Lopend gaat wel goed, is mijn ervaring Een doek ter ondersteuning kan handig zijn, maar ik heb mijn dochter wel wandelend in de duinen gevoed in mijn armen, als er echt geen bankje oid was. En doordat je loopt houd je dat best goed vol. Misschien alleen niet als je veel pijn hebt. Is plat echt plat? Dus niet met een kussen onder je hoofd/schouders? In mijn ervaring met een pasgeborende net na de ks is dat je prima kunt aanleggen als je kindje gewoon buik op buik ligt en met haar hoofdje naar beneden op je borst. Ik heb zelf niet van die grote borsten, dat kan natuurlijk anders werken. Dan zou een spiegel boven je hoofd, die je kunt verstellen a la een bureaulamp, wel handig zijn denk ik... En platliggen is vast ook niet plat op je zij he, dan zou kolven nog wel goed moeten kunnen mi. Zijn pijnstillers geen bezwaar voor het voeden?
Ik voed regelmatig lopend. Maar ik mag straks niet tillen. En eerlijk is eerlijk. Bv moet wel fijn blijven. Mijn man staat niet open voor donormelk. Cato heeft sowieso in de eerste week al kv gehad, dus voor mij minder 'drang' om kv te voorkomen. Morgen kan ik bellen hoe t met t korset zit.
Ow wat zou het gaaf voor je zijn als het toch lukt!! Liggend kolven met zo'n gehoekt borstschild kan inderdaad. Ik zalvoor je duimen dat je korset niet over je borsten doorloopt!
Ik denk dat je lopend/staand ook wel veel pijn zult hebben? Mijn praktische brein gaat met me op hol: ik werk nu op een kantoor waar ze sta-tafels hebben, nou ja, electrisch in hoogte verstelbaar en een aantal mensen gebruikt ze op sta-hoogte... Ik zie er al een klein babytje op liggen, precies op borsthoogte... Of een babyschommel op grote hoogte ophijsen... Ik zie het voor me. Even iets anders, denk je ook aan een hulpmiddel zoals een papagaai om van liggen naar staand te komen? Gewoon voor jezelf bedoel ik. Nou misschien kun je een manier vinden om bijv 2 voedingen per etmaal te blijven geven of kolven. Op zo'n manier is de verhouding tussen last en lust misschien nog okee te krijgen... Super dat je erover nadenkt, maar als het niet gaat gaat het niet he!
Hahahaha ja ik zie het ook al, jij lopend, maar je mag niet tillen, dus je man met de baby in zijn armen loopt net zo snel als jij en houdt de kleine aan je borst . Zonder gein Misschien kun je de kleine naast je leggen, met haar hoofd boven je borst, en zo aanleggen? Zo zou ik het tenminste voor me zien om een baby (van welke leeftijd dan ook) plat op mijn rug aan te leggen. Ik vind het wel het proberen waard, maar ik kan niet in jouw hoofd kijken en ook niet naar de pijn die je dan misschien zult hebben.
Je kunt misschien al gaan oefenen met in rugligging voeden, zodat je kindje eraan went. Kindje naast je hoofd (dus hoofd naar beneden, billen ter hoogte van jouw hoofd), kindje op je buik, kindje dwars op een kussen, probeer eens of er een houding is waarin jij plat kunt liggen en je dochter kan drinken. Nu kun je daar nog mee oefenen zonder dat je beperkt wordt door het corset. Lopend kolven zou in ieder geval wel moeten lukken. Maar eerst maar even afwachten of je borsten niet worden ingepakt (al is dat misschien wel iets waar ze ook rekening mee kunnen houden?)
Jammer dat je kindje nog zo jong is. Hier was nl. op een gegeven moment staande drinken populair, maar ja, toen waren ze wel zo oud dat ze konden staan.
Heb je al gehoord hoe het corset zit bij je borsten? Ik zat net nog even te denken, als je besluit door te gaan, geef dat ook goed aan in in het ziekenhuis zodat ze rekening kunnen houden met (pijn)medicatie.
De kogel is door de kerk, de beslissing genomen ; ik ga stoppen. Het is k.t. Maar het is niet anders. Na alle goede meedenk en adviezen heb ik het echt echt overwogen, maar het is gewoon niet anders. Er zijn duizend redenen en alles bij elkaar maakt het dat ik ga stoppen. Voordeel is dat we in de 4 maanden dip zitten en de stuwing dus meevalt. Nadeel is dat cato dus denkt dat ze snachts vol aan de bak moet om de productie op te krikken. En wat een geklo.ot met die flessen zeg, we hadden niks van een ritme, maar man oh man, met flessen is dat lastig.. Doorslapen is ook helemaal weg, gemiddeld komt ze toch weer 2-3 keer. Maar oei, wat hebben we genoten. Het afbouwen gaat erg snel nu. Ik kan niet meer vertrouwen op mijn lijf en cato snapt er ook niks van. (Tips?) gelukkig pakt ze wel goed de fles en heeft ze geen last van de kv. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Ik kan me je keus goed voorstellen, wil je alleen maar veel succes wensen. Mijn man heeft laatst een nacht zonder mij moeten doen met kv, ik heb 0 voorraad, hij had de poeder op de badkamer gezet en gewoon lauw water gebruikt. Scheelde een hoop heen en weer geloop. Weet niet of het zo jong nog een issue is trouwens, mijn kennis van kvis beperkt. In ieder geval heel veel succes. Zeker ook met je operatie.
Heel veel succes met de operatie! Zorg goed voor jezelf, zodat je lijf herstelt en je er weer kan zijn voor je kids! Heftig hoor! Die 4 maanden heb je toch meegegeven, dat is toch al super? Het verdriet snap ik,het is toch iets emotioneels.... Succes! )
Sterkte met je operatie. Vier maanden is al heel wat meer dan de meeste Nederlandse baby's krijgen! Mocht je het missen, is relacteren nog een optie voor je straks?
Dirksmama... Ja dat relacteren... Ik heb dat bij de tweede gedaan. En op zich heb ik straks tijd zat. Maar poe hee.. Dat gaat lastig zonder huid op huid contact, zonder samen te douchen, zonder die heerlijke blote tietzoekmomentjes.. Maar wie weet...