Ik ga steeds minder mensen vertrouwen door alles wat je hoort en leest..

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Maar heel wantrouwig ben ik niet.. Probeer vaak wel het goede in iets te zien ipv wantrouwig het slechte

2. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ik vind dit eerlijk gezegd ook wel beetje overdreven , vergiftiging met die appel zou echt niet in mij opkomen. Ouders wonen in een buurt met aardig wat kwekers en boeren. Regelmatig hangen aan alle deurklinken wel zakjes met bijv trostomaatjes van de kweker. Of een bosje met narcisjes. Ook de sinaasappel man hangt wel eens een zakje neer met daarin een briefje dat als het naar meer smaakt ze nieuwe kunnen bestellen.

Dat je savonds je deur niet meer opendoet na bijv 21.00 kan ik inkomen met dat van het eten vind ik raar.

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Overdreven vind ik het...
    En erg onhandig, geen deurbel.

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik ben soms wat te goed van vertrouwen vergeet de achterdeur op slot te doen als ik met mijn zoontje boven zit enz probeer er wel steeds aan te denken en dit gaat ook steeds beter;).

Die appels zou ik ook gewoon gekocht hebben hier komen ze in de zomer met aardbeien aan de deur daar is dan wel geen sprookje van :D. Ik woon in een dorp dus misschien dat ik daarom wat minder achterdochtig ben hier gebeurd niet zo heel veel;)

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oh ik begrijp je helemaal hoor...
    Natuurlijk was het vroeger ook al wel zo dat er veel dingen zoals wat jij noemt gebeurden, maar het lijkt de laatste jaren veel meer voor te komen.

Zo stond ik er een paar jaar terug nooit bij stil dat er freaks rondlopen die op kinderen vallen (pedofielen dus). Ja die waren er toen ook al maar toen hoorde je er veel minder over.
    Ik kan me herinneren dat hier op het strand moeders hun kindje als het echt warm weer was ook wel naakt lieten lopen bij het water (ze waren er dan wel bij natuurlijk), maar ik denk dat veel mensen het niet meer in hun hoofd halen hun kind naakt te laten lopen al is het nog zo warm...
    Want ja, je weet maar nooit...
    Als je je kindje bij iemand anders thuis laat spelen wil je wel precies weten wie de ouders zijn en of het vertrouwd is. Nou vroeger toen ik klein was was die controle een stuk minder.

Ook idd als er zo'n vent aan de deur staat die iets wil komen controleren o.i.d. die laat je echt niet zomaar binnen. En ik ben dan ook altijd op m'n hoede.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ok, maar in jouw omgeving is het blijkbaar normaal dat men aan de deur komt.

Bij mij in de buurt echt niet. Dus vandaar dat ik het raar zou vinden als ze hier appels aan de deur verkopen en ik het dus ook niet zou kopen.

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik vind het niet overdreven met de verhalen van de laatste tijd. Misschien niet voor mensen die in dorpen wonen of op plekken waar zulke dingen niet gebeuren. Maar ik woon in een drukke stad waar je bijna dagelijks wel 2 a 3 dingen leest die praktisch dichtbij gebeuren.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Dat is bij jullie misschien normaal. Maar hier, waar ik woon, niet.

9. A2CA

A2CA Niet meer actief

Nee ik heb dat niet, vroeger gebeurde die dingen ook alleen hoorde je er niks van omdat de media nog niet zo groot was.

Ik doe altijd savonds de deur open, noem maar op, maar ik vertrouw op mijn hond ) rottweiler 1 keer ging die zo te keer dat ik open aan de raam ging en wat denk je? wat een wazig figuur, als mijn hond niet vreemd doet maak ik open met hem erbij

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik woon in een dorp maar daar gebeuren dit soort dingen ook hoor... Laatst waren er nog heel wat inbraken en er worden genoeg mensen bestolen. Ook met geweld.
    En ook krijg ik wekelijks mensen aan de deur voor het één of ander. Ben altijd op mijn hoede.

