Zoals de titel al zegt gaan wij binnenkort met ons meisje en mijn stiefzoontje van bijna 5 op vakantie. 2 korte vakanties. Volgende week gaan we 3 dagen naar de efteling, dan zijn we een weekend thuis en dan gaan we 5 dagen naar Den-Helder lekker uitwaaien op het strand. Hebben jullie nog tips en dingen die je misschien snel vergeet mee te nemen maar toch echt mee moet nemen? En zijn hier mama's die naar de Efteling zijn geweest met een kindje van 6 maanden en tips hebben? We zitten in een huisje op loopafstand dus we kunnen gewoon naar 'huis' en mijn zwager en zusje zijn ook mee dus genoeg handen om te helpen.
Ja, lastig he?? Ik vergeet vaak veel en dat weet ik van mezelf, met als gevolg dat ik weer téveel meeneem Ok, wat in ieder geval mee moet: - Als je flesvoeding geeft (opvolg)melk - Spuugdoekjes & Hydrofiele doekjes - Potjes eten (altijd handig als je niet thuis eet) - Slaapzakje - Lakentje/Dekentje - Campingbedje - Luiers - Rompers (met lange en korte mouwen) - Broekjes, Truitjes, Vestjes - Speelgoed - Knuffeltje - Speelkleedje of wippertje Misschien wel teveel, hoor, maar ben met mijn kleine meid van 5,5 maand 2 weken weggeweest en dan vond ik het wel erg lekker dat ik haar zoveel mogelijk in de sfeer van thuis kon laten. Succes!!
bedankt voor je reactie mn meisje is dan bijna 6 maanden dus komt wel overeen we hebben gelukkig een grotere auto kunnen regelen en mn zwager en zusje gaan mee en die hebben geen kids dusss komt helemaal goed denk ik.
Denk ook aan zetpilletjes, thermometer, nagelknippertje. Eventueel neusspray en hoestdruppeltjes. Liefs
Aangezien je in Nederland blijft en dus alles wel zo'n beetje op iedere straathoek kan krijgen zou ik niet te veel inpakken. Zelfs als we naar het buitenland gaan neem ik het hoognodige voor drie dagen mee plus kleertjes voor de hele tijd dat ik weg ben. Ik ga er van uit (maar misschien ben ik daar wat makkelijker in dan andere) dat in de landen waar ik kom ook kindjes grootgebracht worden.
wij zijn net 3 nachtjes weggeweest en onze dochter vond t erg fijn haar eigen beddegoed te hebben (aangevuld met een gedragen nachthemd van mama, want zo'n vreemde kamer is best een beetje eng!) verder niet te veel meenemen hoor, gewoon dat ze wel lekker dr eigen knufje/tutje heeft en verschillende kleertjes ivm het weer.