ik ga trouwen!!!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door natjuh026, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Mijn vorige bericht is verwijderd dus ik schrijf het nog een keer.

Manlief en ik gaan trouwen. wij hebben dit van de week pas besloten. Trouwen hoefde van ons eigenlijk niet maar omdat we een huisje gaan kopen willen we alles geregeld hebben. Anders moeten we alles via een notaris regelen en dat kost net zoveel geld en nu hebben we dan ook gelijk een leuk feestje. nu is het zo dat wij een kleine bruiloft willen. gewoon wat familie en vrienden. wij vieren het bij mijn ouders in de achtertuin lekker knus dus. we trouwen in juli dus hopen op mooi weer. Maar wij weten niet zo goed wat we allemaal moeten regelen voor het trouwen. wij zijn namelijk ook erg druk bezig dingen voor het huis te regelen. heeft er iemand tips wat we allemaal moeten doen. wij willen gewoon een simpele bruiloft niet te veel poespas en zo. Dus als je tips heb stuur ze me.

ps moesje1 je had een pb gestuurd maar kan die nergens meer vinden. zou je het alsjeblieft nog een keer kunnen sturen

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hey! Proficiat! :D
    Leuk hè?!

Wij gaan dan wel niet voor een simpele bruiloft (trouwen is voor mij een meisjesdroom die uitkomt en ik wil écht wel een prinses zijn die dag... ;) ) maar ik kan je mss wel helpen. Via de site waar ik een trouwsite heb aangemaakt, vind je ook een weddingplanner terug. Daarop kan je aanvinken wat je al gedaan hebt en kan je zien wat je nog moet doen. De dingen die je niet gaat doen, kun je gewoon wissen. Geeft een heel goed overzicht, vind ik.

Als je specifieke vragen hebt, pb me gerust! :D
    Lieve groetjes!

Dit is de link naar de site om je aan te melden: http://www.trouwplannen.nl/online-weddi ... melden.php

(als je onze site wil zien: http://elkeentoon.trouwen.com ;) )

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Van harte gefeliciteerd hoor! Klein of niet, het blijft een leuke gebeurtenis waar je lekker jullie dag van moet maken!

4. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ohh joh ik ga ook in juli trouwen!
    Wat wij dus doen is ook een simpele trouwerij
    We gaan zelfs waarschijnlijk onze trouwdatum een dag eerder laten komen zodat we gratis trouwen via het gemeentehuis

We trouwen op 07-07-09
    (anders op 06-07-09)

Ik ga geen nieuwe jurk kopen (ik zal een dikke buik hebben dan)
    Het is een paarse jurk waar je een hoepel onder kan doen heel mooi
    als je van paars houd hihi
    Die had ik 2 jaar geleden al gekocht en ik kan het dus niet gebruiken...
    Wel jammer maar ja...
    Ik ga een vest kopen met poespas en een zwarte broek (positie broek waarschijnlijk)
    Hubbie koop ik een witte blouse met zwarte broek
    En ook een das (Ik moet hem zien met een das om haha)
    Mijn haar laat ik knippen de dag voor de trouwerij en ga het zelf opsteken
    (Ik weet het we doen een extreme budget trouwerij)
    En heel misschien wel een taart hihi
    We hebben de trouwerij smiddags dus we geven de mensen die komen (20 personen) een taart,broodjes,soep en koffie/thee
    Ik moet erbij zeggen dat we nu van een redelijk dure trouwerij naar een goedkope zijn gegaan omdat ik nu zwanger ben

5. gemke

gemke Niet meer actief

allereerst van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk

wij hebben vorig jaar april ook een simpele bruiloft gehad
    we trouwde op maandag in de ochtend dat is gratis hier
    partytent in de tuin voor het geval dat (was wel nodig bij ons hihi)
    we hebben gebbq een vriendin van ons had een prachtige taart gemaakt
    foto's werden door diezelfde vriendin gemaakt
    uitnodigingen zelf gemaakt en uitgeprint
    muziek hadden we ook zelf
    jurk gekocht bij http://www.jewels-at-home.nl/N_frame.ht ... t-home.nl/ voor 90 euro een prachtige avondjurk die je dus ook als bruidsjurk kan gebruiken
    mijn man had zijn pak bij bon prix besteld
    schoenen en sieraden heb ik in de stad gekocht
    boeket zelf gemaakt rozen gekocht bij de supermarkt en wat witte bloempjes langs de weg geplukt lintje erom en klaar
    ook de corsages zelf gemaakt
    getuigen uitgezocht wij hadden er ieder 2
    bepalen wie je heel de dag wil hebben en wie er alleen in de avond mogen komen
    het was een geslaagd feestje in elk geval simpel maar leuk

6. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    wij gaan waarschijnlijk 24 juli trouwen moeten de datum nog vastleggen maar hij is nog vrij. wisten namelijk niet goed of we in de ochtend of de middag gingen trouwen. waarschijnlijk kiezen we eind van de ochtend. wij wilden eerst ook gewoon gratis trouwen en alleen even briefje halen maar me ma vond dat niet echt leuk. ik ben haar enige dochter en die wilde ze toch in een jurk zien. jurk krijg ik van me ouders en mijn vriend het pak van zijn ouders dus dat hoeven we niet meer te doen alleen uitzoeken. mijn haren en make-up worden gedaan door mijn vriendin zij is kapster en visagiste dus scheelt ook weer. wij nemen wel een taart ben gewoon aan het kijken bij de hema kost niet zoveel. nu zit ik alleen met corsage nemen we die wel of niet kost toch weer extra geld en we willen het zo low-budget houden als het kan

@Elke1984 ik heb me ook aangemeld voor deze site wel handig kan ik gelijk zien hoe en wat.
    alleen heelveel dingen moeten nu binnen 3 maanden hahaha.
    hoop dat het allemaal lukt we zitten namelijk straks ook met een huis dat opgeknapt moet worden

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    En of je nou een grote of kleine bruiloft houd..het is jou dag en je moet het helemaal doen zoals jij het wil.

