@Moon: Gecondoleerd De osteopaat voelde erg veel spanning om haar lever en middenrif/ Hij denkt dat we nog 2 of 3 keer terug moeten, maar ik zie nu al verschil! Volgende probleem: Hoofdje wordt plat,maar niet aan 1 kant; nee, gewoon plat aan de achterkant. Ze heeft geen voorkeurskant, maar wel een voorkeurshouding: neus recht omhoog. Heb de kinderfysio gebeld, wordt volgende week terug gebeld en ik laat haar nu overdag op dr zij slapen. En als ik 'snachts bij dr ga kijken en ze ligt met dr neus recht omhoog, draai ik haar hoofdje opzij...
Hoi dames, Pfff, het is een raar eind van het jaar geweest . De kerst en oud&nieuw zijn compleet aan ons voorbij gegaan. Ik wens iedereen een heel goed, liefdevol, warm, gezellig en gezond 2012 toe! En dus een beter jaar (buiten de beebies) dan 2011. @Inge: Hoe is het nu met je meisje? Gaat t al wat beter? Btw ik woon in Noord-Brabant (zag dat je die vraag gesteld had en ik nog niet gereageerd had ). Wij zijn woensdag naar de ka (konden 2 dagen eerder komen) geweest en ook hij denkt aan reflux. Zantac helpt niet en de dosering was te laag, lekker handig. Daarnaast is t ontzettend smerig spul...pepermunt met pure alcohol. Nu hebben we nexium gekregen en zijn daar gisterochtend mee begonnen. Dit hoeft maar 1x per dag gegeven te worden, dus dat scheelt weer geknoei en geklier. Hoop dat t gaat werken. Gisteren naar cb geweest en ze heeft haar 1e entingen gehad....wat zielig . Ze moest zo huilen...gelukkig niet lang. Had van tevoren een pcm gegeven. Meisje groeit gelukkig wel goed. Aan poep- en plasluiers geen gebrek ondanks het vele spugen . @Caruli: En en en en en? Wanneer komt beebie? Ben zooooo benieuwd . Succes met de laatste loodjes. @Marrr, Suzy en Lemi: Hoe is het met jullie?
@Caruli: Echt waarrrrrr??? Hihi, ook toevallig . Maarre, van harte gefeliciteerd met jullie meisje ! Alles goed gegaan? Hoe heet ze? Hoe zwaar en lang is ze? En natuurlijk....een FOTOOTJE! Fijn weekend allemaal!
@Caruli: Gefeliciteerd!!! Details, details!!!! @Moon: Vandaag had ze een mega huildag Donderdag waren mijn vriend en ik allebei ziek (buikgriep) toen deed ze het gelukkig voortreffelijk! Hopelijk gaat het bij jou nu ook wat beter worden.
Hoi .meiden. Vrijdag dmv geplande ks is om 10:06u onze dochter Ziva geboren. Met een gewicht van 2900gram, lengte hebben ze niet gedaan. Gisteren heeft ze een maagspoeling gehad omdat ze nog steeds niks gegeten had en als ze wat dronk dan moest ze overgeven. Maar nu is de misselijkheid weg en begint ze met eten Gisteren woog ze 2770gr ben benieuwd hoe het vandaag is.
Hoi meiden. Hier gaat het redelijk, heb veel napijn van de ks... Heb nu 2 dagen verlenging van de kraamhulp gekregen en morgen komt de vk kijken of er nog 2 dagen bij moeten. Zo kunnen ze Ziva ook wat langer in de gaten houden. Heb een grote hematoom op mijn buik.. Heb er een foto van, maar kan via foon en ipad geen fotos op het forum plaatsen.. ziva begint nu goed te drinken alleen haar temp blijft een probleem, maar ze verwachten dat als ze een speklaagje krijgt de temp ook beter gaat. Morgen moest ze eigenlijk voor onderzoek naar het zh maar dat moest ik afzeggen, zolang de temp niet goed gaat mag ze niet naar buiten. Hoe gaat het met jullie en de kindjes?
