Ik ga (proberen) NIET voor NOD (te) testen clubje (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lemi, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    omg dit topic gaat dood:( Niet leuk!!!!!!!

2. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Snik snik

K zal je ff helpen, want ik ben al eeeeeeuwen niet geweest!

Wij zijn 1 dec trotse ouders geworden van een prachtig meisje genaamd E.mma!!

Gaat het hier verder met iedereen goed?!

3. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Flora: Gefeli! Goede bevalling gehad?

@Lemi: Ja, het is wel errug stil he...

@Hier: Gaat niet zo lekker. Ontzettend veel problemen, tegenslagen en geworstel met de borstvoeding. Ik kolf nu alleen nog en geef haar uit de fles. Die beslissing heb ik zaterdag genomen. Ik ga er namelijk aan onderdoor. Moest en borstvoeden en fles geven en dan nog kolven.
    Ik kolf me nu helemaal gek. Als ik te weinig heb zal ze helaas kv moeten krijgen :(
    Vorig weekend ging ze zonder tepelhoedje aan de borst en ze dronk zo goed! Helaas kreeg ik maandag pijn en dinsdag was het zo erg dat ik met tranen in mn ogen zat te voeden: spruw
    Na 24u niet aanleggen woensdag weer met live voeden begonnen, maar X had zoveel pijn in dr mond dat ze niet meer goed dronk aan de borst. Terug bij af dus.

Ik ga zo naar de HA, voel me erg depri en down. Kan niet genieten en ben bang dat ik een ppd aan het ontwikkelen ben of ga ontwikkelen. Ik huil sinds een week elke dag heel veel...heb de eerste 4 wkn nauwelijks gehuild, maar dat is ingehaald hoor.

Hoop dat het met de andere meiden beter en soepeler verloopt!!!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Florabella: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter E.mma : D

Ingrid: jee wat naar al die tegenslagen meid.
    Een hele dikke knuffel!

5. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Haai dames,

@Flora: Gefeliciteerd met jullie dochter :). Hoop dat je n goede bevalling hebt gehad en nu aan t genieten bent :).

Het is idd heel stil hier en thuis ook. Voel me ook n beetje eenzaam hoor :(. Hou ontzettend veel van mijn meisje, maar voel me zo "opgesloten" in huis. Kan voor mijn gevoel niet lekker gaan wandelen of ff de stad in.
    Ze slaapt heel lastig. Veel wakker tussen de voedingen in en ze is heel bewegelijk (zwaaien met armen en handjes, trappelen met benen) waardoor ik het idee heb dat ze weinig echt slaapt.
    BV gaat wel goed op zich (ik kolf zo af en toe) en wil gaan proberen een flesje te geven zodat papa ook n keer de "sjaak" is ;). Ook wel handig als ik of wij een keertje tijd voor ons zelf willen en er n oppas nodig is.
    Ze heeft ook veel avonden van bijv 20u t/m 3u 's nachts gehuild. Heeft slaap (zie je duidelijk) maar slapen ho maar :(. Zijn vermoeiende momenten (nachten). Ze spuugt ook veel :(.
    Mijn herstel heeft ook nog eens heel lang geduurd helaas. Moet as donderdag voor nacontrole naar de Gyn en ben pas net weer op de been.

@Inge: bij jou gaat t ook niet lekker dus :(. Ook nog niet aan het genieten? Ik ook niet echt, voelt ook zo naar om te zeggen :(. Roze wolk? Die heb ik nog steeds niet gezien :(, niet tijdens en niet na de zwangerschap.

@Lemi: zwaai zwaai :).

@Caruli: hoest met jou, baby en M?

@Marrr: hoest met jullie?

Jeetje, t is weer een klaagzang geworden...sorry meiden :(.

6. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Moon: Wat een ellende meid! Mijn meissie slaapt 's nachts gelukkig heel goed. Maar overdag zo goed als niet. Ik kan daardoor ook mijn rust niet pakken overdag. Terwijl ik die eigenlijk nog wel nodig heb. Ik herstelde wonderbaarlijk snel van het bloedverlies, maar ben nog niet 100% opgeknapt.
    Vanmiddag kwam mn beste vriendin naar me toe omdat ik zo overstuur was. Zodra er iemand bij me is, gaat het goed. Maar zodra ik alleen ben heb ik dus van die mega huilbuien. Ik herken je verhaal dus maar als te goed!

7. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @Inge: Ja het is echt frustrerend hoor :(. Gisteren met voeding van 15u om 16.30u nog niet in slaap. En om 18.45u heb ik haar wakker gemaakt (dan twijfel ik of ik dat wel moet doen) voor de volgende voeding (eerst verschonen) en ze is tot 23u wakker geweest :$ met huilen en niet willen slapen. Ze geeuwt dan de hele tijd (dus wel moe en slaap) maar ze gaat dus niet slapen. 's Nachts slaapt ze wel veel, denk ik (slaapt bij ons), maar ze pruttelt zo veel in haar slaap....kreunen enzo. En ze zwaait zo vaak met haar armpjes en handjes...haar vingertjes friemelen de hele tijd en dan ook nog eens trappelen met de beentjes. Word er zelf zo moe van als ik het zie of hoor. Ze kan ook gewoon heel stil slapen, maar dat is dus altijd maar heel kort.
    Enne, huilen doe ik ook nog steeds hoor :(;). Ze is vandaag alweer 6 weekjes, maar het is zo frustrerend en vermoeiend allemaal. Ik begrijp je dus heel goed. En huilen hoort er ook een beetje bij, denk ik. Ze zeggen dat het na 6 weken iets makkelijker wordt, dus ik hoop het. De beginperiode is gewoon heel pittig en absoluut geen roze wolk. Wie dat verzonnen heeft :x??
    Slik jij iets van staaltabletten? Ik in het begin wel, nu niet meer maar vanmorgen nadat ik de trap opliep werd ik weer licht in mijn hoofd. Hoop je daar na de zwangerschap van af te zijn....grrrr.
    Ik heb ook nog steeds last van mijn armen, nog steeds weinig kracht.
    Ik kan het dus ook nog niet echt alleen hoor, heb 3 weken verlengde kraamzorg gehad in de vorm van mijn moeder. En ja, als zij er is gaat het allemaal redelijk goed (doe het wel zoveel mogelijk alleen in haar bijzijn) maar als ze haar hielen heeft gelicht dan begint het gedonder ;).
    Hoe was het bij de ha?

8. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Jouw verhaal klinkt zoooo bekend...

Bij de HA is niet zo veel gebeurd, gewoon ff gebabbeld. X is helemaal nagekeken. Kern gezond, helemaal niets met haar aan de hand. Ik ga een afspraak maken bij de psychosomatisch fysiotherapeut waar ik al eerder heb gelopen en waar ik toen goede resultaten mee heb behaald.
    Ik heb de 27ste een afspraak staan. Eerder kon niet. Vandaag ging het weer heel erg goed. VL kwam vroeg thuis (12.30u) vanwege een afspraak en vanmorgen heb ik met X lekker lang nog in bed gelegen.
    Ik denk dat ik er wel op tijd bij ben. Hopelijk heb ik niet veel afspraken bij hem nodig en voel ik me snel weer beter....

9. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Moon: Ik heb geen ijzerpillen gehad. In het zkh hebben ze me een ijzer shot via infuus gegeven. Dat was genoeg ijzer voor 4 wkn. Mn Hb is nu alweer 8,1
    Heb je al geprobeerd om je kindje in te bakeren met een hydrofielluier? X hield ook zichzelf wakker met dr armpjes en handjes. Inbakeren hielp heel erg goed.

10. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @Inge: Fijn dat X helemaal tiptop in orde is :). Geeft ook n goed gevoel, toch? Ik ga denk ik met E ook naar de ha. Ze spuugt zoveel. Elke voeding komt er wel wat melk, maar ook zo vaak net voor de voeding brokkelige melk. Brokkelig betekent uit de maag en daar kan ze ook nog eens last (pijn) van hebben :(. Vandaag heel veel brokkelig gespuugd, zelfs net na de voeding. Zo zielig :(.
    Hoe doe je dat inbakeren dan? Kan me er nog ff geen voorstelling van maken.
    Fijn dat je die stap gezet hebt. Hoop ook dat jij je snel beter voelt en kan gaan genieten. Wij allebei :).
    Dikke knuffel!

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Inge en moon: ff een dikke knuffel voor jullie!

12. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Thnx Caruli, hoe gaat het met jullie?

@Moon: Je pakt een hydrofiele luier en die leg je als een ruit (diagonaal) neer. 1 punt vouw je dan een klein stukje (5 a 10 cm) om naar binnen. Daar leg je het koppie op (kruin net boven de luier). Dan leg je de handjes op de buik (naast elkaar) en dan sla je 1 punt om haar heen, goed strak trekken. Je kan haar dan op haar zij draaien zodat je de punt achter haar rug krijgt. Je draait haar dan weer terug en dan ligt ze al redelijk klem.
    Vervolgens doe je hetzelfde met de andere punt.

Ik sla altijd de bovenkant van zo'n flap nog een beetje om, zodat het mondje/gezichtje niet bedekt wordt. Tis een beetje lastig uitleggen, maar ik hoop dat je het snapt.

