Controle bij de gyn was goed, wel veel last van mijn buik. Maar komt door de verklevingen aan mijn baarmoeder en buikwand van de vorige keizersnedes. Bloeddruk ook goed 106/66 en gewicht 3 kilo minder als de vorige keer.. Maar goed dat komt wel goed als we eenmaal weer thuis zijn. Nu over 4 weken pas weer terug
Marrr ik ben 7kg aangekomen. Bluhhh. Hopelijk gaat t niet zo snel tot t einde, was vorige keer wel zo Moon heb geen pc meer al meer dan een maand kan dus geen buikfoto posten. Via telefoon lukt niet. Moet dus wachten tot ik verhuisd ben wel jammer! Jah je hebt gelijk hoor, ik doe wat teveel. Had dus ook plinten geschilderd en niet bedacht dat dit op terpetine basis is. Hopelijk kan t geen kwaad. Pas toen de man bij de Gamma het zei toen ik n nieuwe pot ging halen. Ben wel brak door t klussen, bekkenpijn is in alle hevigheid terug. M is officieel op de uitgerekende datum geboren, maar vk hielt de datum aan op basis van m'n gemiddelde cyclus. Al is t nog niet af bijv, toch hoop ik niet teveel overtijd te gaan. Oei zo vroeg al vocht in je voeten! Bloeddruk wel goed? Haha helemaal niet fijn dat m'n eetlust is toegenomen, vind het heel moeilijk. Hoe gaat jouw eten? Oh lees het al. Oeh ben benieuwd naar je echo! Ik vond 3D geweldig! Mijne gezien op Hyves? Kdv ik vind het veel te moeilijk ze daar achter te laten. Vriendin heeft in veel kdv's gewerkt en verteld me er alles eerlijk over. Ik zou willen dat ik t kon Inge/harde buiken!!!!!!! het is niet 10 harde buiken per dag hoor je mag er 10 per uur hebben voor je moet bellen!! Ik heb er zeker 50 of meer!! Hou t nie meer bij. Geen zin. Maar las echt 10 per uur op inet...ga bijna twijfelen Caruli mijn vraag niet gelezen?? Fijn dat alles goed is met beebje
Lottie: Sorrie heb nog terug gekeken maar kan niet vinden wat je bedoeld... Oh je bedoeld met Mitchell? Die is ineens van bouwvakkers maaltijden eten naar niks eten gegaan. Viel af en kon niks meer en toen na 2.5wk maar naar de huisarts gegaan en die wilde niks doen, en toen toch maar de kinderarts gebeld en mocht ik op controle komen want ze dacht dat het wel meeviel via de foon. Maar toen ze hem zag is hij gelijk opgenomen... En nu zit hij dan sindsdien aan de sondevoeding om aan te sterken en op gewicht te komen en hopelijk gaat hij dan weer eten. Nu gaat het stukken beter als 3 weken terug, hij eet weer wat alleen drinken wil nog niet opgang komen. Maar op den duur zullen we toch naar huis moeten dan maar met extra veel begeleiding. Ben benieuwd wat de arts donderdag gaat zeggen. Ik weet het anders ook niet meer nu.
@Caruli: Ah, fijn dat alles goed is! Heeft beeb nog gezwaaid naar jullie? @Inge: Je gaat de babykamer wel showen hè?! Ben benieuwd, hoor ! Hebben jullie gekozen voor behang of verf? Voor wat voor kleur gaan jullie? En idd luisteren naar de vk (sprak ze streng toe ). @Marrr: O leuk, dus jullie gaan sowieso behangen?! Is het een kinderbehang of een wat neutraler behang geworden? Jij gaat het ook wel showen hè!? Wat voor kleur hebben jullie gekozen? Ik heb op zich wel leuk behang gezien (geen kinderbehang, dus kan wat langer mee...tenminste als het niet teveel ondergekliederd wordt ) maar twijfel nog een beetje. Het ene is paars/lila, dus best wel meisjesachtig en het andere is echt heel neutraal. Ik weet ook nog niet zo goed welke kleur we moeten gaan voeren . Ikzelf vind turquoise een hele mooie kleur, maar voor een meisje is dat mss weer te jongensachtig...pff zal toch snel keuzes moeten gaan maken hihi. Meisje was vannacht drukjes...heb weer slecht geslapen (niet daardoor) en heb haar veel gevoeld. Vanmorgen toen vriend uit bed moest was ze ook wakker, dus heeft vriend nog even wat getrapt haha. Vandaag de hele dag wat lichte vibraties, dus ze is zeker weer aanwezig . Mijn moeder zegt dat ze 's nachts rustig moet zijn en overdag wat bewegelijker, want dat ze dat ritme ook aanhoudt als ze geboren is...ik hoop het niet .
