Moon; Lekker geslapen? Suzy; Ik spreek van te voren gewoon mn kind streng toe dat ie dat deel onder zn handjes moet verstoppen.. Caruli; Waarom pas na 26wk? Lottie; In 3 rompers gaat hij t wel redden denk ik.. Maar jullie zullen t meeste al wel hebben, toch? En t staat voor de verhuizing toch alleen maar in de weg.. Is t nog steeds een jochie? Inge; Suuuperrrr!! Gefeliciteerd! Mijn vk belde net of ik maandag om 8 uur kon ipv 1600 uur.. Pffff.. Hoop dat ik dan wakker genoeg ben om de echo mee te krijgen.. Hoef iig niet meer de hele dag nagels te bijten nu.. Spanning begint nu toch wel op te lopen...! Hier; Ik heb manlief beloofd t hele huis te soppen vandaag.. Ben nu heeeel erg op zoek naar de moed en de energie daarvoor... AAAAARRRRGGGGHHHHH...!!!
Marrr haha 3 rompers is wat weinig. Voor zoonlief had ik er maar 1 in maat 50 want m'n ma zei dat ze dat meestal niet dragen. Zoonlief verzoop in 56!!! Arm kind. Maar heb nog wel wat kleding enz liggen ja. Ohh lekker vroeg!! Gaaaap! Ja het is nog steeds een mannetje nu geloof ik t echt! Hij showde t zelfs in 3D
Lottie: Whahah! Das wel duidelijk dan! Ik heb her en der wat rompers gekocht die ik leuk vond, geloof voornamelijk in maat 50(?) Maar zal es kijken zo.. Heb je net even besnuffeld op hyves.. hihi... Wat een lekkerding die zoon van jou!
Lottie: Mooi he zo'n 3d echo, fijn dat het nog een jongen was Marrr: Dan heb je meer overlevingskans als er wat gebeurd met het kind, mocht het eerder geboren worden dan heb je misschien alles voor niks gekocht. Aangezien wij een groter risico hebben op een vroeggeboorte..
Bij de meeste babywinkels mag je alles terugbrengen als je zwangerschap onverhoopt verkeerd loopt. Wij hebben bij 3 winkels iig die garantie tot de uitgerekende datum... Ik heb nauwelijks kleertjes in maat 50. Mijn vriend was bijna 6 kg en ik bijna 5 kg bij geboorte. We zijn beiden 1m86 dus ik ga mijn geld niet uitgeven aan kleine kleertjes. Als het toch nodig is, is het zo gekocht
@ Marr: Haha, als ie wat te verbergen heeft moet ie idd z'n handjes ervoor houden! Nog aan t soppen geweest vandaag? @ Lottie: Ik ben ook benieuwd naar je knappe ventje! @ Caruli: Begrijpelijk dat je ff wilt wachten! Maar dit x gaat t vast goed! Ik duim iig keihard voor je! @ Moon: Hoe is t met jou? Hier moet ik nog eens kijken wat ik aan (unisex) kleertjes en rompertjes heb liggen! Heb net allemaal leuke dingetjes voor mijn dochters nieuwe meidenkamer besteld! Volgens mij gaat het supergaaf worden!
Suzy; Jaaaaa, hele keuken is weer spik en span!! Verder ben ik nog niet gekomen.. Morgen weer een dag.. Nog leuke plannen voor dit weekend iemand??
Hey meiden!! WEEKEND! Helaas voor mij niet veel vrije tijd. En aanstaande maandag ga ik starten met inwerken op de CT scan, dus komende weken zal ik wel gesloopt zijn denk ik. Morgen heb ik de hele dag cursus en zondag moet ik van 11-15 op motorpatrouille bij een hardloopwedstrijd en daarna gaan we vaderdag 'vieren'. Volgende week zaterdag moeten we smiddags allebei naar de mondhygienist. De week daarna op zaterdag gaan we eindelijk een telefoonkabel trekken naar de slaapkamer en savonds hebben we een bruiloft. En dan wil ik ook over 4 wkn de kinderkamer zo goed als af hebben, want in week 30 komen de meubeltjes....pffff ben nou al moe haha! Anyway, ik ben steeds vastberadender aan het worden wat betreft BV. Ik heb nu een goed boek te leen gekregen van een collega en ik heb pas 2 pagina's gelezen en nu al zo veel geleerd! Ik ben bijna overtuigd dat het me gaat lukken. Dat was 2 mndn geleden wel anders. Ik denk zelfs dat ik geen flesjes ga kopen, eerst gewoon proberen. Heb voor nood wel 2 flesjes staan, die ik gratis heb gekregen bij het een of ander. De baby is vandaag super druk, word er helemaal vrolijk van
Hoi hoi! Wat weer een rust! Hebben jullie in t weekend geen inet??? Morgenochtend om 8 uur bij de vk zijn voor de babykeuring... Iiieeehhhh!! Zenuwen beginnen nu wel een beetje toe te slaan hoor! Gaan jullie duimen? Ga even douchen en dan lekker filmpjes kijken.. Fijne zondagavond all!!
