Ik ga (proberen) NIET voor NOD (te) testen clubje (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lemi, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik wilde eerst ook zo laat mogelijk stoppen, maar ben daar echt van terug gekomen. Ik wil goed uitgerust zijn als de bevalling begint. Zodat ik niet gesloopt aan mn kraamweek en vooral aan mn kindje begin...dus nu lekker met 34 wkn stoppen.

Mijn bloeddruk is nu 100/60. Heb er een beetje last van, maar ach, liever te laag dan te hoog.

@Iris: Krijg je pillen voor je lage bloeddruk?! Je kreeg toch ijzerpillen? Die zijn voor de bloedarmoede, maar niet voor de bloeddruk.

2. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ik krijg ijzerpillen ja voor een laag HB. Dacht dat ik daarom ook een lagere bloeddruk had, niet dus haha. Weet ik daat ook weer :).

3. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Je bent natuurlijk wel wat bloed verloren, dus logisch dat je bloeddruk wat laag is. Maar in principe heb je het verloren vocht vrij snel weer op peil. Aleen de bloedcellen hebben langer de tijd nodig om aangemaakt te worden.

Zorg maar goed voor jezelf!!! Neem lekker veel rust ;)

4. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hallo dames,

@Marrr: Ah fijn, bloedgeprikt...Weet je al wanneer je de uitslag krijgt? Turquoise en grijs staat ook mooi bij elkaar :). Ikzelf wil denk ik gaan combineren met wat bruintinten ofzo. Al bijgekomen van je buurkindjes hahaha?
    Ik ga het nu alvast zeggen (anders vergeet ik het vast weer en morgen ben ik ws toch bezig met de controle en spuit die komen gaat ;)), een hele fijne vakantie en geniet ervan :D! Hopen op mooi weer (niet te warm als je daar niet tegen kunt) en lekker relaxen :)! Laatste keer ws met z´n tweetjes, dus geniet ook daar extra van.

@Lottie: Meis, ben je over? Gaat allemaal goedkomen, hoor :)!

@Inge: Aftellen dus en als het niet gaat gewoon aan de bel trekken hè! Niet eigenwijs gaan doen hihi.

@Iris: Hopen dat je bloeddruk snel weer omhoog gaat. Heb geen idee hoe lang dat duurt.

@hier: Gisteren wilde we de kinderwagen naar boven doen, kregen we het frame niet ingeklapt :$. In de winkel was het floep en gedaan. Gelukkig bestaat internet haha...uiteindelijk wel gelukt hoor ;):D.
    Ik voel sinds een paar dagen ook iets geks. Het komt zo af en toe en het lijkt een beetje op een langzame hartslag. Zou dat hikken kunnen zijn? Heb het eerder nog niet gevoeld...gek hoor :D.
    Ik vraag me trouwens nog iets af. Wat doen jullie in de kinderwagen? Ik heb er een dekbed bij zitten, maar die is wel groot en mag dat wel? Ik heb werkelijk waar geen idee hoe anderen dat doen. Heb ook geen dekbedovertrek ofzo.

5. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Moon: Alvast succes met prikken!!!!
    Wij hebben nog niets voor in de kinderwagen. Mijn SM neemt heel veel mee uit Spanje en we hebben letterlijk de opdracht gekregen om geen lakentjes, dekentjes ed te kopen; niet voor ledikantje en niet voor kinderwagen...
    Ik zat zelf te denken aan een lakentje en dekentje. Voor in de wandelwagen hebben we een voetenzak bij de wagen gekocht.

@Marr: Mijn hoofd is een vergiet de laatste dagen: wanneer ga je ookalweer op vakantie (sorry :))

@Hier: Zucht, zo meteen naar mn werk...laatste avonddienst voor mn verlof en dan morgen weer vrij. Ik hoop maar dat het niet zo druk is/wordt. Zo te zien hebben de ambu's het relatief rustig. Dus dat is gunstig...maar dan nog steeds kan het mega druk zijn met andere dingen voor onze afdeling...

6. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @Inge: Bedankt! We gaan het zien...ik zal hem ws in mijn been krijgen denk ik?! Weet niet waar ik beter mee ben...in been, bil of arm...
    Marrr gaat morgen met vakantie :D. Ik was het ook vergeten hoor...tja, kunnen we helemaal niets aan doen hè ;):D!
    Wij hebben idd bij de wandelwagen een voetenzak. Ah, dus jij gaat het ook met dekentjes en lakentjes oplossen. Tja, en anders dan maar heeeeeeeel dik aankleden hihi. Ik had ook een beetje gegoogled en ik zie vaak wiegdekentjes en lakentjes voorbij komen. Die zijn iets kleiner, dus mss dat dat idd de oplossing is ;).
    Hoe was je dienst gisteren? Is het nog druk geworden? Tot hoe laat moest je dan werken? Vandaag lekker vrij en een beetje relaxen dan maar, het is tenminste ook lekker weer dus GENIETEN :D:).

7. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Als je kan kiezen zou ik voor bil of been gaan. Die beweeg je veel met lopen en dan heb je er minder last van :)

De speciale wieglakentjes en dekentjes worden idd ook gebruikt in de kinderwagen.

De dienst was op zich goed te doen. Wel veel trauma's en dat is best pittig. Kreeg telkens harde buiken. Maar we hebben ook een paar uur heerlijk kunnen relaxen op de bank en we hebben rustig kunnen eten. Mag dus niet klagen! Heb wel besloten dat dit echt de laatste dienst was voor mn verlof.

Merk nu dat als ik ff te veel buk/til/loop ik meteen een harde buik krijg...zal wel een reactie op de dienst zijn.

@Marrr: Hele fijne vakantie!!! Geniet ervan. Ging je nou nog weg??? (hoofd = vergiet...sorry!)

8. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Moon; Dank je wel! Hoe ging je spuit? Weer overleefd? Bruin met turq is ook leuk! Ben heel benieuwd hoe jullie kamertje eruit gaat zien..! Enne.. Ik weet ook echt niet meer hoe onze kinderwagen werkt hoor... ;)

Inge; Jij ook dank je wel! Wij vertrekken morgern (technisch gezien vandaag al) naar Rhodos! :D Dementie komt bij mij ook al aardig opzetten hoor.. ;) Stond zondag voor een dichte AH.. En maar niet snappen waarom die gesloten was.. Hahaha..
    Wij hebben een klein soort fleece dekentje, maar dan 1 waardoor ukkepuk kan ademen.. Met een overtrekje en nog een apart dekentje die gewoon erg leuk is..

Hier; Hele dag dus bezig geweest met huis op orde krijgen en koffer inpakken.. :) had vanavond voor t eerst dikke enkels.. :( Maar ik ga jullie dus even verlaten voor de komende 2 weken... Tot snel!! xx

9. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Oh Marr, heerlijk om met dit vreselijke weer in het vliegtuig te stappen! Enjoy!!!

10. suzy

suzy Bekend lid

11 okt 2010
    519
    0
    0
    Hallo chica's!

Kennen jullie me nog? ;) Daar ben ik weer! Ben heel lang niet actief geweest hier, omdat ik gewoon te moe was eigenlijk! Maar heb jullie wel bijgelezen hoor!

M'n vakantie zit er al een tijdje op en daar had ik wel zeeën van tijd maar helaas geen internet.. Vakantie was heerlijk! Gezellig met alle vriendjes en vriendinnetjes maar ging veel te snel voorbij! ;)

Na de vakantie viel t werken me erg zwaar (tegen)! Ontzettende last van m'n rug en buik, maar heb nu een buikband van Anita en die werkt erg goed!

Verder druk voor de bruiloft van m'n vriendinnetje, waar ik ceremoniemeester voor ben, afgelopen zaterdag vrijgezellendag gehad en dat weekend ervoor met andere vriendinnetjes naar A'dam geweest, dus gelukkig heb/maak ik nog tijd voor leuke dingen!

Babykamer is zo goed als klaar!

Hoe is het met jullie allemaal?

@ Iris: Voor jou nog een veel te late, maar hele dikke knuffel!

Liefs Suzy

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Moon
    oww mooie bloeddruk dus juist!! Mijn onderdruk was weer 55. Ik kreeg als advies ZOUTE drop eten;). Haha:D
    klinkt mooi de kleur vh kamertje!
    Kleertjes kon k niet bij schoonma wassen, want zaten ergens in n doos in de garage v nieuwe woning:p. En die stond propvol met meubels e.d.

Iris
    fysio zei idd dat de kans klein is dat ik geen bekkenklachten meer zal hebben na de bevalling...Jij dus ook n lage onderdruk! 70 valt wel mee, 60 is wel laag. Mijne is vaak tussen de 50-55!

Moon
    jaaa dat kan hikken zijn!! Ik word er zelf gek van! Vk zei dat vrouwen t vaak zat worden na n tijdje...voelde me alweer n rare:p.
    Ik zie nu zelfs de ademhalingsbewegingen door m'n buik:$!! das wel gaaf! Ondertussen nog vaker hikjes gevoeld?
    Neee geen dekbed!!! Ligt m'n zoontje zelfs nog niet onder! Mag pas vanaf 2 jaar. Gewoon t zelfde opmaken als je ledikant of bijv kindje goed aankleden en n klein dekentje of lakentje erover:)

Inge
    hoe was je laatste werkdag? Lees net t antw al;)

Suzy
    haaaai!! Ik was je niet vergeten;)

12. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Lottie: Pff....was het maar mn laatste werkdag. Ik moet nog 3 weken werken na vandaag...

@Suzy: Welkom terug!!!

