Gefeliciteerd Linda met je aanstaande huwelijk. Je zal zien ook al wil je het klein houden het wordt altijd een groter feest dan je had gedacht. Ik wens je veel succes met de voorbereidingen en we horen wel wanneer het zover is dan kunnen allen meiden van dit forum ook komen. HiHi. Groetjes Jolie
Hey Linda, Gefeliciteerd met je verloving! Voor wat betreft het regelen. Goed dat je eerst alles op een rijtje zet. Idd budget vaststellen en dan kijken wat je kunt. In de kerk kan wel, ligt eraan welke kerk. Sommige kerken kun je wel zo trouwen, sommige moet je lid van zijn.. Je kunt ook de ambtenaar van de burgerlijke stand inhuren en een kerkje afhuren, heb je 2 vliegen in 1 klap. Je kunt ook in een soort van avondjurk trouwen, die zijn niet zo duur als een trouwjurk, waar je zo 2000 euro voor kwijt bent. Ik kom veel in Duitsland, daar hebben ze al mooie jurken voor ongeveer 300 euro. En als je het goedkoop wilt, kun je ook iedereen thuis uitnodigen, en een cateraar vragen.. Zomaar wat ideetjes hoor... Succes!
dank je Joany. Ik ben lid van de kerk dus dat is geen probleem vraag me alleen af of het niet raar is om zonder jurk te trouwen. We denken er steeds meer aan om na het trouwen hier taart te eten en daarna uit eten te gaan. En dan lekker op vakantie met zijn 2 en (of 3 en)
Ten eerste: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Wij zijn dit jaar (21 maart 2006) in het klein getrouwd. We zijn 's ochtends getrouwd voor de wet en daarna met een gezelschap van 35 personen (familie en goede vrienden) gaan brunchen. Ik wilde geen traditionele witte jurk en ben getrouwd in een rok, top en jasje van een avond/bruidswinkel in Arnhem (Belle Bruidsmode). Scheelde ook enorm in de prijs. 's Avonds zijn mijn man en ik naar Maastricht gegaan, daar gegeten en de huwelijksnacht doorgebracht in een hotel. Totaal heeft alles ergens tussen de 3000 en 4000 euro gekost. Viel dus erg mee en we hebben echt een superdag gehad!
GEFELICITEERD! Ben nu zelf al weer twee jaar geleden getrouwd, tijd gaat echt snel... Als je het wat goedkoper wil houden en klein kan het ook op maandag ochtend, bij veel gemeente is het dan gratis.. En verder kan het per dag ook erg schelen qua kosten op het gemeentehuis. Zo zijn de vrijdag en de zaterdag erg prijzig! Enover een jurk, bij veel bruidszaken heb je ook avond kleding.Succes met het vinden van DE jurk. Heel veel plezier met de voorbereidingen en geniet van de dag, die vliegt echt voorbij.. dikke knuf daantje
Maandagochtend en woensdagochtend is het gratis. Ik droom even verder .......... had ik maar een heelllleeee grote tuin ! Dat had ik thuis een feest gehouden. Ik kijk echt mijn ogen uit wat een feest en alles erom kost ! Je moet bijna miljonair zijn. Of een hele goede baan hebben. Om nog te kunnen trouwen. Nou ik denk nog even verder over hoe en wat. Bedankt allemaal en ideen zijn altijd welkom !
geweldig van harte gefeliciteerd. als eerste zou ik de datum vast laten leggen. nou geniet van de voorbereidingen voor je het weet is het zover. groetjes susanne
Hoi hoi, gefeliciteerd met jullie plannen om te trouwen. Zoals je aan mijn banner ziet, ga ik ook trouwen, in februari. Maar wij zijn al 7 maandne aan het regelen enzo... Wel leuk hoor! Een trouwjurk hoeft echt geen 2000 euro te kosten hoor, die van mij is 995. En een gemiddelde bruiloft kost in totaal 12000 euro, en daar kan je best veel voor doen. Dus houdt je het klein: dan blijf je steken op een paar duizend euro, denk ik. (Jaah, trouwen doe je niet zomaar, daar moet je geld en voorbereidingstijd voor hebben.) In het voorjaar wordt krap, denk ik. Het gemeentehuis en de kerk moeten nog wel lukken, maar een leuk restaurant of zaal wordt al moeilijker. Iig is het belangrijk eerst op het gemeentehuis een datum door te geven, vervolgens een restaurant/zaal uit te zoeken, te checken of de kerk nog vrij is op die dag. Dan plan je de rest van wat je gaat doen erom heen en vraag je een ceremoniemeester. Veel dingen moet je toch zelf doen, maar een ceremoniekmeester kan veel tips geven, vooral als hij/zij nog niet zo lang geleden zelf is getrouwd. Een huwelijksreis boeken moet je ook al gauw doen als je zo snel nog wil trouwen. En geef erbij aan dat het een huwelijksreis is, soms levert dat leuke dingen op. Even een forumtip: http://www.trouwen-bruiloft.nl/forum. Daar komen veel meiden die ook gaan trouwen en je kunt er veel dingen vragen enzo. Je mag me altijd mailen of op MSN toeveogen om er lekker over door te kletsen of om dingen te vragen. Heel veel succes en plezier met alle voorbereidingen.
Lieve Linda, Gefeliciteerd met je voorgenomen huwlijk. Inderdaad een meid van deze tijd die op haar knieen gaat voor haar vent Tip als je zin hebt om het klein te houden maar wel romantisch... trouw in het buitenland. Is ons supergoed bevallen en zo heb je gelijk je honeymoon eraan geplakt. Veel plezier met het voorbereiden! Liefs, Gaby
Gefeliciteerd! Je kan het zo groot en duur maken als je zelf wilt! Toen wij gingen trouwen, hebben we er een baliehuwelijk van gemaakt...ff snel...was binnen vijf minuten gepiept (oke, wij zijn dan ook absoluut niet romantisch aangelegd) Wel hebben we 's avonds heerlijk gegeten met onze directe familie in een ongelooflijk mooi kasteeltje. Het was niet zo dat we het geld er niet voor hadden, maar we wilden gewoon niet zoveel geld uitgeven aan een feest. Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen....nn over het algemeen krijg je best veel goed gevulde flopjes waardoor de inkomsten - uitgaven best goed te doen zijn. Liefs kiki
In het buitenland trouwen is daarvoor idd miss ook wel een goed idee. Ik denk dan aan slavische of boedhistische landen, die zijn meestal goedkoop, toch? Mijn stagebegeleider van mijn jaarstage trouwt in mei in Thailand. De tickets zijn duur, maar de trouwerij zelf is daar voor een schijntje binnen no-time te regelen, schijnt.
wij zijn een paar jaar geleden ook vrij klein getrouwd, puur omdat we geen zin hadden in iets grootst. De jurk heb ik eind januari gekocht, bij sommige winkels mocht ik geen afspraak maken want de tijd (jan tot begin mei) was tekort. Een jurk kan dus wel op korte termijn worden geleverd. De verkoopster heeft meteen gebeld met hun leverancier (groothandel) en die bevestigde dat de jurk er uiterlijk half april zou zijn. Geen receptie, geen feest. Trouwen in het gemeentehuis met collega's, familie en een paar goede vrienden (de rest wist het ook niet vantevoren). Na de plechtigheid met familie naar huis om taart en champagne te doen. En 's avonds met een paar goede vrienden, ouders, broers en aanhang en oma's ergens gegeten (avondvullend).