Hoe is het verder met iedereen? Liggen jullie allemaal te genieten van jullie beebjes? Ik wil oooooook, maar nu nog even een paar weken wachten.. Voel me wel een beetje remi hier.
Hihi Caruli.. Idd voluit genieten! voor je het weet mag jij ook!! De feestdagen komen er weer aan, dus gaat de tijd extra snel.. Heb je alles al een beetje geregeld? Hebben jullie nog leuke ideetjes als afscheid van de kraamhulp?
Wij hebben haar een bedankkaartje gegeven met een bongobon erbij. Kon ze na het harde werken bij ons lekker met haar man uit eten
Ps: ik heb een hekel aan de verplichte feestdagen dus zal helaas de tijd voor mij er niet sneller door gaan...
Hoi meiden, Hoe gaat het met jullie en de kindjes? Hebben jullie een fijne kraamtijd gehad? Hier is gisteren de vloerbedekking op de babykamer gelegd. Man is begonnen aan de kamer opbouwen maar is nog niet verder gekomen dan het bedje... Maar goed hij heeft nog een paar weken te gaan. Mitch vond t bedje wel leuk en wilde er zelf steeds inzitten haha. Heb er een foto van maar zet ik niet op het forumomdat man er ook op staat. Dus als je hem wilt zien kan het wel via whatsapp
Tuurlijk willen wij die foto zien! Hier is kv net de deur uit voor de laatste keer.. Wel jammer, want vond haar erg gezellig en lief! Nu moeten we t alleen doen... Hihi.. Maar hebben echt een topweek gehad! Ging alleen zooooo snel! Nu moeten alleen die kl*te aambeien nog oprotten! Word er helemaal gek van..
Haai dames, Heb ff geen tijd en puf om te reageren . Maar heb een fotootje van ons meisje in mijn album staan, mochten jullie nieuwsgierig zijn . Het herstel gaat langzaam en meisje heeft veel krampjes gehad de laatste dagen en nachten, dus we zijn gesloopt.
Oh Moon; wat ook weer een heerlijk poppetje! L.evi krijgt t nog moeilijk met zijn keuze! Hoop dat t snel wat soepeler loopt bij jullie!
Marr: Wat een beauty!!! Hier gaat het steeds beter! Ik voel me redelijk fit. Alleen de bv geeft problemen. Madam wilde maar niet aan de borst en elke 2u kolven om de productie op gang te brengen een week lang is slopend! Heb inmiddels 2 lactatiekundige gezien en de laatste in A´dam was echt top! Madam heeft nu al 4x goed aan de borst gedronken en de productie lijkt dankzij haar steeds beter op gang te komen. Ik voed nu op verzoek, probeer de borst met tepelhoedjes en als het niet lukt of wil krijgt ze afgekolfde melk en kolf ik volledig af. Vandaag wordt ze weer gewogen. Bij geboorte was ze 4190 g, dag later 4720, donderdag 4640 en afgelopen woensdag 4700. Vind het best spannend of ze nu goed is aangekomen. Ik heb t/m zondag nog 5u kraamzorg per dag. Had 2 dgn extra kraamzorg van 8 u en nu nog vanuit mijn aanvullende pakket 15u luxe kraamzorg en die heb ik maar genomen omdat de bv no niet echt lekker loopt. Ons dametje heeft echt een temperament. Ze is ongeduldig, heel erg driftig en snel gefrustreerd. Door het zkh en alles wat daar was gebeurd was ze gigantisch gestressed en overprikkeld. Ze had dankzij het BV beleid daar ook een aversie tegen de borst ontwikkeld, maar het gaat steeds beter nu!
Onze kleine meid woog gister ook weer 4700 gr. Alleen een andere weegschaal, daarom vandaag weer gewogen met dezelfde weegschaal als gister en WOOHOO 60 gr aangekomen! Als ze elke dag 60 gr aankomt is ze over 3 dgn 30gr over haar geb. gewicht. Dan is ze 15 dgn oud! Verder plast ze ontzettend goed en is de urine bijna kleurloos en poepen doet ze ook als de beste. De KV zei ook: kijk niet alleen naar gewicht, maar ook naar je kind. Ze is allert, plast en poept goed en is tevreden...dus niks om ons druk over te maken. Zwaardere baby's vallen vaak wat meer af en komen weer wat langzamer aan zei ze ook. Hoe is het verder met iedereen???
Ah super meid! Hier vandaag kinderkamer verder opgebouwd. Alles staat nu. Morgen nog de lamp ophangen en dan is het wachten op de gordijnen. Als die hangen kunnen we de schilderijtjes ophangen en heb al wat kleding voor de eerste dagen. Straks alles een plekje geven enzo.
Inge; Fijn om te horen!!! En wat goed van je dat je doorgezet hebt! Hoe voel jij je nu? Caruli; Super! Ben ook erg benieuwd! Hier; Gisteren even naar babyplanet en prenatal geweest en mezelf asociaal tegoed gedaan aan roze kleertjes! Nu kan de verkleedshow beginnen!!!