Hier kan je wel iets van info afhalen...tis alleen niet met een hydrofielluier als voorbeeld: http://i716.photobucket.com/albums/ww161/ikbenmamasite/AA_inbakeren_basic.jpg

In welke omgeving woon jij ook alweer?

13. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Moon: Ik hebgister deze doeken binnen grekegen: JJ Cole Extra grote Hydrofiel luiers/doeken - De Babykraam
    Echt ideaal om in te bakeren! Ik vouw ze 1 keer dubbel, zodat ik een driehoek heb. En dan wikkel ik haar daarin.
    Heb je het al geprobeerd?
    Ik ga morgen met X naar de osteopaat. Ze heeft weer van die mega huilbuien waarin ze ontroostbaar is.
    Gister had ik de eerste les (privecursus) babymassage en de docent gaf aan zelf veel baat te hebben gehad aan de osteopaat met haar eerste kindje...die had vergelijkbare 'problemen'. Hopelijk helpt het.

14. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hoi hoi,

@Caruli: Dank je wel :)! Jij hoeft ook niet zo lang meer...spannend hoor! Ben benieuwd of we het babynieuws nog dit jaar krijgen :D. En natuurlijk nieuwsgierig naar de naam en het geslacht :D.

@Inge: Bedankt voor je info. Heb het nog niet geprobeerd. We hebben weer te kampen met heeeel veeel spugen en o.a. daardoor weinig slapen tussen de voedingen in, dus ik kom weer helemaal nergens aan toe :(. Ik zie het einde van mijn verlof al komen en daar baal ik ook nog eens van. Ik wil nog zo veel dingen doen. Osteopaat hoor ik ook van voorbij komen. Baat het niet, schaadt het niet. Toch!? Hoop dat het werkt. Houd jij bijv. ook bij wat je eet en drinkt?? Is daar mss een relatie tussen te leggen?? Ik weet het ook niet hoor...pfff wilde dat ze kon praten ;).
    Ik ga zo eens ff op die site kijken (als ik er aan toe kom). Ben ook bang dat ze te oud is voor inbakeren...inmiddels de 7 weekjes gepasseerd.

Heb vanmorgen wel een afspraak gemaakt met de ha en daar mogen we morgen naar toe. Heb vanaf zondag een paar dagen johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar dat kwam in dezelfde vorm terug als dat het erin gegaan is ;):(. Kortom hielp niet echt.

15. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Pfff, wat naar allemaal Moon. Inbakeren kan trouwens tot ze gaan draaien.
    Ik let niet op wat ik eet, maar X heeft gelukkig niet veel krampen...Ik weet neit waarom ze huilt.
    Praten? Graag!!!!

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden.

Hier idd aftellen naar volgend jaar ;)
    En dan zullen jullie het snel weten hoor als ik bevallen ben :D

17. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Arme Moon en Inge! Dikke knuffel voor jullie meiden!! Hoop dat t genieten snel aanbreekt voor jullie!!

Hier (ik durf t bijna niet te zeggen..) Gaat t super... Mijn meisje drinkt goed, is heerlijk rustig en slaapt snachts heel goed door (7,5 uur p/n!)
    Volop genieten dus... Hoop zo dat jullie dat ook snel krijgen! Gun jullie zo die roze wolk!!
    Inmiddels al verbetering? Of berichten/afspraken???

18. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hoi dames,

@Caruli: Ik kan niet wachten :D!

@Inge: Hoe was het bij de osteopaat? Al wat verbetering inmiddels?

@Marrr: Bedankt voor je knuffel :). Jeetje, jij mag zeker niet klagen :). 's Nachts slaapt ze wel goed hoor, het is meer overdag. Vandaag ook weer amper 2 uur tussen de voedingen en dan is ze ook al een tijdje wakker en aan het jengelen voordat ik haar pak. Momenteel dus ook weer bezig :(. Kom vandaag echt nergens aan toe :(.

@hier: Heb een k*tkerst gehad...oma is eerste kerstdag overleden :(. Zijn vrijdag nog langsgeweest met E en ze reageerde gelukkig heel helder (kreeg morfine) op ons maar helemaal op E. Heel bijzonder om dat nog mee te mogen maken. Vrijdag is de uitvaart en ik moet nog even bedenken hoe we dat gaan doen met E ivm borstvoeding!?!?
    Verder zijn we vrijdag naar de ha geweest en zij denkt aan reflux, dus hebben nu zantac gekregen en 6 Jan moeten we naar de ka. Hoop ook snel verbetering te krijgen hier.

19. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Moon; Och meis.. Gecondoleerd.. Wat een k-bericht zeg..! :(

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Moon: gecondoleerd met het verlies van je oma..

Hoop dat de zantac zijn werk gaat doen.
    Hier werkte het alleen icm motilium, maar goed elk kind reageerd anders.

Deel Deze Pagina