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.126
    2.961
    113
    Vrouw
    Beetje overdreven om te zeggen dat ik doorsla :( Toen die man met die appels weg was heb ik bij de buren links en rechts, waar wij veel contact mee hebben gevraagd of hij daar ook geweest is, nee dus, nou dat vind ik dan al helemaal gek. Maargoed dat zal dan aan mij liggen.

Misschien ligt het ook aan wat je in je eigen omgeving of van bekenden hoort.
    Neem nu mijn oma, paar jaar geleden kwam er iedere ochtend en avond een broeder of zuster haar kousen aan en uit doen. Op een avond wordt er aangebeld, stond een broeder voor de deur, oma doet open en zegt goh jongen je bent vroeg vanavond, ben jij nieuw? Werd meteen haar huisje door geronseld en beroofd:$, vrouwtje van dik in de 80, Gewoon een verkleede gek als broeder?? Waar gaat dat heen met de wereld denk ik dat. Dus als er zonder aanleiding een vreemde pipo aan mijn deur staat ben ik inderdaad geneigd daar iets van te denken;)

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.126
    2.961
    113
    Vrouw
    Geen deurbel, Heerlijk:D:D Ze bellen altijd net aan als de kleine slaapt, dan kloppen ze maar even op het raam;)

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Haha als je onze deurbel hebt gehoord heb je denk ik liever geen deurbel:D Dat ding heeft echt een rotgeluid... en je schrikt soms gewoon als er aangebeld wordt...

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

gister avond had ik opeens 2 politieagentn aan de deur, er was een inbraak geweest die nacht bij d buren, dus ze doen nu buurtonderzoek, of wij dus wat gehoord hebben, maar nee niks gehoord en gezien , zoo eng vind ik dat

15. Verox

Verox Niet meer actief

Ik herken het wel hoor!
    Vreselijk vind ik het als ik die "rare" verhalen in mijn hoofd opkomen. Maar van mijn goedheid word gewoon misbruik gemaakt.
    Automatische incasso's? Liever niet... ik geef toch niet zomaar toestemming geld van mijn rekening te halen?
    Pinnen aan de deur? eeeehm... weleens van skimmen gehoord?
    Een handtekening nodig onder een factuur? Ja daaag... voordat ik het weet zit ik aan een contract vast...
    Ik schrok ook toen mijn Iphone werd bezorgd en de bezorger vroeg of hij binnen mocht komen, mijn identiteitsbewijs en handtekeningen nodig had... Pfff... het is allemaal heel normaal, maar het gaat ook zo vaak fout!

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik begrijp je wel, maar denk er zelf niet zozeer overna. Misschien omdat ik t zelf niet heb meegemaakt. Wel dat ze elektra komen opnemen, maar dat vertrouw ik blind...

Die koeken had ik denk ik niet weg gegooit, een makelaar zal wel geen gif aan de deur hangen als reclame :p

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Mijn deurbel haal ik er ook 9 van de 10 keer uit... Als ik weet dat ze een pakketje komen bezorgen dan doe ik hem er ff in voor de rest hebben ze mooi pech..

18. Onje

Onje Niet meer actief

#38 Onje, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2013
    Dubbel

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Achterdeur is hier ook altijd op slot als ik alleen thuis ben.
    En als ik 's avonds alleen thuis ben en de deurbel gaat dan slaat mijn hart wel even een aantal sprongen over voordat ik de deur open heb gedaan :). Ik met mijn 1,65 begin niet zoveel tegen een vent van 1,85 hoor;), en dan hebben we wel een Amstaff, maar dat is al helemaal een held op sokjes als het er op aan komt haha.

Dus ik snap je helemaal!

20. Onje

Onje Niet meer actief

Ik doe nooit zomaar open, als er aangebeld word ook niet.
    Wij wonen 1 hoog maisonette en ik roep altijd wie is daar door het raam voordat ik open doe.

Hier om de hoek is een ouder echtpaar op klaarlichte dag overvallen in hun huis, beide doodgeschoten.
    Verschrikkelijk.

Hierdoor staat er naast ons bed en bij de voordeur een honkbalknuppel. Ook hebben wij een klein luchtdruk pistool in huis. Er gebeuren hier steeds meer afschuwelijke dingen in de buurt.

Deel Deze Pagina