@Caruli: He, wat jammer dat je zo'n start maakt! Hoe laag gaat ze met d'r temp? Gaat het nu met eten wel beter? @Marr: Hier geen what's app...heb geen inet op mijn foon (ouderwets he ) @Hier: Na een maand volledig kolven heb ik X 5 dgn geleden weer eens aangelegd. En dat ging goed! De eerste en de tweede keer had ze nog een flesje na nodig, maar nu al 3 keer geen flesje na nodig gehad!!!! Ik geef nu alleen de vroege avondvoeding aan de borst, de rest kolf ik en krijgt ze de fles. Maar dit is al een hele overwinning
Inge wat goed zeg! Hopelijk houd je die stijgende lijn vast! Hoe groot is X nu? Arme Caruli! Ik ga even googelen naar een hematoom.. Geloof niet dat ik dat ooit gezien heb..
Das een bloeduitstorting. Heb nu een reuze blauwe plek op mijn buik, teken van geweld hihi. Alles beurs van binnen. Zal foto whatsappen
@Caruli: Wordt het al wat beter? @Hier: Gister heeft X haar eerste entingen gehad. Ook is ze weer gewogen en gemeten. Ze was niet zo veel aangekomen en gegroeid, maar ze zit nog steeds helemaal boven in de grafiek. Ik hoef me dan ook nergens zorgen over te maken. Verder is ze vandaag voor het eerst op het KDV geweest. Van 9 tot 11. Nu is dat precies haar slaapperiode. Dus heb haar daar ook meteen in bed gelegd. Ze sliep tot 10.45u. Toen is ze door 1 van die meiden uit bed gehaald, verschoond en gevoed. Ging hartstikke goed! Ze is wel helemaal kapot (zondag 2 verjaardagen, gister CB incl. prikken, vanmorgen KDV). Ik denk dat ze vandaag veel zal slapen!
hoi hoi, @Caruli: Gaat je herstel wel goed? Och, wat is je meisje nog klein . E. groeit zo hard, als ik de foto´s van de eerste paar weken zie . Wat vervelend van haar temp . Hoop dat dat snel goed komt. @Marrr: Nee, heb nog steeds geen what´s app . Kom je nog wel regelmatig hier? Hoest met jouw meisje? @Inge: Wat goed van X . Zielig hè, die entingen?? O, vond je het niet moeilijk om haar achter te laten? Ik had al moeite om haar ´s nachts in d´r eigen bedje te laten slapen en niet meer bij ons op de kamer ....pas sinds dit weekend dus . Hoe is het met jouw algehele conditie? Voel je je al beter? Ik huil echt nog bijna elke dag...gewoon om hoe het met haar gaat (of niet eigenlijk) en mijn bevalling en de daarvan overgebleven schade. Ik weet dat ik er heel wat moois voor teruggekregen heb en dat koester ik ook, maar ik heb nog steeds moeite met het feit dat ik er zolang over gedaan heb en hoe het gegaan is. Heeft het zkh niet eerder in moeten grijpen ipv zolang wachten (vliezen waren natuurlijk al lang gebroken) en mij geen ruim 2 uur laten persen zonder resultaat voordat er ingegrepen werd??? Ik weet ook dat het gebeurd is en dat het niet valt terug te draaien en daar moet ik mee leren leven. Maar de schade die overgebleven is, herinnert me er wel dagelijks aan dat het mss niet zo had hoeven zijn . @hier: E. spuugt nog steeds, maar wel minder per keer...denk ik. Het is alleen zo zielig om ´s ochtends dat spul naar binnen te proppen. Gaat gelukkig beter dan zantac, maar toch... Ze krijgt dus 10 mg Nexium per keer (24 uur) en dat is de hoeveelheid vanaf 1 jaar en vanaf 10 kg...ze was laatst 5270 gram . De apotheker had het wel nagevraagd bij de kinderarts, maar toch vind ik het wel een beetje schrikken. En dan de bijwerkingen niet te vergeten...pfff....o.a. slapeloosheid. Nou, mevrouw slaapt wederom slecht (kort dus) tussen de voedingen in en als ze weer lekker vast slaapt kom ik weer voor een voeding . Ik heb 2 weken geleden om de 4 uur gevoed (geeft mij ook meer rust hihi), maar kreeg het idee dat mijn productie daardoor ook terugliep en kon ik na de laatste voeding (dacht ik dan) nog een keer voeden, omdat ze niet voldaan leek. Hoe doen jullie het met voeden? Een vast schema of op verzoek? En houden jullie, met een vast schema, ook diezelfde tijden dan in het weekend aan? Zucht....word depri van mezelf .