@Marrr: Heel veel succes en plezier morgen! Komt goed schatje ! @hier: Gaat wel, maar heb veel ongemakken...slecht slapen (ook niet weten hoe ik moet liggen) en enorm last van buik (omvang en kortademig ). Ook nog steeds veel duizelig . Baby beweegt sinds 2 dagen wel veel meer en duidelijker , nu hopen dat vriendje het ook snel echt duidelijk mag voelen (nu twijfelt hij soms). Met poes gaat het nu (naar behoren) ook weer goed, maar ze blijft ziek want ze is sinds aug vorig jaar bestempeld tot hartpatiëntje. Het is een progressieve aandoening dus het zal alleen maar slechter met haar gaan helaas en daar heb ik het nog steeds heel moeilijk mee. Ze kreeg binnen 45 min 6x een hoest-/benauwdheidsaanval en ik kon gelukkig vrijwel meteen bij de da terecht...idd vocht in d´r longetjes. We zouden van vrijdag t/m woensdag weggaan, maar dit gebeurde dus op woensdag (2 dagen ervoor) dus ik had niet veel behoefte om haar alleen thuis te laten. Mijn moeder komt dan wel om haar medicijnen en eten enzo te geven, maar het grootste deel van de tijd zit ze dan toch alleen en dat vind ik dan niets . Nu gaan we ws eind deze maand een paar daagjes weg, maar ik blijf het toch moeilijk vinden om haar alleen thuis te laten. We zijn sinds aug vorig jaar nog geen één nacht van huis geweest...tja het blijft toch mijn meissie. Trusten dames!
Halloooo!! Ons poppetje is helemaal goedgekeurd!!! Alles wat goed kon zijn was goed! Dus we zijn weer helemaal blij!! Hzij was ook helemaal druk.. Draaide wel tig keer de kont de andere kant op! Heerlijk! Moon; Ben 's avonds ook snel benauwd als ik op bed lig.. Dacht al dat t aan mij lag.. Heel irritant! Met zulke goeie zorg gaat poessie zeker nog jaaaaren mee!!
@Marrr: Jeej , gefeliciteerd!! Zie je wel . Heb je ook mooie echo's meegekregen?? Met het kontje draaien....haha...tja jullie willen toch ook niet weten wat het geslacht is nou daarom dus . Ik ben ook 's avonds kortademig en dat begint eigenlijk na het avondeten ....mss toch maar iets minder eten en kijken wat dat doet. Ik hoop ook dat poes nog heel lang bij ons is (in een redelijk goede gezondheid) maar helaas hebben we dat niet zelf voor het zeggen hè!? Hoe goed we ook voor haar (willen) zorgen en van haar houden....pfff blijft lastig . Ik zit met een dilemma. We zijn het eigenlijk al wel eens over de voornaam en we willen meerdere namen geven...ws niet dopen maar wel een soort van doopnamen dus. Ik vind één doopnaam van mijn moeder heel mooi en mijn vriend ook dus ook geen probleem, maar dan. Mijn schoonmoeder heeft geen mooie doopnamen, mijn vader geen vrouwelijke en mijn schoonvader heeft er wel ééntje. En ook die vinden we allebei mooi en past mooi bij de rest. Maar dan komt het dus....mijn zus zegt dat we dat niet kunnen maken tov mijn schoonmoeder...wel vernoemen naar mijn moeder en niet naar haar. Dat ze dan wel gekwetst zal zijn, maar we nemen sowieso een naam van beide kanten en dus vernoemen we haar niet naar de oma's omdat ze een meisje is. We kijken dus naar de 4 grootouders. Wat vinden jullie, kan dit of is dit echt zo schandalig?? En hoe lossen jullie dat op? Geven jullie meerdere namen en hoe doen jullie dat? Zucht...denk je weer een dingetje van de grote lijst te kunnen strepen....
