Borstvoedig en reflux?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Rrianne, Feb 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Het lijkt erop dat onze zoon van 2 week wat reflux-achtige klachten heeft. Spugen (geen extreem grote hoeveelheden), verslikken, herkauwen en af en lijkt het erop alsof hij er haast in stikt, vooral 's nachts een heel naar gezicht. Op advies van het CB toch maar (met enige tegenzin, want bij oudste mijn oudste zoon ook niet laaiend enthousiast over) begonnen met Nutriton/JHBM. We zijn nu twee dagen verder en inmiddels kreunt hij enorm veel zowel dag als nacht. Hij komt hierdoor niet tot nauwelijks door in slaap. Het verslikken, kokhalzen en herkauwen lijkt wel minder. Maar spugen doet hij net zoveel, misschien zelfs meer?!

Wat is jullie ervaring/advies hiermee? Inmiddels heeft hij vandaag weer 2 voedingen zonder JHBM gehad en dit gaat tot dusver goed. Geeft iets wat terug, alleen moet hij wel even flink huilen na de voeding.

Mijn volgende vraag; ik kolf zo nu en dan wat melk af om dit per fles te geven. Hij drinkt de flessen met een sneltreinvaart leeg (binnen 5 min), met gevolg dat die natuurlijk nog meer spuugt. Ik heb inmiddels de Dr. brown en de Avent geprobeerd, beide met de kleinste speen. Iemand nog tips wat flessen betreft?

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Las dat het 'standaard' Medela speentje misschien een optie was, door de kleine speen en een relatief klein gaatje vergeleken de Avent?

3. sunflowers

Aug 11, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry behalve rechtophouden na de voeding geen tips. Bij ons ook vanalles geprobeerd... afkolven werd nogal zwaar en jbpm zorgde voor verstopping dus wij zijn uiteindelijk via de arts ranitidine gaan gebruiken en dit werkt super goed voor ons. Er is wel flesvoeding bij dit soort klachten maar omdat de voordelen hiervan niet op wegen tegen die van borstvoeding geven hebben wij gekozen voor de ranitidine.

succes!

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Sunflowers, bedankt voor je reactie. Wat fijn dat de medicijnen z'n werk doen. Spuugt hij daarbij ook minder? Of zorgt het echt alleen voor minder zuur.

Rechtop houden proberen we minimaal een 15 min. te doen. Zelf ben ik er nog niet over uit wat beter werkt. Eerst even rustig liggend bijkomen aan de borst of gelijk rechtop. Wat deden jullie?

Flesvoeding is hier zwz geen optie, gezien mijn oudste koemelkallergie had. Ook had hij de reflux, alleen waren zijn klachten heftiger. Hij huilde echt als de boel omhoog kwam (dit doet broertje tot dusver niet). Hier heel lang Nexium gebruikt. Hopelijk kunnen we het nu wel zonder medicijnen af.

Share This Page