@Moon: Ik vond de entingen met name zielig omdat ze niet stereo prikken. Ik vind dat onacceptabel en onnodig kind pesten! Ik mocht gister nog op het kdv blijven, maar ben wel ff boodschappies gaan doen. Ik heb er niet zoveel moeite mee. Ik weet dat ze daar goed verzorgd wordt en op zich is het geen moeilijk kindje. Ze laat zich prima door anderen verzorgen gelukkig. Mijn lichamelijke conditie gaat top, emotioneel gaat het erg met ups en downs. Huilen doe ik niet zo veel meer, af en toe een dag weer heel erg, maar het gaat op zich wel goed. Ik herken je gevoel wel een beetje. Ik heb niet zo zeer overgebleven schade, maar wel een naar gevoel over de periode direct na de bevalling en de gevolgen daarvan voor de eerste weken met haar. Ik ben daar nog steeds boos en verdrietig over. Met name dat ze haar na 45 minuten hebben aangekleed, dat vind ik heel erg. Had zo opgeschreven dat ze minimaal 1,5u huid-huid contact moest hebben met mij of met VL. Ook baal ik van hoe ze de BV hebben begeleid in het zkh... Ik vind het moeilijk om het af te sluiten...lukt me echt niet. Welke schade bedoel jij precies lieverd? Je hebt het vast allemaal verteld, maar ik ben het even kwijt (sorry). Ik voed half op schema. Ze krijgt 5 voedingen. Tussenpauze ongeveer 4 uur. Maar als ze na 3,5 uur komt, krijgt ze gewoon en als ze slaapt laat ik er wel eens 4,5 uur tussen zitten. Maar X past zich makkelijk aan. Als ze de eerste voeding later krijgt, regelt ze zelf dat de laatste voeding toch rond 23 uur valt. Heel apart. En als ze nog niet komt, maar ik geef toch de fles, drinkt ze hem gewoon leeg. Als je het idee hebt dat met elke 4 uur voeden je productie terug loopt zou je ook 1 of 2 keer tussendoor kunnen kolven om je productie te stimuleren... De LK zei tegen mij dat als een kindje al wat groter is (1 a 2 mndn) je ze makkelijker wat langer kan laten slapen en niet zo zeer wakker hoeft te maken voor een voeding. Ze kunnen echt wel wat hebben dan. In het weekend krijgt ze hier vaak de 1ste voeding later, en gelukkig slaapt ze hele nachten, dus wij komen aan onze rust toe...
Hoi meiden! Zielig he die entingen! Ik heb zelf mee lopen janken als een klein kind! Moon; Let je wel op jezelf meis! Vind t zo naar om te lezen dat je je zo voelt! Qua voedingen doe ik t op verzoek! N heeft nu psies haar lkaatste op en gaat zo op bed.. En dan zie ik haar wrs tot (schrik niet) morgenochtend 9 of 10 uur niet weer.. Vaak maak ik r zelf nog wakker omdat t me dan toch echt te lang duurt.. Maar ze doet t er super op! Krijgt 5 voedingen op de dag en de tijd die ertussen zit varieert echt.. Inge; wat bedoel je psies met stereoprikken? Wat belachelijk dat ze niet naar je geluisterd hebben zeg! Let jij ook een beetje op jezelf! Hoe lang en zwaar is X nu?