Hihi Moon; Ja beebje heeft goed geluisterd! Kortademigheid is bij mij ook erger als ik meer gegeten heb.. Tja ruimtegebrek is ook niet zo vreemd he.. Namen; wij gaan helemaal niet vernoemen. Maar vind wat jullie doen hartstikke goed! Zie niet in waarom ze jaloers zou worden.. Vernoemen is niet meer van deze tijd en volgens mij tillen mensen er ook niet meer zo zwaar aan.. Neem toch aan dat je sm oud en wijs genoeg is? Weet iig zeker dat mijn fam er geen problemen mee zou hebben en het allang leuk zouden vinden dat er een naam terugkomt, ongeacht welke..
Oja, btw; als je traditionele vernoem regels volgt wordt je 1e dochter vernoemd naar de moeders moeder.. Sm is pas bij 2e dochter aan de beurt.. 1e zoon is vaders vader en 2e moeders vader.. Dus wat dat betreft heb je al een naam teveel
@Marr: Gefeli!!! @Moon: Fijn dat de poes weer iets beter gaat! Ik vind ook dat het vernoemen niet zo'n issue moet zijn hoor! Ik zie het probleem niet Ik heb ook sneller last van benauwdheid. Ik slaap nu m.n. op mijn linker zij, met een kussen tussen mijn benen en soms leg ik het rechter (bovenste) been voor mn linker been. Ik heb regelmatig dat ik zo in slaap val EN wakker wordt! Vanmorgen naar de fysio geweest...ik MOET elke 2 uur 10 minuten rust nemen op mijn werk en dan het liefst liggen. Verder moet ik een babybelt gaan dragen, heb ik oefeningen meegekregen en moet ik anders vanuit liggen op staan. Het kan een teken van (dreigende/beginnende) bekkeninstabiliteit zijn...ben blij dat ik nu al naar de fysio ben gegaan en niet heb gewacht!
@Marrr: Haha...niet van deze tijd, nou bedankt hoor . Reden is dat de baby ook mijn vriends achternaam krijgt :x en ik wil natuurlijk ook iets van mezelf. Vandaar de vernoeming naar mijn moeder...hihi. Goh, ik had zelf die regels helemaal nog niet gegoogled ofzo....handig . Maar, had jij nog mooie echo's meegekregen? @Inge: Ja, ik lig ook vaak op mijn linkerzij (schijnt ook beter te zijn voor de baby...zeker in het laatste trimester, dan is de kans op doodgeboorte een stuk kleiner) maar met een kussen heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik vanavond eens doen . Ik heb ook regelmatig pijn in mijn linkerbil (al vanaf week 12 ofzo) en dat moet ik ook in de gaten houden van de vk. Hoe moet jij dan opstaan?? Idd fijn dat je nu al aan de bel hebt getrokken, vinden ze dat op je werk ook oké dat je rustiger aan moet doen??
Als ik op mijn rug lig moet ik naar mijn zij draaien zodat ik met mn gezicht naar de kant lig waar ik uit bed wil stappen. Dan moet ik mijn benen over de rand gooien en laten hangen (contragewicht) en dan moet ik zijdelings omhoog komen. Ze vinden het alleen erg vervelend voor me en eigenlijk ben ik gewoon dom bezig geweest. Er zijn duidelijke richtlijnen voor zwangeren, dat je niet zo veel en vaak mag tillen en bukken ed. Ik heb gewoon nog alles gedaan net zoals toen ik niet zwanger was. En nu ga ik me gewoon aan de voorschriften houden. Ik gebruik mn normale pauzes voor de rustmomenten. Alleen vaak komen we niet aan die pauzes toe. Het verschil is dat ik die pauzes nu wel moet nemen.... Ik heb ook 2 oefeningen gekregen, die kan ik in een minuutje uitvoeren en moet ik 4 keer per dag doen. Is goed vol te houden dus
Haha Moon, zo bedoelde ik t niet! Meer dat er niet zo zwaar aan getild wordt.. Het vernoemen opzich vind ik leuk hoor Ja heb 3 mooie fotoos meegekregen waarvan 1 in 3d..
@Marrr: Hahaha...maar nog even over je opmerking over sm, dan ken je mijn sm niet hihi . Ik vind het ook prima zo en mijn vriend ook (het is zijn moeder en hij maakt er geen probleem van) dus ik denk stiekem ook boeide . Had jij je echo's ook op zp? Ik moet die van de laatste 2x nog steeds scannen . Heb op 21 juli de 3d/4d echo ingepland staan...ook spannend. Ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet...hihi....wiens neusje etc ze heeft. Ik ben trouwens vandaag gevallen ...niet op mijn buik gelukkig maar toch was het wel even schrikken. En voor de zekerheid toch ook maar effe de vk gebeld ivm rhesus nega. Ik ben echt zo onhandig geworden sinds de zwschap. Knoeien is ook een favoriete bezigheid geworden ...komt door die boobs denk ik haha.