Wat ben ik blij dat ik borstvoeding geef!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door yake, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Vanaf zaterdagnacht 12 uur is Camila ziek. Voor het eerst in negen maanden. Overgeven, overgeven, overgeven.... Niets bleef erin. Twee keer naar de huisartsenpost gegaan en de tweede keer stelde de arts me voor de keus: of ieder uur, anderhalf uur aan de borst of naar het ziekenhuis.... De keuze was snel gemaakt! Mijn tepels zijn inmiddels rauw, twee nachten niet geslapen, mijn huis een chaos, mijn was roze (manlief hielp mee met het wegwerken van de spuug-ravage ;) ), maar het gaat steeds beter met Camila. Vandaag alleen nog maar de tiet en morgen maar weer wat vast voedsel proberen.

Moederweelde ;) !

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beterschap!

(en jippieeeee ... lang leve de tieten :whistle:)

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat was een makkelijke keus idd.

Lang leve de borsten idd !

4. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Haha, die man van jou! Dat verhaal met de jam staat me nog helder voor de geest :) .
    Ja heerlijk he die borstvoeding! Geweldig spul.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jeetje, wat zielig voor je meisje. Mijn dochter heeft het ook gehad een paar maanden terug, vreselijk overgeven! Moest toen ook elk uur een klein flesje aanbieden (extra verdund) en langzaam ging het weer beter, gelukkig!
    Succes met de roze was ;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Beterschap! En idd een makkelijke keuze toch?

8. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde! Sem werd ook romd die tijd voor het eerst ziek. Juist toen ik dacht: hij zal er nu nog weinig van merken als de BV ineens stopt. NOU MOOI NIET, hij werd toen ziek en vond heeeeel troost bij de BV (en ik ook haha) ben zo blij dat ik dat nog mag geven. En hij ook, weet ik nu helemaal zeker.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gisteren 22 keer aan de borst..... Poeh.... Camila's natuurlijke drinkgedrag, dus nee, daar maakte ik me niet echt druk om. Maar ok ;)

Zojuist kreeg ze wat mm met Bambix en ze gooide het er gelijk weer uit. Wat moet ik hier nou mee? Ze oogt niet ziek (zondag al 2 keer nagekeken door 2 artsen), heeft geen koorts, is over het algemeen erg vrolijk en speelt gewoon.

Laatst heeft ze natuurlijk ook al een paar keer zomaar het brood uitgespuugd, nu ben ik dus bang dat ze een 'eetprobleem' aan het creƫren is. Zelfs mm uit de fles spuugt ze uit.

Vanmiddag voor de derde keer naar de dokter... Ging moeilijk, hoor, een afspraak maken: 'Ja, maar ze drinkt toch nog wel uit de borst, en dat blijft er toch in en ze is vrolijk....'. Ik: 'Ja, mevrouw, daar heeft u wel gelijk in, maar 'normaal' zit een kindje niet zo lang aan de borst, dus een 'normaal' kindje mocht al gelijk komen, niet?' :rolleyes:

10. Konijn

Konijn Niet meer actief

22 keer! Het is wel echt heel hard werken zo, moeder zijn ;) Gaaf eigenlijk dat je op die manier voor je kindje kan zorgen... :-D

Maar vervelend dat ze zo van slag blijft... :( Succes vanmiddag. Ik hoop dat er wat uitkomt.

Groetjes,
    Esther

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, vanmiddag bij de huisarts geweest. Ook hij kon niets bij haar vinden, wel dat d'r buikje iets van slag was. Hij schreef Domperidon-zetpilletjes voor (kan ik die niet stiekem gebruiken om de productie wat op te voeren? ;) ). Die schijnen nu te werken. Een uurtje voor het avondeten erin gedaan en het avondeten hield ze binnen. Zojuist een klein flesje (150cc) aan afgekolfde melk en Camila slaapt.... Ik ben benieuwd voor hoe lang.

Omdat ze alles eruit spuugde ben ik een beetje door mijn koelkastvoorraadje mm heen.... Minder dus. Ik heb maar wat uit de vriezer gehaald. Mijn voorraad wordt steeds minder. Ik zal morgen tegen het kdv zeggen dat ze de melk met kleine beetjes aan haar in een flesje moeten geven. Ze houdt het flesje zelf vast. Het door een ander laten geven wil mevrouw namelijk niet. Voor noodgevallen krijgt ze een kant-en-klaar-melk-uit-een-pakje van Nutricia. Ik kan niet anders. Verder mogen ze haar alleen rooibos-thee geven. Dat heeft ze vanmiddag voor het eerst gedronken uit d'r flessie, het ging redelijk, wel 50cc! ;)

Ik ga zo meteen nog een menukaart voor het kdv maken. Afgelopen donderdag- en vrijdagmiddag is ze op proef geweest en morgen gaat ze voor het eerst een hele dag. Ik vrees dat zo'n kaartje echt nodig is, want afgelopen vrijdag hadden ze haar zomaar worst gegeven op brood.... Ik moest mezelf echt in houden toen ik dat hoorde! Ik heb 'r nog nooit vis, vlees, kip of ei gegeven. Vind ik nog niet nodig. Gelukkig vond ze het niet lekker!

Nou, ik ga even knutselen ;)

Groetjes van Jacq

Deel Deze Pagina