@Lottie: Hee, je bent er weer ! Ja, heb heel veel vocht in mijn voeten (denk ook mijn benen ) en slaap al ruim 7 weken met kussens onder mijn voeteneind. Mijn bloeddruk is bij de vk steeds stabiel, elke keer 120/70. Zit nog steeds aan de floradix...moet a.s. donderdag weer voor controle. Ben benieuwd of ze mijn hb weer gaan testen. Dan moet ik binnenkort weer bloed laten prikken ivm rhesus nega...brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....heb daar zo'n hekel aan en moeite mee. Je moet wel een beetje rustig aan doen hè!? Is niet goed voor jou en beeb. O, maar heb je niet gelucht of een mondkapje opgehad met het verven? Zal ws wel meevallen hoor. En 7 kg aangekomen valt ook nog heel erg mee hoor . Ik was vorige week, volgens mij, al ruim 11 kg aangekomen ....komt natuurlijk door al dat vocht . Jaja, heb je knulletje op hyves gezien....een mooike hoor ! Ik moet erg wennen aan de 3d/4d echo/foto's...had een ander snuitje verwacht . Ze lijkt zo niet op mij of vriend . Ik moet ook nog steeds een nieuwe buikfoto plaatsen...eerst maken dan. Heb jij wel foto's gemaakt nog? Nog effies volhouden en dan komt het allemaal goed.
Lottie; Ohh 7 kg is erg netjes! Hoop dat t bij mij ook niet te hard gaat! Verf zal wel een beetje meevallen.. Maar laat iemand anders t maar afmaken Moon; Vervelend zoveel vocht! (Nog) geen last van gelukkig.. Bij mij komt t maagzuur sinds een paar dagen goed op gang... Wij hebben een licht grijs neutraal behang.. En daarop komt een grote donkerder grijze wandsticker.. Fotootjes volgen zeker! Caruli; heb je al een streefdatum om weer naar huis te gaan?
@Marr: Wat voor behang heb je uitgekozen? Nee, VL is niet helemaal stuk @Lottie: mijn vk zei dat vanaf 29 wkn mag je ze elk uur hebben, zelfs 2 per uur, maar niet pijnlijk. Tot die tijd mag ik er 10 per dag hebben...als het er meerdere in een uur zijn willen ze toch dat ik bel... @Moon: Ja, ik ga zeker foto spammen van de kamer! De meubels zijn wit met een beetje grijs, de muren wit, op 1 muur na, die is een hele mooie rustige maar donkere kleur (beetje groen/grijsig) en we werken met lime groene accenten (lamp, gordijn enz). @Gewicht: Ik ben nu 6,5kg aangekomen. Niet te veel gelukkig @Hier: Ik heb mezelf weer aan de zw.vit. gezet. Ik ben zoooooo moe! Gister lag ik om 9 uur in bed, op mijn werk ookal een half uur extra gelegen (en geslapen!). Ijzer en suiker is dus in orde, net zoals mijn bloeddruk. Ga vandaag ff kijken of ik op mijn werk via de gyn bloed kan laten prikken. Heb nl. ook veel hoofdpijn, duizelig en jeuk! Zal heus niets zijn, maar vind het prettig om alles ff te checken...Mss ben ik een beetje te bezorgd, maar heb gewoon het gevoel dat ik TE moe ben...