Marr: Nu al aan het shoppen gegaan? Leuk hoor Ik krijg nu wel steeds meer het gevoel dat er een beebje bijkomt, nu de kinderkamer vorm begint te krijgen enzo. Maar daarmee krijg ik ook steeds meer tegenzin in de keizersnede... Op zich valt die best mee en een kindje krijgen is natuurlijk ook heel leuk, maar het herstel erna... Daar zie ik echt weer tegenop, nu meer als bij de vorige keren maar misschien komt dat ook omdat ik nu 2 kids heb rondlopen die ook hun aandacht enzo willen. Ik vraag me nu echt af hoe dat straks moet. Zeker met Mitchell. Hopelijk is hij dan al wel van de sonde af, anders is dat ook nog eens een hoop gedoe erbij, maar goed dat moeten we nog even zien he.
Hey meiden! Sorry dat ik er zo weinig ben hoor! Hoe is het met jullie??? Pff, heb nog niet echt een 'genieten gevoel'. Ik ben afgelopen week voor het eerst een paar keer alleen thuis geweest met X. Het is zo intensief. Ze wil overdag vaak niet slapen en dus zit ik de godganzedag met haar in mn armen. Ze slaapt nu in d'r eigen bedje. Al 2 uur!!! Wat een verademing. Het borstvoeden gaat nog niet echt soepel. Ik borstvoed overdag, geef dan nog een toetje met de fles (30 a 40 cc) want ze redt het niet om een volledige voeding uit de borst te halen. Ze drinkt natuurlijk pas sinds een week aan de borst. Daarna moet ik nog nakolven! De laatste voeding (tussen 23 en 24 uur) krijgt ze met de fles en dan kolf ik volledig af. Dat doen we dan ook met de eerste voeding (meestal tussen 5 en 6 uur). De nachten gaan gelukkig goed, dus slapen lukt wel. Maar overdag is echt een hel soms! Dan heeft ze aan de borst gedronken, valt ze in slaap aan de borst. Krijg ik haar met veel pijn en moeite wakker voor het toetje met de fles. Dat gaat er dan met moeite in. Soms is de daarna heel wakker en alert, soms slaapt ze. Dan leg ik haar in de box, of in bed. En dan begint ze meteen weer hongersignalen af te geven. Dan geef ik haar nogmaals wat met de fles en dan wil ze niet en valt ze vaak in slaap. Dus dan maar een fopspeen...dat is ook niet de oplossing, want dan gaat ze alleen maar harder huilen omdat ze `m elke keer uitspuugt. Ik weet soms gewoon niet wat ik moet doen. Dan huilt ze en huilt ze en huilt ze. Maar er is dan niets...geen vieze luier, niet te warm/koud, geen honger, geen boertje dwars... Het huiltje als ze kramp/pijn heeft herken ik inmiddels wel...maar de andere huiltjes nog niet en dat frustreert me...ben dan zo onzeker en bang dat ik iets verkeerd doe of haar iets te kort doe... Maar goed, dat zullen wel de 'beginnende ouder perikelen' zijn... 1 dec gaat VL weer aan het werk. Daar zie ik heel erg tegen op...maar ik dat duurt nog een week. Ik hoop dat ze voor die tijd gewoon volledige voedingen uit de borst kan halen. Als je na gaat dat ze pas sinds een week aan de borst drinkt en dan nu al zo veel meer drinkt uit de borst dan een week geleden mag ik misschien niet klagen
Jee meid wat een trubbels zeg. Maar idd al goed dat ze al meer uit de borst drinkt. Wees niet te onzeker hoor, kleintjes kunnen huilen zonder dat rr wat is. Het is heel frustrerend voor ouders maar als je weet dat er verder niks is dan mogen ze gewoon lekker huilen. Das de enige uitlaatklep die ze hebben Ik kan er ook niet goed tegen hoor, maar moet me dan ook inhouden om er naar toe te gaan.. Hier gaat t met mitch weer minder, dagen hoge koorts 40gr blijkt dat hij weer een oorontsteking heeft. Eten wil hij de hele week al niet, dus bel blij dat hij nu toch de sonde heeft. Met de zw gaat het goed, beeb is al ingedaald en ligt vast. Behoorlijk lastig met zitten en lopen, maar ach hoort erbij. Ks is nu ook gepland dus hebben we iets om naar uit te kijken. Al ben ik benieuwd of de beeb zolang wil blijven zitten. Nu over 2wk weer een ochtend naar t zh, hebben dan 3afspraken..
@Caruli: Jeetje wat naar dat M nu weer een dip heeft! Wel fijn dat de zwschap goed verloopt. Wil je de datum delen dat je kindje gehaald wordt of is het een verrassing?
Helaas delen we die niet. Alleen schoonouders komen het tegen die tijd te weten ivm oppas kids Maar het duurd nog weken...