Stereoprikken is 2 prikken tegelijk geven. Maar daar is dus geen personeel voor... Zijn nu weer in discussie met het kdv. Ik word er schijtziek van! Donderdag bracht ik X naar het KDV. Dinsdag hadden we de intake en uitgelegd dat ze overdag op haar zij moet slapen (advies fysio). Gewoon met een dekenrolletje achter haar rug. Vanmorgen kreeg ik te horen dat ze dat dus niet gaan doen Ze mag wel in de groep (box of campingbedje) op haar zij, maar niet in de slaapkamer. Er mag buiten de slaapzak en speen NIETS mee in bed. Ook geen ringkussentje (als ze dan toch op haar rug ligt gebruik ik dat). Ook niet als we een verklaring ondertekenen dat het ons eigen verantwoording is. Nu slaapt ze in de groep op haar zij, maar eigenlijk wil ik dat niet. Is veel te onrustig (vind ik). Zodra ze kan rollen van rug naar buik en terug mag ze wel in bed op haar zij, maar zonder kussens...ja, alsof ze dan blijft liggen! Bah, ik was helemaal ondersteboven ervan. De tranen prikken, er zit een mega huilbui dwars en hij komt er maar niet uit. Daarbij kan ze al draaien, maar dat doet ze nog niet zo vaak en zeker niet op commando. Ik wil gewoon niet dat X een helmpje nodig heeft straks voor dr hoofdje en we zijn thuis zo allert erop en doen zoveel moeite! Ik ben echt bang dat dat straks allemaal door hun te niet gedaan wordt. Ik weet wel dat collega's dit probleem totaal niet hebben bij andere kdv's. Nou, bij een 2de kindje gaan we ergens anders heen! Terwijl het verder helemaal top is daar, maar dit weegt voor mij wel heel zwaar. Tis toch ons kind?! Thuis slaapt ze ook zo! Nu ergens anders heen is a. niet mogelijk ivm wachtlijsten en b. we hebben 2 mndn opzegtermijn, dan zijn de cruciale maanden voorbij. Het gaat mij gewoon om het principe. Het is ONS kind, dus wij zouden het laatste woord moeten hebben. Heb zelf de inspectie gebeld, die zeggen dat ze niets verplichten en verbieden op dit gebied. Het wiegendood protocol is een richtlijn, geen verplicht iets. Zolang wij een verklaring tekenen dat het onze eigen verantwoording is moeten ze gewoon niet zeiken. Ik maak me totaal gen zorgen over naar buik draaien of stikken in een kussen wat achter haar ligt. Ze is zo sterk en kan al draaien, dat doet ze alleen niet elke 5 minuten en zeker niet op commando. Ze hebben wel ideeën, maar die sluiten gewoon niet volledig aan bij ons en we vinden dat ze zich een beetje aanstellen en overdrijven. Potverdorrie een ringkussentje van de fysio wat niets voorstelt (stukje schuirubber met pleister de uiteinden aan elkaar gemaakt) mag niet eens mee in bed als ze dan toch op haar rug ligt! In bed mag alleen een slaapzak, speen en that's it! Ik ben er vandaag zoveel mogelijk niet mee bezig geweest. Gister was ik er heel erg door van slag. We hebben besloten nog 1 keer het gesprek aan te gaan. Zij gooien het nu op dat ze het niet willen doen omdat zij zich er niet prettig bij voelen. Maar daar hebben wij geen boodschap aan. Ik heb ook soms dat patiënten iets willen waar mijn voorkeur niet naar uit gaat, maar dat heb ik te accepteren en te respecteren. Mijn vriend heeft dat ook in zijn werk. Soms is een auto gewoon niet veilig, maar weigert de eigenaar het te laten maken en gaat ie er toch weer mee rijden. Moet hij ook accepteren en respecteren. Zo is het ook, in ons ogen, met het kdv. Dit ga ik dinsdag nog met ze bespreken. Veranderd het niet, dan gaan w eop zoek naar een ander kdv. Daar hebben we voor het hoofdje niets meer aan, maar ik wil als ouder niet aan de kant gezet worden. Het is ons kind en wij moeten het laatste woord hebben. wat zij daar ook van mogen vinden. X is nu 61cm lang en weegt 5835 gr. En bij jou?
Djeez! Wat belachelijk zeg!!! Ik zou ook opzoek gaan naar een ander kdv, gewoon uit principe al! Er is toch ook zo'n soort steun waar ze in kunnen liggen die geen kant op kan? Mag dat ook niet dan??? Hebben ze bij jullie overal wachtlijsten? Wat een K-situatie zeg! Ik zou ze die 2 mnd opzegtermijn in hun reet drukken! Middelvinger konden ze nog krijgen en dan zou ik weggaan! (Maw ik hou er absoluut niet van als anderen dingen voor mij gaan bepalen en zeker niet als t nadelige gevolgen kan hebben voor mijn kindje ) oeh, kan me zo opwinden over zulke dingen he! Heel veel succes met je gesprek, hoop dat ze overstag gaan om het jullie wat makkelijker te maken. Maar schrijf ke maar lekker in bij een ander! Wat een dikke poeperd ja! N is ook al bovengemiddeld qua gewicht en lengte, maar redt dat niet. Zij was bij laatste cb bezoek (12 januari) 59 cm en 53++ gram.. En heeft haar eerste michelin ribbeltjes ook al te pakken.. Heerlijk! Gek op babyvet!