Sorry, nog een topic van mij. Van mijn zus heb ik een enkelzijdige, elektrische Avent kolf geleend. Die ben ik nu gaan gebruiken op werk. Ik werk 24 uur per week, maar onregelmatig. Dat kunnen 2 dagen achter elkaar zijn, maar een enkele keer ook 5 dagen achter elkaar. Ik ben nu wel 3 kwartier bezig met kolven, op zich niet erg, maar ik vind het wel wat lang. Ik kolf meestal 2 keer op een werkdag. Het kolven gaat me verder gemakkelijk af. -Ik vraag me af of jullie denken dat het 't waard is om toch zelf een dubbelzijdige elektrische kolf aan te schaffen? -Scheelt het veel in tijd? Ik heb wat oude topics gelezen over dubbelzijdige elektrische kolven en zie dat de Medela het goed doet, maar dat men ook tevreden is over de Ardo. Er zit wel een behoorlijk prijsverschil hier. Gezien ik vrij gemakkelijk kolf, zou een Ardo dan prima zijn? Of duurt het met een Ardo bijvoorbeeld langer dan met een Medela?
Ik heb fulltime time met de Ardo gekolfd, was in 15 min. Klaar incl opbouw en schoonmaak. Zeker aan te bevelen de Ardo!
ik kan je niet helpen met je keuze tussen medela of ardo (al ben ik heel tevreden met mijn medela freestyle), maar als je van plan bent om wat langer te voeden/kolven zou ik zeker een dubbelzijdige kolf overwegen! Bij mijn eerste kolfde ik enkelzijdig en had ik wel 2x15-20 minuten nodig plus opstarten/schoonmaken (dus 3 kwartier per kolfbeurt), nu ben ik in 20-30 min klaar (opstarten, 10-15min kolven, schoonmaken, alles lekker rustig aan). de dubbelzijdige kolft veel efficienter en ik doe dus 2 borsten in minder tijd dan ik eerst 1 borst deed...
Ik wil sowieso, mits het een beetje lukt, gebruik maken van mijn kolfrecht tot 9 maanden. Daarna moet ik maar kijken... Geen idee hoe vaak een kindje dan drinkt en of ik 't red met alleen in mijn pauze kolven... (Als ik pauze heb, want wij hebben niet altijd pauze...Maar dan zou ik nog kunnen vragen geen diensten zonder pauze te hoeven draaien...) 'T mooiste zou ik vinden een jaar te voeden. Dat zou ik eigenlijk wel heel erg graag willen...Ik hoop dat dit realiseerbaar is met werk. En mocht ons later een tweede kindje gegund zijn zou ik als dat lukt weer borstvoeding willen geven en kolven.
Je zou kunnen kijken voor een spectra dubbelzijdige kolf. Die zijn qua prijs gunstiger. Ik heb deze en bevalt me erg goed