@Moon: Wat fijn dat alles goed is!!!! Ik kan niet wachten tot we de eerste hapjes gaan geven. (pas bij 6 mndn en volgens de rapley methode) @Caruli: Hoe is het met jullie?
Inge: hoe werkt dat replaymethode? Hier gaat het goed, sinds Ziva andere voeding heeft en ophoging van de medicatie is ze eindelijk weer gaan poepen en is ze een stuk rustiger. Ze is nu ook meer wakker, helaas vind ze het in de box niet zo leuk en begint ze na een paar minuten weer te huilen.
Hey ladies, @Caruli: Jouw meisje groeit ook al lekker zag ik in je onderschrift !? Ach, nog meer medicijnen . Vindt ze het vervelend als je de medicijnen toedient? Jammer dat ze vaker wakker is, maar misschien is ze daar ook al aan toe?? Ik merk dat E nu ook wel wat vaker langer wakker is. In de box vindt ze ook maar eventjes leuk . Het wipstoeltje is ook nog een uitkomst hihi . Maar het is lastig als ze niet wilt slapen en je ook dan je handen niet vrij hebt omdat ze de box niet fijn vindt. Ja, hapjes geven is leuk. Ik denk dat we het vandaag weer eens gaan proberen. Heb vrijdag nog wat potjes gekocht. @Inge: Jaja, hapjes . Het mag al wel vanaf 4 maanden hoor. Op het cb zeiden ze dat ze van "vanaf 6 maanden" aan het terugkomen zijn. Nu ontwikkelen ze de smaak etc en als je langer wacht dan zou het wel eens een probleem kunnen zijn. Rapley-methode....was dat?? Ben je al druk aan de plan voor de wedding?
Ze vind alleen de zantac heel vies.. Maar die maak ik aan met wat ranja en dan neemt ze hem wel. Wipstoel vind ze ook niks... Maar goed ze moet er soms ook maar even aan wennen, kan niet de hele dag met haar rondlopen Inge: vanaf 4 mnd mogen ze idd bijvoeding, maar als jij het met 6mnd doet mag het ook wel hoor
@Caruli: Ja, die Zantac is ook smerrrigggg...bah. Heb het ook een aantal keer geproefd, omdat meisje het ook niet wilde innemen en het vervolgens overal zat . Nexium smaakt een stuk beter ...is beetje zoet. Ze krijgt dit ´s ochtends als eerste uit een spuitje en ze hapt meteen alsof het eten is . Idd kun je niet de hele dag met haar rondlopen of bij haar blijven haha....soms zou ik het wel willen maar is beter van niet . @Inge: Is ook geen probleem om met 6 maanden te beginnen hoor, zo bedoelde ik het niet .
@Bijvoeding: Ik weet dat het vanaf 4 mndn mag. Maar de WHO adviseert nog steeds 6mdn. Ik wil dat aanhouden omdat zowel VL als ik heel erg allergisch zijn voor heel veel dingen. Ik wil de maximale preventie uit de borstvoeding halen... Met borstvoeding krijgt ze ookal een diversiteit aan smaken gelukkig! Hier idd druk met de planning voor huwelijk. Gister de eerste jurken gepast. Zo gaaf!!! Rapley betekend geen geprakt voedsel geven, niet voeren, het kindje bepaald zelf hoeveel en wat het eet. Je biedt stukken groente en fruit aan ter grootte van een vuistje. Dit is goed voor de ontwikkeling. De eerste tijd gaat het alleen om proeven ennog niet om een daadwerkelijke bijdrage qua voedingswaarde. Kijk hier maar eens: Leren eten met de Rapley methode - Ecomama Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - BLW - Borstvoeding en de introductie van bijvoeding Baby & dreumes/peuter eetfestijn | over hoe baby's en dreumesen 'normaal' kunnen eten
Hey meiden, ik heb ff een vraagje. X heeft sinds gisteren hele kleine blaasjes op haar billen. Nou ja, niet echt op d'r kadetjes, maar meer net naast haar bilspleetje. Is dit nou echte luieruitslag of moet ik meer denken aan een-of-andere kinderziekte? Ze is stront verkouden, hoest af en toe, geen verhoging/koorts, wel erg jengelig/hangerig/huilerig. Ben het al lekker aan het insmeren met zinkzalf en bepanthen....
Kan idd luieruitslag zijn. Ik zou het even aankijken en mocht het niet minder worden met smeren even langs de ha gaan. Wie weet krijg je een smeersel wat beter werkt. Leuk joh jurken passen
@Inge: Geen idee, misschien wel. Ikzelf smeer d´r bips in met sudocrème. Van de week had ze ook ineens rode vlekken en bultjes op de billen (wel de kadetjes) maar dat kwam mss van de ab-kuur en was na een dag weg. Mss is het een beetje nat gebleven na het verschonen/wassen of zijn het zweetblaasjes?? Zou het ook even aankijken en goed blijven smeren. Jeetje ook al ziekjes ? E. blijft ook een verstopt neusje houden en af en toe een hoestje . Leuk jurken passen . Zat er al iets bij?? Ben wel benieuwd hoor .
Meiden, dit is de jurk geworden: http://www.affezione.eu/file288.jpg http://www.affezione.eu/file289.jpg Hier gaat alles z'n gangetje. Ik ben alleen extreem moe helaas Xenia gaat van kdv veranderen. De leidster die ik namelijk heel erg mag gaat weg en degene die dan overblijft daar bots ik mee helaas... Hoe gaat het met jullie?
Wow mooie jurk zeg! Gaat ze dan naar het kdv waar die leidster ook naar toe gaat of gewoon helemaal een ander kdv? Wel jammer dat je met de andere leidsters botst.
Fijne paasdagen meiden! Wat is het stil hier Ik heb nu 7 avonddiensten achter elkaar, dus weinig tijd voor mezelf, VL en X deze week helaas. Vandaag is dienst nr. 2.... O ja, de ringen zijn gekocht, de huwelijksreis geboekt, de trouwschoenen gekocht. Het schiet al op