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Inge
    heuh ow haha. Je bedoelde alleen een bepaald soort dienst die je niet meer hoeft te draaien? Oepsie!

14. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Haha, idd Lottie. Ik hoef nu geen avonddiensten meer :)

15. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Pff meiden, ik heb keelpijn, hoofdpijn, mn fysio heeft mn rug weer beurs gemasseerd en ik heb last van gewrichten. Ben bang dat ik griep krijg :(

Hoe is het hier verder met iedereen?

16. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Haai dames,

@Suus: Hè ben je d´r weer :D? Babykamer al bijna klaar? Foto´s foto´s foto´s!
    Hier nog niet zo ver gevorderd helaas :(. Vandaag gaat vriend weer verder.

@Marrr: Ben benieuwd hoe het op Rhodos is. Hoop dat je lekker geniet :)!

@Inge: O, ik hoop het niet voor je meis :(. Heb je wel iets voor de keelpijn in huis? Beterschap!

@Lottie: Wowwie, heb je buikkie gezien op hyves....hij is weer mega (niet lullig bedoeld ;))....lukt het allemaal nog wel?
    Bij ons hangt de trapleuning ook nog niet terug...wilde hem destijds schuren en lakken en was nog steeds niet zo ver. Is mijn vader nu mee bezig, moest geloof ik nog 1 keer gelakt worden.
    Ja, heb het hikken elke dag gevoeld. Grappig is dat. Las van de week dat een regelmatig getik hikken is, nou dan kan het haast niet missen :D.
    Hoe zwaar was jouw uk rond de 30 weken?
    Inmiddels al een beetje op orde in het nieuwe huis? Ja, ik weet dus dat een dekbed niet mag (snap daarom ook niet dat die erbij zit) maar dan....het is in een ander seizoen. Net als met de kleertjes...ik wil zo graag wat kopen (heb al een heel klein beetje) maar dit is nog allemaal zomer. Ik wil de najaarscollectie ;):D.

De spuit is meegevallen, hoor :D! Moet ook zeggen dat ik een gewone spuit minder erg vind dan bloedprikken.
    Ze zei: "waar wil je hem hebben...in je been of bil?" Ik zei: "heb overal genoeg vet, dus maakt mij niet uit". Bovenbeen is het dus geworden, het duurde alleen best lang ivm de hoeveelheid vloeistof :$.
    Volgens de metingen zou baby dus 1659 gram wegen (met 30w2d) :$. Lengte kon ze niets over zeggen. Het dijbeentje was 5,84 cm hihi. Heb een Braziliaanse theorie gehoord afgelopen zondag. De lengte vh dijbeen x 7 = lengte baby, dus 5,84 x 7 = 40,9 cm. Zou best eens kunnen kloppen.

17. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Volgens mij is 1,5kg bij 30 weken wel normaal hoor Moon! Fijn dat je spuit mee viel.

Ik heb vandaag Isla moos keelpastilles gehaald. Zijn niet echt tegen keelpijn, maar verzacht een beetje. Verder mag je niets hebben :(

Heb citroen gehaald voor in de thee en honing heb ik al in huis...

Voel me echt belabberd :(

18. suzy

suzy Bekend lid

11 okt 2010
    519
    0
    0
    @ Inge & Lottie: Thnx! ;)

@ Moon; Ik had al foto's op m'n hyves staan! N heeft een nieuwe kamer gekregen en de baby krijgt dus haar oude kamer! De kamer is erg neutraal, maar die pimpen we wel op als de beeb er is en als we weten of t dus een jongetje of meisje is! In plaats van het ledikantje op de foto van de babykamer staat er nu een wiegje met een hemeltje! N heeft echt zo'n supergave kamer gekregen! Die zal ik morgen eens even op de foto zetten!

Vanmiddag zat er btw een (paranormale) vrouw bij mij op t werk en ze voorspelde dat t een meisje is! ;) Nu word ik nog nieuwsgieriger! ;)

Morgen mooet/mag/ga ik een modeshow lopen voor positiekleding! Ieeeh spannend! ;)

@ Moon: die injecties ken ik ook! ;) Ben laatst ook helemaal bont en blauw geprikt door de vk.. (volgende x gewoon maar weer naar de prikpost) ze hadden alleen te weinig bloed afgenomen daar! Ik heb ook bloedgroep O negatief en kreeg dus ook een spuit tegen antistoffen in m'n bil, ik heb m wel gevoeld! ;)

Hoest verder met de dames?

19. suzy

suzy Bekend lid

11 okt 2010
    519
    0
    0
    Er staat nog een foto in mijn foto-album op zp!

20. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Hey Suzy!

Wat leuk die modeshow!!! Ga van de week eens ff spieken op je hyves.

Ik voel me nog steeds blegh. Morgen moeten we naar de verjaardag van ons nichtje, ze wordt 3. Als ik me te beroerd voel blijf ik lekker thuis....

Deel Deze Pagina