@Marrr: Klinkt leuk, hoor ! Jullie weten nog steeds het geslacht niet hè?! Dan is het ook een stukje lastiger denk ik. Ben benieuwd naar de foto's...hihi. @Inge: O, ik slik al de hele zw.schap mijn vitamines....ben wel overgestapt van de davitamon (toen ze op waren) naar gravitamon. Ook daar heb ik moeite mee hoor maar wel minder dan de davitamon....blegh grote capsules met visolie. Ik heb de laatste dagen ook wat meer jeuk...mn aan buik en borsten. Waar heb jij het? Laat jij zomaar bloedprikken....brrrrr. Ik moet ook binnenkort weer vanwege mijn rhesus nega en zie daar nu al tegenop . Duizelig ben ik ook nog regelmatig, maar dat krijg ik nu ook makkelijk als ik lang sta. Bij jou ook, of krijg je het zomaar? Ik heb ook altijd dextro energy bij de hand en ik neem nog steeds floradix in. Moet morgen weer op controle en ben benieuwd of ze dan mijn hb weer testen. Bij jullie klinkt het ook leuk, vind lime ook altijd een leuke kleur . Zucht...we krijgen het niet voor niets hè?
@Moon: Ja hoor, bloedprikken doet me weinig. Niet fijn, maar ook niet vreselijk. Jeuk met name op mijn buik/borsten en bovenbenen. Dizzy ben ik op de meest vage momenten. De meeste labuitslagen heb ik nu, heb iets te veel witte bloedcellen, kan duiden op een virusje/bacterie, maar niets om me zorgen over te maken. schildklier, lever en nierfunctie is iig prima in orde (gelukkig!)
Moon; Nee weten niet wat t wordt, maar ik hou sowieso van neutraal, dus maakt voor kamertje niet zoveel uit.. Inge; wat vaag dan allemaal zeg! Hoop dat je er snel vanaf bent... Ik slik ook hele tijd al gravitamon (na davitamon ) Behang is binnen! Schoonmoedert komt morgen behangen.. Yaaaayy!!
Ik zit sinds vandaag aan de Gravitamon! Ik zat eerst aan de prenatale vitamine van solgar. Maar die zijn zo vies! Ik ben geen moeilijke pillenslikker, maar sinds 9 wkn zwangerschap ga ik van die pillen kotsen haha
@Caruli: Je moet je melden bij het winnen-topic, je hebt de aquacarrier gewonnen ! Leuk, leuk, leuk. @Marrr en Inge: Slikken we nu dus dezelfde vitamine . Inge, af en toe is het toch wel handig om in het zkh te werken...hihi. Ben blij voor je dat het meevalt qua uitslagen. Ben benieuwd wat de controle me morgen gaat brengen . En hopelijk slaap ik vannacht een keertje een beetje normaal...pfff. Trusten dames!
@Inge: Dank je wel ! Hopelijk voel jij je snel weer beter...mss toch iets meer rust nemen ook. Ik merk ook wel dat ik het nog steeds lastig vind dat ik niet alles meer kan of het anders moet doen .
Ja ik kreeg een sms van iemand dat ik gewonnen had, dus ben even gaan kijken. Leuk hoor, had mijn eigen draagdoek (ook bykay) van Mitchell een paar maanden geleden weggedaan.. Haha komt nu dus wel weer goed uit. Moon: Veel succes morgen.
@Caruli: Dank je wel ! Nou, dat komt dan toch heel goed uit?! Hoe is het met Mitchell? Al iets beter, of nog steeds hetzelfde? En weten ze nu al, waarom/waardoor hij niet wil eten?
Hello kleine kereltje ligt op bed dus ik kom hier weer even bijlezen Caruli wat gek zeg v Mitchell! En vervelen dat ze niks kunnen vinden. Het kan toch niet zomaar ineens komen zonder dat er iets is? Maar hij was thuis dus al aardig afgevallen voor er iets werd gedaan? Heel veel sterkte nog voor hem! Moon je krijgt nu alleen nog een spuit toch voor de resus nega? Of moet je eerst nog bloedprikken? Wel naar als je er niet goed tegen kunt! Heb wel gelucht tijdens t verven, maar n mondkapje heeft geen zin met verfdampen. Mondkapjes houden dat niet tegen helaas. M leek op de 3D echo ook niet op een van ons, maar toen ie geboren was wel hoor. Ze zitten nu natuurlijk wat klem en het vruchtwater vertekend het beeld ook wel! Bij babyview zei die vrouw toen dat M een behoorlijke(!) onderlip had. Ik ging me daar naderhand wel een beetje druk om maken. Nou, hij heeft eerder een smalle onderlip dan een dikke!! Ik heb wel een foto van de vakantie op Hyves waar je m'n buik ziet. Alleen beetje verstopt. Ik kan niet onthouden wie v jullie wie is op Hyves trouwens Inge ik ben ook weer heel erg moe! Hoort bij t laatste trimester ook hoofdpijn en duizeligheid heb ik veel last van. Je kan t altijd laten checken ja ik ben daar juist weer veel te makkelijk in Jeuk klinkt als t uitrekken van je huid Je noemt precies die plekken! Marrr leuk!! Ben benieuwd naar het behang! Winnen ohhh jaloers!!!! Wilde m zo graag winnen!!! Gefeliciteerd caruli!! Moon succes vandaag!
