hoe zit dat met aantal voedingen en leeftijd eigenlijk?

Discussion in 'Borstvoeding' started by fafje, Nov 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ben ik weer met een topic..(ik ben er zo 1 die geen cursussen gedaan of boeken heb gelezen:D)

mijn vraag...hoeveel voedingen heeft een baby van 2 mnd "nodig" ...in het begin moest ik hem om de 3 uur geven max om de 4...
    meneertje groeide gelijk goed en kwam al gauw op 6 voedingen...vanaf een week of 4...soms wat regeldagen ertussen van 7 of 8....maar 6 is het normaal..

Nou wa shet gister 1930u zn 5e voeding...maar tegenwoordig slaapt ie al rond 20/21u zeker...en dan tot 3u..

maarja ik maakte me een btj zorgen(te weinig vocht?)...dus rond 22u werd ie een btj wakker...hem ik em maar aangelegd...dnek eerlijk gezegd dat hij door wilde slapen, want voeden ging amper...hij sliep eigenlijk gewoon..

dus wat is het nou? hij weegt over 5 kg en plast/poept goed...goed alert wakker etc etc...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er zijn geen vaste voorschriften voor. Als je kindje genoeg groeit en voldoende plasluiers heeft en tevreden is, is het OK.
    Hij geeft blijkbaar zelf erg prima aan hoeveel hij nodig heeft en regelt dat ook goed, dus je bent 1 van die mazzelaars die al snel op een vrij laag aantal voedingen zit. Lekker van genieten en vertrouwen op je zoontje: hij geeft het echt wel aan en als controle heb je dus de plasluiers en zijn groei ;)

3. fafje

fafje Niet meer actief

bedankt voor j antwoord!...

maar wat is goed groeien? die gemiddelde 20 gram per dag? of is dat op kv gebasseerd?

hij was 2840 bij geboorte en 1,5 week geleden(7 weken oud) 4800 gram....dus denk nu wel 5 kg...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze moeten minimaal 100 gram per week groeien volgens de groeicurve. Dus daar zit je ruim boven ;)
    Nu groeien BV-kids tot 4 maanden wat harder dan KV-kids en daarna wat langzamer, (meestal dus, gaat natuurlijk niet voor elk kind op). Bij 4 maanden heb je bij BV vaak een groeidip, (doordat de meeste vrouwen dan ook een productiedipje hebben).
    Als je meer BV-gericht wilt weten of je zoontje voldoende groeit, kun je de metingen ook invullen op de groeicurve van www.borstvoeding.com

Wij zijn op een gegeven moment wegens slechte groei tussen 9 en 11 maanden weer naar de dietist gestuurd (waren daar al geweest voor KMA), en die zei dat elk kind in het eerste jaar z'n eigen groeilijntje opzoekt en dat zolang ze blijven groeien, (ook al is het weinig) er niet zo veel aan de hand is, (mits er geen andere alarmsignalen zijn natuurlijk).
    Dus zolang je ventje tevreden is, zou ik dat idd als graadmeter aanhouden ;)

5. fafje

fafje Niet meer actief

goh, nou bedankt! ;)

ja ik heb al een productiedipje gehad 2 weken geleden...wat is dat zielig zeg :(...
    nou goed ik ben in elk geval gerust gesteld dat gister dus geen ramp wa sgeweest als ie was blijven slapen...zit nu weer op 5...en slaapt nu weer...even kijken wat ie zo gaat doen, thanks!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Zo verschillend per kind.

Tenminste bij mijn kinderen. Isabella deed netjes per schema en om de 4 uur aan de borst.

Julian niet. Die eet nu nog steeds wel tussen de 7 en 10 keer. En ook niet een klein beetje. Nee veel. Als ik het kolf is 200 cc niet genoeg. Meestal eet hij ook wel 15 tot 20 minuten.

Maar inderdaad. Tevreden=goed. ( natuurlijk moet het kindje wel alert zijn en goed in het velletje zitten )

Share This Page