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Van harte gefeliciteerd en ik wens jullie alvast een heel veel plezier met de voorbereiding en geniet ervan! :)

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    gefeliciteerd! wat heerlijk!

10. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Gefeliciteeeeerd!!!

11. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    we zouden eerst de bruiloft in de achtertuin vieren. nu wordt dat waarschijnlijk ergens anders kan namelijk een zaaltje huren wat niet duur is. het zal wel beter zijn. de achtertuin zou namelijk wel erg krap worden ik heb namelijk een grote familie. En het zou schelen met dat ik dan verder niets hoef te halen want al de dranken zitten erbij in. nu maar hopen dat het kan en dat die datum ook kan. verder ga ik binnenkort met me ma en schoonma me jurk uitzoeken. moet zeggen dat ik eerst best nuchter erover was maar nu ik er zo mee bezig ben krijg ik wel kriebels. Is eigenlijk best gek. nu zitten we met een vraag hoeveel getuigen mag je kiezen per persoon. ik lees steeds min 2 max 4 maar er staat nergens bij of dit per persoon is of als stel

12. danip

danip Niet meer actief

Dat is per stel. Je mag er elk max 2 en dus totaal max 4 :D

13. gemke

gemke Niet meer actief

ja klopt ik had er 2 en mijn man ook

14. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat leuk, gefeliciteerd en veel plezier met de voorbereidingen.

15. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    oke we hebben namelijk allebei 1 persoon die we graag willen vragen. ik vraag me neef. wij zijn zulke goeie maatjes zijn echt 2 handen op 1 buik en mijn vriend vraagt zijn beste maatje. we weten allebei niet zo goed wie we verder moesten vragen. nu is dat dus opgelost. De zaal is geregeld heb nu alleen nog een gesprek met wat we allemaal precies willen. welke dranken wel en welke niet. De kaart is ook al klaar hoef ze alleen nog maar te laten drukken. Het gastenboek heb ik ook helemaal zelf gemaakt met de zelfde voorkant als onze trouwkaart. dat leek me wel zo mooi. Deze hoeft ook alleen nog afgedrukt te worden.
    het schiet allemaal heel erg op. dacht hier komen we helemaal niet uit maar gelukkig gaat alles voorspoedig.

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Gefeiciteerd!!!!!! wij gaan ook trouwen (03-06-09)

Dus zit ook helemaal in de voorbereidingen maarreh..
    Wat je allemaal moet regelen??
    -uitnodigingen
    -ringen
    -datum vastleggen bij de gemeente en je ondertrouw met de benodigde papieren
    -eten/drinken voor (zover het niet bij de locatie geregeld is)
    -bruidstaart
    -gasten/receptie boek
    -vervoer
    -fotograaf

ennuh niet geheel onbelangrijk zorgen dat je er allebei bent tijdens de grote dag hahaha

Heel veel plezier met de voorbereidingen!!

17. errisjuh

errisjuh Lid

6 jan 2009
    52
    0
    0
    sint michielsgestel
    leuk zeg dat je gaat trouwen
    hartelijk gefeliciteerd

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Gefeliciteerd! Spannend allemaal he?

wij willen komende winter (waarschijnlijk november) trouwen. Geen mogelijkheid om in de tuin een feest te doen dus ;)
    We willen ook low budget, maar ik zie al dat het best lastig is om de dag dan wel praktisch te kunnen laten verlopen. Helaas hebben we in onze vriendenkring geen fotografen, bloemisten en old-timer bezitters, dus dat is al lastig.. Misschien dat mijn moeder mn boeket wil maken (die is daar wel goed in) en een vage kennis van de zw.schapsyoga is fotografe. Misschien wil zij voor een zacht prijsje wel helpen... Tsja en dan vervoer. Bakfiets lijkt me erg koud in de winter ;)
    Jurk ga ik nog voor op jacht om die 'goedkoop' ergens te kopen, dus als er mensen tips hebben (liefst noord holland)...? Pffft en dan nog ringen en feest en dinerlocatie... Prijzig allemaal hoor! Receptie doen we niet; vinden we suf en bovendien nog duurder ;)
    Enneh qua taart: het liefst heb ik gewoon appeltaart, maar dat zal wel raar zijn.. ;)
    Oh ja en huwelijksreis niet te vergeten. Dat willen we wel erg graag doen, aangezien we rond de huwelijksdatum ook weer voor eentweede gaan en dus zomer 2010 waarschijnlijk niet op vakantie gaan/kunnen....
    Ik vrees dat dat low-budget moeilijk gaat worden.. Ik lees nog even verder mee voor goede tips! :)

19. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    gisteren was een beetje een vreemde dag. gisteren gingen namelijk kijken naar ons (toekomstige) huisje. We gingen met onze financieel adviseur en die zei dat het een prima huis was en dat we zeker een bod moeten doen. Toen gingen we naar de geboorteplaats van mijn vriend om de geboorteakte te halen. Toen hier naar het stadhuis om die dingen in te leven en een afspraak te maken voor ondertrouw. Nou we konden gelijk in ondertrouw. Dus sinds gisteren zijn we in ondertrouw en we zijn er zelf ook nog verbaasd over.

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ooo das al snel!! nou is alleen maar goed toch, is dat al achter de rug :D...
    is het een mooi huisje?

Deel Deze Pagina