@ Moon: Misschien moet je idd eens een x naar de HA gaan? Misschien heeft ie geen oplossing maar kan hij je wel geruststellen.. Dat kan ook helpen!
@Lottie: Nee...hihi. Toen stopte ik niet om zwanger te worden, maar om te kijken hoe mijn lichaam zelf functioneerde. Dan was ik snel genezen, zeg maar !
Heeft iemand van jullie ervaring met de cassette zw.test van z&k? Is die vergelijkbaar met kv2v5?? Ik wil (nou ja, moet) ovutesten en zw.testen bestellen. Had tot nu de dipsticks en midstream (gevoelige volgens mij) maar vind die niet zo fijn.
Nee daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik gebruik altijd die van de kruidvat 2 voor 5 euro, en voor de ovulatietesten gebruik ik de zwanger en kids dipsticks, omdat deze mij wel goed bevallen (goedkoop, en zelfde als cassette, maar dan zonder omhulsel). Het is natuurlijk net wat je zelf fijn vind. Maar als ik jou was moon, zou ik gewoon even naar de huisarts. De huisarts is er ook voor vragen en onzekerheden, niet alleen als je ziek bent. En denk dat hij/zij je ook gerust kan stellen als het niks is.. dat scheelt ook een hoop hoor!!
NVNT-lijstje - Caruli, nod 9 jan - Muis, nod 12 jan (mt korte lf eigenlijk 9 jan) - Mom, nod 13 jan - Dianana, nod 16 jan - Berenbotje, nod 20 jan - Quint, nod 23 jan - Rittjuh, nod 31 jan - Iris2009, nod 5 feb - Gimena, nod 8 feb Dames die nog niet ongi zijn, maar negatief getest hebben: - Zzje, nod 14 jan (op 8, 10 en 12 jan negatief getest) - Suzy, nod 4 jan (Van 4 t/m 11 jan meerdere keren negatief getest) - Caruli Nod 9 jan ( 10 & 11 jan negatief getest, miss toch langere cyclus?) Dames die ongi zijn geworden: - Chicken1975, nod 30 dec (op 30 dec negatief getest en 2 jan ongi) - Iris2009, nod 2 jan (op 31 dec negatief getest en 2 jan ongi) - Gimena, nod 3 jan (5 jan negatief getest en 6 jan ongi) - Groen29, nod 2 jan (heeft zich niet meer gemeld) - Moon77, nod 9 jan (op 1 jan negatieve ovutest, 8 jan negatieve zw.test) - Marrr, nod 12 jan (niet getest (<<-- Trots!)) -troetjuh nod 10 jan (10 jan negatief getest) Zwanger!!! - Kim2610, nod 8 jan (op 3+4 jan posi getest) - Whitney, nod 5 jan (op 7 jan positief, op 8 jan donkerder) - Ukkie2009, nod 6 jan (op 2 jan positief getest) - Adora, nod 12 jan (op 7 jan positief getest) - Florabella, nod 10 jan (op 7 jan positief getest) - Manoe, nod 11 jan (op 8 jan positief getest) - Lottie, nod 12 jan (op 8 jan positief getest) - Jolan, nod 5 jan (op 5 jan positief getest) - Doortje, nod 12 jan (op 8 jan negatief getest en op 10 jan positief)
Hey ladies! Vraagje!! Er zijn hier vast meer dames aan het stuntelen met ovutesten, toch?! Hoe doen jullie dat?? En bedoel ik niet hoe DOEN jullie dat, maar hoe doen JULLIE dat?? m.a.w. Als je bijvoorbeeld aan het werk moet.. Het moet toch altijd rond dezelfde tijd... Nah ja... Ik zie mijzelf nog niet op het werk met een potje voor 10 minuten in de wc verdwijnen dagelijks.. Dussss Hoe doen jullie dat? (?)
@ Suzy, ja klopt! Ik dacht, wie weet haha! Maarruhh witter dan wit hoor (nog) Spannend voor jou, de uitslag morgen van de test!! Laat je het ons weten! Ik hoop dat er niets vervelends uitkomt.. maar juist goed nieuws @ Marrr, ik heb het 1 maandje gedaan,, zeg zon 6 dagen ovusticks gebruikt en deed dat net voor het avondeten. Gewoon een tijd nemen dat je elke dag wel thuis bent..
ZZje: Je zit nog 2 dagen voor je NOD toch? Dat zegt nog niets! Wel een dikke vette foei voor je, omdat je niet kon wachten! Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen merk ik!
