Ik lees hier een hoop verhalen over mensen die 's nachts rijden naar de plek van bestemming. Maar hoe doen jullie dat dan? Dan ben je toch helemaal stuk? En je kids slapen waarschijnlijk lekker en zijn 's ochtends weer helemaal fit terwijl jij dan helemaal bekaf bent van de autorit. En wie heeft er ervaring met het rijden naar de Ardeche? Is dat te doen in 1 dag?
Wij pakken in de ochtend de auto in, zodat we in de middag lekker kunnen relaxen. Dan gaan we om 20.00 uur slapen en rond 12.00 uur gaan we rijden. we rijden om de beurt en slapen terwijl de ander rijd. Daardoor zijn we rond de middag op onze bestemming en hebben dan genoeg fut om de tent op te zetten en lekker te relaxen. De stops snacht zijn kort effe plassen drinken en wisselen van plek, en de stops overdag zijn toch gauw een uur omdat die kleine dan even moet spelen. Anders krijg je hem echt met geen mogelijkheid meer de auto in. Onze stelregel is 1000km is de max om het in 1 dag te doen, anders worden het 2 rijdagen.
Wij gaan ook naar ook naar de Ardeche aankomend zomer. Maar rijden niet 's nachts, precies om de reden die jij benoemt. Ik rij niet trouwens, alleen mijn man. Je kunt mij opvegen als ik 'snachts niet geslapen heb (ik slaap niet in de auto) en dan moet je de volgende ochtend weer paraat staan... mijn hemel..., ik begin dan gebroken aan mijn vakantie en ben alles behalve gezellig. Ook heeft mijn man vroeger slechte ervaring gehad met 's nachts rijden, (zonder kinderen). Hij had in frankrijk een aanrijding gehad en werd netjes naar een garage gebracht voor reparatie en vervangend vervoer.... tja, hij moest wel even wachten totdat die garage open was om 8.00. En daar sta je dan om 4.00... dat wil je niet met kleine kinderen volgens mij. Maar goed, dit is puur deze ervaring die hij heeft gehad. En van deze situatie moet je natuurlijk ook niet vanuit gaan en de kans is ook klein, maar oa hierdoor zal hij nooit 's nachts meer (vooral met kleine kinderen) gaan rijden. Wij gaan de rit in 2 dagen doen, nu hebben wij ook een caravan waar je natuurlijk niet zo heel hard mee kan rijden. Dus zonder ben je er sneller. De bedoeling is om 'smorgens rond 5 uur weg te gaan en te rijden tot ongeveer 4 uur 's middags. We zoeken een camping op (vlakbij de snelweg), waar we uit kunnen rusten en de kids nog wat aan de dag hebben. De volgende ochtend rijden we verder en zijn dan hopelijk na de middag op plaats van bestemming. (hebben we vorige keer ook gedaan) Dus wij zijn wel 2 hele dagen onderweg. Mits het allemaal goed gaat! Alles het tegenzit omdat de kinderen het niet meer trekken, doen we er gewoon nog een dag langer over. De vakantie begint bij ons ook als we in de auto stappen, niet als we er pas zijn.
wij doen het wel in de nacht rijden idd zoals aankomende vakantie in juni gaan we waarschijnlijk rijden om een uur of 8 a half 9 en dan tijdens de nacht hele korte stops wisselen plassen koffie eventueel hebben ook altijd zelf bij en verder als hij dan wakker wordt hoeven we nog maar een stukje meestal dommelt hij nog even in de ochtend, wij verwachten begin van de middag in spanje te zijn is zeg maar 1450 km en dan daar uitpakken enz boodschapjes eten wel makkelijk en de kleine gewoon normale tijd naar bed dan komt het bij ons wel goed natuurlijk zijn wij dan moe en gaan we eerder naar bed dan normaal meestal de 1e avond een uur of 9 maar het is bij ons niet zo dat we instorten. wij bereiden ons wel altijd voor dus de week vooraf al niet te gek meer doen op tijd naar bed dit jaar moet mijn man maandag en dinsdag werken nog ik ben dan al vrij op woensdag trouwen onze vrienden op donderdag hemelvaartsdag de kleine blijft de avond van de bruiloft bij opa en oma slapen dus wij kunnen uitslapen en op vrijdag ook wat langer slapen en in de middag met de kleine mee naar bedje dan inpakken en bij opa en oma eten koffie en rijden. man hoeft dus eigenlijk niets te doen nadat hij de maandag en dinsdag heeft gewerkt op maandag doe ik alle laatste dingen in huis halen de kleine zit dan nog op het kdv. misschien heeft het ook te maken met hoe je zelf bent en ook hoe je kindje is afgelopen jaar terug was wel pittig gingen we begin van de middag rijden en waren we uiteindelijk s'morgens om 6.00 uur thuis toen heeft de kleine zijn fles gekregen en is weer gaan slapen hadden we geluk mee maar dat doen we nooit meer terug wordt het s'morgens vroeg gaan rijden en in de avond thuis komen
Wij gaan ook naar de Ardeche, maar zoals ik in een ander topic al vertelde, zal ik gaan zwaaien naar je in de auto. Wij zijn ook van plan om 's nachts te gaan rijden. We zijn drie jaar geleden naar de Dordogne f(ongeveer dezelfde afstand) op vakantie gegaan en zijn toen ook midden in de nacht vertrokken. Mijn zoon was toen drie en heeft de hele nacht lekker DVD gekeken, gekletst, gegeten, gedronken enz.. Om 11.40 is hij in slaap gevallen, terwijl hij naar het kasteel keek dat hij in de folders had gezien. Hij heeft die middag ook niet geslapen, dus we waren toen alle drie moe, maar in de vakantiesfeer. De kinderdisco hebben we toen ook gewoon bezocht. Ik denk dat we het dit jaar ook zo gaan doen, hoewel ik wel hoop dat ze allebei toch wel even gaan slapen. Mijn man zal sowieso het grootste gedeelte rijden, hij is ook gewend aan nachtdienst, maar ik zal ook wel een paar stukjes rijden. Slapen in de auto kan ik niet, blijf toch altijd meekijken en opletten. We hebben nu een vouwwagen bij ons, die we uit moeten zetten en inrichten enz., maar ik denk dat dat wel gaat lukken. We zijn natuurlijk lekker op vakantie en doen het gewoon rustig aan. We zorgen er wel voor dat we die eerste avond makkelijk eten (of uit eten, of iets bij ons wat makkelijk klaar te maken is), en dat we niets MOETEN doen. Gewoon op het gemak.