomen, zodat ik onderweg de fles kon maken. Met 8 maanden zal je kindje al wat meer vaste voeding eten, misschien zelfs brood bij het ontbijt. Zorg er ook voor dat je makkelijk bij wat speeltjes kunt in de auto. En als het kan hou dan plaats vrij op de achterbank, zodat je naast je kindje kunt zitten eventueel.
    Oh, en als je precies wilt weten wat een kindje van 8 maanden eet, zoek dan hier op de site naar voedingsschema's voor kindjes van 8 maanden, zie zijn er vast wel!

En wij zouden het zo weer doen hoor!

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij zijn naar Spanje gereden toen Charlotte 6 maanden was, hebben het in 2 dagen gedaan (met caravan dus langer onderweg). Zij zat nog in de maxi-cosi en het was heel goed te doen. Iemand van ons heeft vaak bij haar achterin gezeten en met haar gespeeld, gezongen, kiekeboe enz. Is alleen beetje behelpen wanneer ze poepen en zo vond ik, verder viel het me heel erg mee. Zie meer op tegen de reis van komende zomer, want nu vindt ze een half uur in de autostoel al lang zat en begint ze te jengelen dus ik moet nog zien hoe het komende vakantie gaat! Maar met 8 maanden zie ik geen probleem, ze eet dan ook al redelijk veel vast voedsel, volgens mij heb je dan nog 3 flessen, de rest fruit en groenten en zo. Wat ik wel heb gedaan is voor 3 weken dat we gingen eigen melkpoeder, fruitpotjes en groentepotjes meegenomen, maar die laatste 2 kun je daar ook prima kopen.

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij zijn toen onze dochter 10 maanden was ook in de buurt van Salou geweest. Wij zijn ook rond half 8 vertrokken en ze heeft de hele nacht doorgeslapen. Wij waren rond 8 uur bij de grens, maar toen had ze het ook wel gehad. Maar naar Salou moet je dan nog een flink eind. Wij hebben besloten niet meer zo ver weg te gaan en in het noordelijk deel van Spanje te blijven. Dan is het goed te doen.

Onze dochter kreeg nog wel de fles toen. Je kan bij de wegrestaurants gewoon om warm water vragen of anders heet water voor de thee vragen. En ze zat nog gewoon in de maxicosi omdat ze daar beter in kan liggen.

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Je laat je kindje in de maxicosi zitten totdat het met het hoofdje er boven uit komt.

Ik zou regelmatig een stop maken, je kindje dan lekker laten liggen, bijvoorbeeld op de achterbak.

Ik zou zelf naast de baby gaan zitten om het een beetje bezig te kunnen houden.

Van melkhoeveelheden weet ik niets, want ik geef zelf op verzoek en er zitten geen maatstreepjes op mijn borsten :).

Veel plezier!

6. Tese

Tese Niet meer actief

:d:d:d:d:d

Deel Deze Pagina