@Lottie: Zover ik begrepen heb, moet ik rond de 27 of 30 weken bloed laten prikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak. Zo ja, dan spuit. Maar er schijnt een nieuw protocol per 1 juli van kracht te zijn, dus ga daar vanmiddag wel even naar vragen bij de vk. Dan resulteert dat nog steeds in bloedprikken (en dat moet straks ook nog bevallen ). Dat hele proces van tevoren vind ik zo verschrikkelijk, want meestal valt de prik zelf wel mee uiteindelijk..... O, luchten is goed . Komt wel goed, schatje ! Haha, ja dat zijn van die opmerkingen waar je op zo'n moment niet op zit te wachten . Ik "schrok" nogal omdat met de gewone echo's ze een mooi wipneusje heeft. Dus ik verwachtte ook een elegant wipneusje te zien....niet dus...een brede negerneus . Ben wel heel benieuwd naar straks . @Inge: Is de babykamer al gearriveerd? Gaan jullie hem zelf in elkaar zetten of laten jullie hem monteren? Ben benieuwd ! btw: Ben vandaag exact 12kg rijker sinds 20 februari .
Caruli; Gefeliciteerd met je prijs! Moon; Het zal vast geen negertje worden.. Toch??? Had ze geen punkhaar? Succes strakjes! Ik moet idd ook via nieuwe protocol. In week 27 bloedprikken, als beeb resusposi blijkt krijg ik in week 30 en na geboorte een spuit, anders niks.. Zal voor je duimen dat je meisje ook nega is.. Laat je even weten hoe t was bij de vk? Inge; Gravitamon is goed te doen toch?! Lottie; ik heb je foto gezien! Zag er goed uit! Jij mag al bijna beginnen met aftellen!! Met hoeveel weken is M geboren? Hier; Schoonmama is druk aan t behangen boven Wordt echt mooi!
Hoi hoi, Ben ik weer. De baby maakte het goed, lag nu in stuit. Maar dat was bij de pretecho vorige week ook en op het einde lag ze helemaal dwars, dus kan nog alle kanten op. Had mijn hele betoog over het nieuwe protocol al klaar, maar ze begon er zelf over. Nu idd met 27 weken bloedprikken...pfff...zegt ze je kan maandag terugkomen of ik kan het nu doen. WAT doet zij het ....was mijn eerste gedachte....ik wil in het ziekenhuis, want daar weet ik zo'n beetje hoe ze prikken (vind het helaas dan nog steeds verschrikkelijk maar ja). Tja, doe het nu maar anders ga ik er alleen maar tegenaan zitten hikken en ben ik er tenminste van af...toch?! Potverdomme....mijn arm is blauw (auw auw), er kwam niet genoeg bloed uit (dus het buisje heeft ze weggegooid) en nu moet ik morgen alsnog naar het ziekenhuis. Ze wilde het nog een keer proberen, maar ik dacht laat maar zitten. Mijn spijkerbroek en topje zaten (zitten nu in de wasmachine in de hoop dat het eruit gaat) helemaal onder het bloed en waarvoor....voor NIETS....grrrr :x. Ben echt een beetje pissed. Dus Marrrr, ik hoop ook echt dat ze nega is maar dan zul je zien dat ik dat geluk ook niet heb. O ja, bloeddruk was 130/75 (normaal 120/70), maar toen wist ik al dat ze bloed zou gaan prikken dus tja . Hartslag beeb was 132, dus ook netjes. Nee, ze had geen punkhaar . Net nog eens naar de cd met foto's gekeken en het varieert echt heel erg, dus mss valt die negerneus wel mee...haha . @rest: Hoe is het met jullie?