@Marrr: welke tijden moet je werken? Hoe lang draai je die onregelmatige diensten dan? Mss kan het tijdens de lunch? Ik heb zelf rond 12 uur en ook wel rond 14.30 uur getest. Op het moment dat ie bijna posi is ook nog rond 18/18.30 uur. Moet je natuurlijk wel rekening houden met het niet drinken....is dat handig op het werk ? @Suzy: Spannend hè!? Ik ben benieuwd wat er uit komt. Hoop natuurlijk dat je gewoon zwanger bent. @Fries: Ja, mss dat ik dat nog een keertje ga doen. Maar zie daar eigenlijk ook een beetje tegenop. Stom genoeg! Ga het iig nog maar een rondje aanzien. Jeej, hier is de buikpijn doorgezet en ook meer bloed, dus mijn "zware" dag is aan het komen eindelijk. Dat je daar blij mee kunt zijn . Ik moet trouwens niet vergeten dat ik 17 jaar de pil geslikt heb en dat mijn lichaam natuurlijk lang hormonen heeft gehad. Zoals ik eerder al zei: ik ben blij dat ik nog een redelijke cyclus heb gehad tot nu toe. Krijg ook steeds meer inzicht, dus mss ook lang aan het ontpillen geweest??
@ Suzy.. jah foei he haha.. maar wist niet precies of mijn nod nou de 11e of de 14e is.. vandaar (dan nog een foei, maargoed thats me) @ moon Fijn! Dan kun je mooi op voor de volgende ronde inderdaad! Hopen dat de pil dan genoeg uit je lijf is. 17 jaar is wel lang ja, maar las laatst dat het niet uit moet maken 1 jaar of tig jaar aan de pil. Ontpillen.. dat moeten de meeste lijven toch.
@Zzje: Ik was vergeten dat zeggen dat ik in maart (nu moet ik dus zeggen 2010, klinkt in ene wel lang ) gestopt ben. Tja, ik was jong toen ik eraan begon en nu ben ik oud . Jij zit nog voor je nod, dus kan nog alle kanten op !
@ Moon: Ja gek he, dat je je op een ongi kan verheugen.. Ik voel ook al krampjes, misschien word ik nu ook wel ongi. Vind t idd heel spannend wat m'n uitsal betreft. We hebben net nog maar stiekem een test gedaan omdat het ons op die manier leuker leek dan dat ik morgenvroeg, terwijl hubby op t werk zit, van de dokter te horen krijg of ik zwanger ben. Maar helaas was de test nog steeds negatief.. Weet iemand dat? Of je in het bloed eerder kan zien of je zwanger bent dan met een thuistest?
Moon casette is volgens mij zelfde als dipstick alleen duurder door t kastje erom. Ik had heeeele vage streepjes met z&k toen k nie zwanger was. niet leuk!! Was wel ietsje buiten afleestijd. Kv2v5 is gevoeliger. Hoe lang slik je de pil niet meer dan? Ontpillen kan n jaar duren! Ow sinds maart dus. Suzy hihi geloof je me niet? Je kunt idd in bloed eerder zien of je zwanger bent. Weet ik zeker
Dames, Ik hou het allemaal niet meer bij krijg het ook allemaal niet meer zo mee, merk ik. Dat is niet alleen hierzo hoor, maar alles ook op het werk enzo, leef meer in mijn eigen wereld hahaha. Wil echt mee kletsen, vind het veel te leuk, maar het wordt dus minder. Moet ook nog mega veel lezen. Aaaah hahaha. Morgen avond ben ik alleen thuis, heb ik wat meer tijd. Tot morgen
Suzy grapjuh wbt de snelheid vd uitslag was ik niet zo zeker. Hoeveer eerder een bloedtest kan weet ik niet precies maar dacht ongeveer 3-4 dagen. Whitney tot morgen!
Whitney, dat kan ik mij goed voorstellen, ik moet ook steeds even terug lezen om te zien waar het over gaat hahaha. Dat is goed nieuws Moon. Het kan ook zijn dat het gewoon heel lang duurt voordat het allemaal goed op gang kan komen. 17 jaar aan de pil is ook niet niks..!!! hahaha Dames, ik moet wat bekennen. Ik kon me al weer eens niet in houden (en dat op dit topic haha), maar ik heb een testje gedaan. Ik weet het veeeel te vroeg. Maar toch dacht ik een streepje te zien. Het streepje kon ik niet goed op de foto krijgen. Nu hij is opgedroogd, is het wel gelukt. Hij is nu iets duidelijker, al zie je het op de foto echt maar heel heel wazig. Dus ik ben benieuwd of jullie iets zien..