Ik ga toch lekker in de luier poepen...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Melissa122, Jul 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Bekkenbodemfysio is hier anders ook de volgende stap. Hopelijk krijgen we t goed als ze weer naar school gaat

2. uhuumau

uhuumau Actief lid

Apr 28, 2014
    152
    0
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar wou toch ff snel antwoorden.
    Mijn neefje van 3,5 gaat in nov ook naar de bassisschool.
    Vorige jaar zomer is ze begonnen, heel netjes met stickers enzo.
    Opeens wou hij niet meer en ging hij zn drolletjes ook terug drukken.
    Ze heeft hem toen elke keer gestimuleerd enzo maar t wou niet, nu wou hij overigens wel in zn blootje lopen, maar al te graag en nog steeds haha.
    Maar op school en het cb hadden tegen haar gezegd dat ze het maar gewoon moest laten gaan en er niet meer over moest beginnen.
    Dat heeft ze gedaan en nu is hij sinds 2 mnd zindelijk (overdag).
    Hij kwam zo uit zichzelf naar dr toe en zei mama, ik moet plassen.
    Vroeg ze ook gewoon netjes van 'wil je dat op het potje doen of op de wc?'
    Waarschijnlijk heeft het ook iets met geluk te maken maar wou dit toch even tegen je zeggen.

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

In de regel en van wat je leest van ervaringen van mensen is dat als ze er zelf niet echt mee komen rond hun 2de verjaardag, ze vaak later (na hun 3de verjaardag) er zelf mee komen zoals het neefje vanUhumau.

Hier heb ik het ook zo ervaren. Ons zoontje is nu 3 jaar en 4 maanden en vanaf 2 1/2 dacht ik: het kan misschien wel dus steeds een paar dagen geprobeerd. Maar hij was er gewoon steeds zelf niet aan toe en werd erg boos en chagerijnig na een paar dagen, mede omdat ik dan ook kennelijk te vaak vroeg of hij niet een plasje moest doen.

Na een paar pogingen elke vakantie heb ik het gelaten en nu 2 weken geleden, dus met 3 jaar en 3 maanden ongeveer, kwam hij er opeens zelf mee. Mama, ik moet plassen...liep er zelf heen, moet een beetje geholpen worden met broek uit doen maar het gaat helemaal goed. Soms ook een poep op het potje maar dat vind hij nog wel eng.

Bij jullie klinkt het wel erg als een machtsstrijd, hij neemt je gewoon te grazen omdat hij weet dat JIJ het graag wil. Helemaal de druk er af. Luier aan en verschonen zonder iets te zeggen. Wie weet gaat het dan toch lukken binnenkort.

Share This Page