waar zou ik dit na kunnen vragen? {loondoorbetaling}

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Nov 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik ben al een tijdje ziek
    ik heb een contract van 28 tot 36 uur en eigenlijk altijd 36uur gewerkt. Maar nu krijg ik maar 28uur uitbetaald omdat ik ziek ben?
    dit mag.kan volgens mij helemaal niet!
    Ze moeten toch betalen naar aanleiding van de laatste 3 gewerkte maanden?

iemand enig idee waar ik dat kan navragen?
    en hoe ik dit moet oplossen met mijn werkgever?
    kan ik het uwv daarvoor bellen?

2. Niet meer actief

Als jij een contract hebt van 28 tot 36 uur, dan is het toch logisch dat ze 28 uur uitbetalen? Maar ik zou het even navragen bij uvw ofzo.

3. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    je hoort 36 uur betaald te krijgen, ze gaan uit van je recent gewerkte uren dus als dat 36 uur is dan hoor je dat betaald te krijgen. enne info kun je bij het UWV krijgen..

4. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wat je tot je ziekenmelding gewerkt hebt, ik weet de periode niet precies, kan inderdaad 3 mnd zijn.Als dat 36 uur is dan moet je dat ook krijgen.
    Dat is bij mij ook zo, ik hen een min-max contract, en er wordt gewoon gekeken naar je inkomen voor ziek melding.

Dat zou lekker lekker zijn als je maar een nul uren contract hebt! Dan krijg je niets.Anders even navragen bij UWV. als het ziekmelding is wegens zwangerschap, betalen zij uit.

5. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oke jah idd het is zo dat je het gemiddelde van de laatst gewerkte uren krijgt en dat is bij mij dus 36! zou idd mooi zijn jah!

maar dan bel ik morgen het uwv zij kunne me vast helpen!tnx dames ik had geen idee waar ik dit weer na kon vragen!

6. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Nee hoor, eigenlijk hoor je maar 70% van je laatstverdiende loon te krijgen. ;) Uit een soort coulance-overweging betalen werkgevers het eerste ziektejaar meestal gewoon 100%, maar dat hoeft dus niet.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    die 70 % gaat toch pas naar een x periode in?

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat ligt echt aan je CAO (70 of 100 procent, maar er zijn zelfs CAO's met andere percentages). Men is verplicht om je dat bewuste percentage uit te betalen van het gemiddeld aantal gewerkte uren in de laatste drie maanden voorafgaand aan je ziekte.

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    btw... wordt je ziektewetuitkering betaald door het UWV of door je werkgever?

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb een 0 uren contract ,eerste week krijg ik uitbetaald hoe ik ben ingeroosterd en voor de rest nemen ze het gemiddelde wat ik over de vorige 3 mnd gewerkt hebt

heb je geen cao boekje waar dit in beschreven staat ?

11. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nope geen cao boekje...
    staat bij ons op intranet

en ik word betaald door uwv

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ze zijn verplicht om je in 2 jaar ziekte 170% uit te betalen. En het verschilt per CAO hoe dat ingevuld is.
    Maar bij mijn weten hebben de meeste CAO's het eerste jaar 100% en het tweede jaar 70%.

Verder valt ziekte ivm zwangerschap hier buiten omdat de kosten dan worden overgenomen door het UWV, dit hoeft de werkgever niet te betalen.

Share This Page