Het klinkt voor mij intussen alsof jij je zinnen hebt gezet op nu een nieuwe grasparkiet, wat mensen er ook van zeggen. Nou ja, doe dat dan gewoon... Waarom vraag je dan aan anderen wat zij ervan vinden? Minder tijd is diverse keren genoemd, de gezondheid van je kind is diverse keren genoemd, dat vind je blijkbaar geen argumenten. Er zijn er ook genoeg die zeggen dat je het gewoon moet doen. Waar zit je nou op te wachten? Een magisch antwoord? Goedkeuring van iedereen? Je zult zelf een beslissing moeten nemen, maar zoals ik al zei, je klinkt alsof je die allang genomen hebt.
@Lyso De huisdieren die aangeraden worden zijn niet vogels want vogels verontreinigen de lucht veel meer.
Ben ik nou gek? Ik ben stapelgek op mijn kindje hoor maar ik ga toch echt niet met elk pietluttig dingetje rekening houden. Als ze nu allergisch zou worden voor de hond dan zal er een oplossing moeten komen, maar zolang het goed gaat ga ik echt niet allerlei voorzorgmiddelen treffen. Maar ja, ik heb ook niet van te voren alle kleertjes gewassen en ik gebruik gewoon mijn normale wasmiddel en wasverzachter bijvoorbeeld. Als ze er allergisch op reageert kan ik altijd nog andere kopen. Ik wil niemand veroordelen maar als ik op elke slak zout moet gaan leggen heb ik geen leven meer. Haal gewoon lekker je parkietje. Ik weet dat mensen die geen dieren hebben soms niet begrijpen wat zo een diertje voor je kan betekenen. Als je soms eenzaam bent of alleen dan is het heerlijk zo een beestje in mijn huis. Ik moet er niet aan denken een huis zonder dieren, zo voor mij zeer leeg/doods aanvoelen denk ik...
Gewoon lekker eentje kopen hoor! Koop anders een vogeltje die wat tam is! En wat betreft de tijd die je tekort zou komen... Ik heb een tweeling van 6 weken, ben vandaag voor het eerst met ze alleen thuis en we hebben ook een vogel en een hond...Ik heb echt nog wel tijd over hoor. Om met de hond te wandelen, meerdere keren per dag en om andere dingen te doen. Je bent echt niet de heel tijd bezig met je baby. Zeker de eerste weken niet omdat ze dan heel veel slapen. Wat betreft de allergie. Ik vind dat sommige daar nogal extreem in zijn. Zelfs de kraamzorg zegt dat je gewoon je normale ding moet doen en dan kijken wat er gebeurt. Dus ook normaal wasmiddel gebruiken en wasverzachter etc etc... Dus een grasparkiet zal niet zo erg zijn Dus koop een mooi vogeltje, geniet van het beestje zodat ie lekker op je schouder kan zitten als je met je babietje op schoot zit!
Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar ik zou ervoor kiezen er nu geen een te kopen. Wij hadden 2 tamme grasparkietjes waar ik altijd heel veel aandacht aan besteede. Ze mochten er overdag altijd uit en kregen super veel aandacht. Toen de kleine er eenmaal was had ik bijna geen tijd meer om ze alle aandacht te geven. Ik vond het toen erg zielig voor ze. Mijn dochter verzorgen en stilhouden was een hele dagtaak.
Ik zie geen problemen hoor. Je neemt toch geen dier waar je de hele dag mee bezig hoeft te zijn? Ik zou er best zo'n vogeltje bij kunnen hebben. Ze hoeven niet van alles op een bepaald tijdstip op een dag, dus als je kleintje slaapt kun je prima van alles nog doen. Tsja, de eerste dagen is het misschien even lastiger, maar de kraamzorg kan ook prima wat voer en water verversen hoor, geen probleem! Lekker doen! Dat doet je goed in die laatste zware maanden!
wij hebben met 37 weken nog een kitten gehaald maar we hadden al 2 katten, dus nu ik iets minder tijd heb krijgt ze nog genoeg aandacht van de andere katten. en ik kroel nog steeds regelmatig met ze hoor!
