tips voor het badderen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sarah84, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    okee...probleempje...

Het wordt hier een beetje gevaarlijk om in bad te gaan...hahaha!

Finn vind in bad gaan super! Hij gaat dan ook elke avond met veel plezier even badderen (ik weet het...veeeeeeeeel te vaak...;) maar hij geniet er van en ontspant er door en heeft geen last van zn huid of iets)

Maar goed...daar ging het niet over...

Het is nu dus zo dat meneer te groot aan het worden is...
    Hij is nu zo'n 65 cm en meer dan 7 kilo...
    Het zit in een badzitje in een gewoon babybadje...

Het probleem is dat hij heel sterk aan het worden is...en heeeeel wild!
    Hij zet zn voeten op de rand en duwt dan zn billen omhoog...vandaag was het bijna zover dat hij zichzelf uit het bad zwiepte!
    Nou sta ik er gewoon bij...dus het gaat allemaal wel goed....maar toch vind ik het gevaarlijk!

Zelf in het badje zitten lukt hem nog niet...hij is pas 3 maanden en ik ben al blij dat hij op schoot rechtop zit!

Een tummutub kreeg ik ook als tip van iemand...maar dit vind hij vreselijk! Hij wil het liefst "zwemmen" en zoveel mogelijk spetteren!

Nou zat ik te denken over een bibabad maar ik heb geen idee of zo;n badzitje daar in kan/mag
    En of dat wel een goed idee is met zo;n kleintje...
    Voor mij maakt het niet uit...hij gaat nu ook in de badkamer in bad..en ik kan makkelijk naast het bibabad gaan zitten...wassen doe ik namelijk op de commode...

Wie o wie heeft er tips!
    Ik ben namelijk bang dat dit niet lang meer goed gaat!

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dus als ik het goed begrijp heb je geen normaal bad,maar een douche?
    Ik denk dat een bibabad sowieso handig is voor als hij wat groter is,en als je hem niet al te vol laat lopen kan je er misschien zo`n bad lig ding in zetten.

maar blijf er wel bij!!! want als dat ding loskomt van de bodem wordt het gevaarlijk.

3. natjes

natjes Niet meer actief

en als je zo'n grote zwarte cement kuip haalt bij de bouw markt? Deze staat een stuk steviger! En meer ruimte natuurlijk en niet duur

4. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Als je wel een bad hebt, dan is een BabyDam ook een optie. Hiermee kun je een groot bad in 2en verdelen. Dit is veiliger en scheelt je 50% water. Ook als je kind wat groter is, wel handig voor als je peuter steeds nieuw warm water wil in bad (zoals de mijne).

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb idd geen bad....helaas! Anders was het makkelijk!

Zo'n cementkuip is toch niet groter? Maar alleen rond en hoger?

Ik geloof niet dat dat zitje daarin past namelijk...hij kan nog niet zelf zitten dus dat werkt dan ook niet!
    Anders is dat wel handig!

En dat bibabad is idd ook leuk als hij wat ouder is...helemaal omdat we zelf geen bad hebben...en dan kan hij toch lekker spelen ipv alleen even snel onder de douche!

6. natjes

natjes Niet meer actief

cementkuip is er is 2 maten. Die grote die is wel stuk groter dan het 'standaard' babybadje!

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    En in een bumbostoeltje onder de douche (wel altijd bij blijven!)? Dat vond Emme ook heel fijn.

Pim

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    en een gewoon zwembadje??? die heb je ook al van heel klein en die zijn ook goedkoop.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow dat zou ik ook nog kunnen doen..ik heb een zwembadje gekregen en die past wel in de badcel denk ik....

thnx!

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    heb ff n vraagje over het in bad doen van de kleine..
    ik wil strax als ie geboren is ook de kleine 's avonds in bad doen omdat ik begrepen heb dat ze dan beter slapen.. nu doet de kraamzorg in de eerste week de kleine overdag in bad.. wanneer zijn jullie begonnen met de kleintjes 's avonds in bad te doen? of hebben jullie aangegeven aan de kraamzorg dat je zelf het kindje 's avonds in bad wilt doen? en als je t 's avonds doet, hoe laat doe je dat dan??

ja veel vragen haha.. t is mn eerste kindje dus nog allemaal nieuw!

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    @ MoesCH:
    Het maakt niet uit wanneer je je kindje in bad doen, maar 's avonds is de kraamhulp er niet, dus doet zij het 's ochtends. (denk ik, ik had geen kraamhulp)

Wacht maar gewoon af hoe straks het ritme van je kleintje blijkt te zijn. Wanneer je weet wanneer hij of zij (meestal ongeveer) voor het (een na) laatste flesje komt kun je een tijdje daarvoor het badje doen en daarna lekker naar bedje... Of zoiets. Er zijn geen regels voor, gewoon wat jij fijn vindt.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Moesch...wij hebben het vrij snel al 's avonds gedaan...maar mijn vriendin deed het in de ochtens omdat dat voor hun beter werkte...
    Hier wordt Finn lekker loom van het bad maar haar kindje werd er dus alleen maar heeeeeeel actief door!
    Dat moet je zelf eerst maar even aankijken dalijk...en dan kan je gewoon doen wanneer je wilt...
    Wel wordt er aangeraden om een goede regelmaat aan te houden...dus elke keer 's avonds of 's ochtends en niet de ene keer dit en de andere keer dat!

Deel Deze Pagina