Voor de '"zwangerschap" (ging mis op 8 weken) had ik cyclussen van 28 tot 31 dagen. Maar sinds mijn miskraam begin oktober worden m'n cyclussen steeds langer... Vorige cyclus zat ik aan 38 dagen. Ik maak mij er eigenlijk wel wat zorgen over. Vanaf hoeveel dagen wordt een cyclus als 'te lang' beschouwd? Ik gebruik ovulatietestjes en vind wel altijd m'n lh piek. Dus een eisprong zou ik normaal wel moeten hebben, ervan uitgaande dat m'n ei ook effectief springt natuurlijk.
Het eerste ziekenhuis waar ik in behandeling was ging er van uit dat als je cyclus langer dan 42 dagen was, je geen eisprong had. Het kan zijn dat door de miskraam je cyclus iets ontregelt is. Hoe lang is dat geleden?
Ik zit op dit moment op dag 62 van mn cyclus.. maar wel pcos. Als ik eind deze week niet positief test of ongesteld ben neem ik toch maar weer contact op met de huisarts.
Op 11 oktober is het vruchtje natuurlijk afgekomen. Na 5 à 6 weken had ik voor de eerste keer opnieuw mijn maandstonden. En sindsdien altijd langere cyclussen dan ik voordien had. Het is nu toch al enkele maanden geleden, dus ik zou denken (en vooral hopen) dat m'n lichaam zich weer op orde heeft gezet...
Oh 62?! Dat moet vreselijk zijn! Ik heb geen ervaring of kennis over pcos eigenlijk. Ik hoop alleszins heel erg dat je gauw 2 streepjes mag hebben op een testje!!!
Deze maand ben ik teunisbloemolie beginnen innemen. Had dit de cyclus dat het raak was ook genomen en toen werd ik zwanger. Dus het is meer voor bijgeloof en mezelf wat hoop te geven dat het hierdoor misschien wel zou lukken. Maar heb al gehoord dat het bij sommigen hun cyclus wat verkort, maar dat effect heeft het nog niet deze cyclus alleszins: zit nu op cyclusdag 18 en de ovulatietestjes zijn nog steeds spierwit. Mijn tepels (waar ik normaal gezien mijn eisprong aan voel) zijn ook nog steeds niet gevoeliger ofzo.
Wat ik mij nog af vroeg: is een eitje van even goede kwaliteit op dag 14 vd cyclus of als het pas springt op dag 23? Hebben jullie eventueel tips die de cyclus korter knn maken?
Ik ben zwanger geworden van een eitje wat sprong op dag 30/31. Dus volgens mij maakt het qua kwaliteit niet uit. Hoop dat je cyclus snel weer "normaal" is en je opnieuw zwanger raakt.
Ik had na mijn bevalling cyclussen tussen de 43 en 38 dagen, ben toen 2 keer zwanger geraakt (1 miskraam) in een cyclus van 38 dagen.
zelfs bij latere eisprong dan dag 14-18 ofzo kan een eisprong goed zijn zodra deze "rijp" is zou je lichaam in ieder geval pas het seintje moeten krijgen dat de eisprong mag gebeuren. ik geloof dat een cyclus tussen de 24 en 42 meestal wel "oke" genoemd wordt zolang je dus netjes op de ovulatietesten een positief antwoord krijgt, kan je er vanuit gaan dat dat wel goed zit Succes met zwanger worden (en blijven )
Ik ben ook vrij snel zwanger geraakt met cyclussen rond de 46 dagen, het hoeft dus geen probleem te zijn. Het wachten duurt alleen heel lang dan
Je hebt zooooveel geduld nodig Dag 14 was vorige week vrijdag, als ik dan bedenkt dat ik nu 6dpo had kunnen zitten en nog maar een weekje zou moeten wachten om te weten of het raak was of niet... Maar nee, ik heb nog niet eens een eisprong gehad en hij lijkt er ook niet zo direct aan te komen. Het is echt wel een training in geduld
Hier zelfde verhaal; zie mijn handtekening. Volgens de gyn zijn je kansen per eisprong op zich net zo goed, maar je hebt gewoon minder eisprongen dus minder kansen. Daarom ben ik ovulatietesten gaan doen (eerst met cheape, en dan als ik twijfelde of ie positief was smiley van cb) om de kans niet te missen. En zwanger geworden met eitje dat sprong op dag 24... Hoop dat je wat gerustgesteld bent, ik herken me helemaal... geduld is al zo moeilik en met dat ene eitje per 1,5 a 2 mnd helemaal! Zit er nu weer middenin, wat een dramatische dagen...
Teunisbloemolie ervaren sommigen ook een langere cyclus. Hier deed het helaas niks dus toen ook na 2 maanden de deur weer uitgegooid!
Ik ben gaan temperaturen toen. En om de 2 dagen vrijen. Is op die manier 2 keer gelukt en na de eisprong lag de druk op het vrijen niet meer zo hoog en je weet wanneer je ongeveer ongesteld moet worden, is sowieso wel handig om te weten.
Ik heb een vriendin die letterlijk 9 maanden geen menstruatie had en toen zwanger bleek. Bizar he? Maar t kan dus wel! Soms heeft t lijf meer tijd nodig en zwanger worden kun jij dus t gaat vast sneller!