Ehm, heb nog niet alles gelezen hoor, maar als je andere parkietje niet ziek was geweest had die over drie maanden lekker in de kooi zitten fladderen met stof, veren en lawaai. Dat zou dan eventueel net zo schadelijk zijn voor de kleine. Ik zie het probleem niet, als jij graag een parkietje wil, zou ik dat gewoon doen!! Wij hebben twee katten, een cavia en een hond. Die hebben ook haar, lawaai en maken met z'n allen ook heel veel stof.
Nou, toen onze hond overleed, hebben we na 2 maanden ook weer een nieuwe hond genomen. Ik vind die opmerking van 'was het dan zo'n kleurloos beest dat je hem zo kunt vervangen' ook nergens op slaan. Iedereen ervaart zoiets anders, ik was er werkelijk kapot van, maar mijn leven gaat door en met een andere hond, die weer haar eigen persoontje is.
hahaha!! Grappig, ik zie het helemaal voor me wè wè...is je baby net stil hihi!! Wij hebben twee parkietjes, die praten niet en doen geen dingen na. een eerder parkietje hebben we wel alleen gehouden en die ging ook dingen immiteren, héél schattig!!
Ik heb geen verstand van vogeltjes dus daar kan ik niks over zeggen qua gezondheid ed Maar dat je helemaal geen tijd meer hebt voor je huisdier vind ik de grootste onzin. Wordt ook zo vaak als smoes gebruikt om hun dier weg te doen evenals verharing en zo, bah.... Ja, als je een kindje hebt heb je het drukker. Maar vooral in het begin slaapt je kindje nog heel erg veel en heb je tijd genoeg voor je huisdier. Wanneer je kindje ouder is en meer wakker kun je je kind betrekken bij je huisdier en als je kind op bed ligt heb je weer tijd voor je diertjes. En trouwens, je bent toch niet 24 uur per dag met je huisdieren bezig? Ik heb 2 katten, maar die zijn overdag buiten in de tuin of ze liggen ergens in huis te slapen, af en toe komen ze langs voor wat eten of een knuffel. Sávonds komt er 1 even lekker bij mij op schoot liggen. Succes met je keuze
Ik heb ook geen verstand wat gezond is wat betreft vogels, maar als je het goed schoonhoudt en je baby niet in de buurt van de kooi hebt lijkt het me prima. Wij hebben een cavia en het zaagsel geeft ook veel stof. Maar alleen bij de kooi en daar kwam Eva dus in het begin niet in de buurt. Ik moet wel zeggen dat ik aan Eva in het begin dus wel veel tijd kwijt was. Eva sliep juist heel moeilijk overdag, de eerste maanden. Maar goed, dan krijgt een beestje maar even wat minder aandacht, dat komt daarna wel weer goed. En daarbij kan je man natuurlijk ook even aandacht aan de parkiet geven, of juist met de baby bezig zijn zodat jij tijd hebt voor de parkiet. En nog veel later geeft je kindje ook aandacht aan de parkiet . Eva vindt het bijvoorbeeld geweldig om witlof aan onze cavia te geven (er staat een krukje bij de kooi zodat ze er bij kan) of de cavia op schoot te hebben! Ik vind het leuk voor kinderen om met dieren op te groeien.
Tuurlijk is het logisch dat je de eerste paar weken druk bezig bent met je pasgeboren kindje, was ik ook want een ritme was ver te zoeken hahaha. Maar dat overleven de huisdieren heus wel inderdaad Ik vind het ook leuk en belangrijk dat mijn zoon met dieren opgroeid, dat hij leert dat je ze goed moet behandelen. Gelukkig vind mijn zoon het super, hij giert en gilt het uit van plezier als hij bij een van onze katten is