Ja, het is zover. Onze dochter is nu ook drie en mag dus ook in de stoel. Nu hebben wij een vrij verlegen meisje en ze vindt ook heel snel dingen eng. Ik heb haar helemaal voorbereid op wat er komen gaat en wat ze kan verwachten, maar natuurlijk doet ze stijf haar lippen op elkaar als het zover is. De tandarts was alleen heel ongeduldig. "Nou, dan niet. Wat niet gaat gaat niet. Tja, ze doet d'r mond niet open he? Dan kan ik er natuurlijk niet bij!" Echt op zo'n geirriteerde toon. Daarna nog een keer geprobeerd, maar ze wilde het toch niet. Nadat ik ook geweest was, wilde we het toch nog een keer proberen. "Mijn ervaring is dat kinderen moeten gaan voordat de ouders zijn geweest, anders lukt het niet", zegt hij. Mijn man heeft het toch nog eens geprobeerd, want er was een stukje afgebroken van een tandje. Uiteindelijk is het toch gelukt. Kon gelukkig niet veel kwaad van dat tandje en haar tandjes zijn geteld. Maar het ging zo niet van harte. Heb nog nooit iemand zo weinig geduld met kinderen zien hebben. Hij was echt een soort van aan het klagen en deed helemaal niet zijn best om haar een beetje op haar gemak te stellen. Zit er echt aan te denken om met haar naar een kindertandarts te gaan. Dit gaat nooit werken voor haar. Ze is al zo'n kat uit de boom kijker en ook niet snel op haar gemak. Heeft iemand ervaring?
Ik heb een tandarts die voor kinderen veel geduld heeft, op dit moment lopen we tijdelijk bij e kindertandarts in het ziekenhuis ivm. ongeval en daardoor zijn er tandjes bij mijn zoon verwijderd onder narcose. Dit is dus een echte kindertandarts, en zij zijn heel geduldig en laten alles toe. zoon mag alles vragen en overal aanzitten, dus even de boor goed bekijken, even met luchtspuit spelen e.d. dus alles wat ze gebruiken mag mijn zoon even bekijken, gebruiken en beethouden, werkt heel goed! Onze eigen tandarts is ook heel goed en vriendelijk, op de website stond ook dat ze kindvriendelijk waren en hier heb ik speciaal om gezocht in de omgeving, bekijk eens websites van tandartsen in jou omgeving en kijk of ze kenmerk kindvriendelijk hebben... ik moet ietsjes verder rijden nu maar dan heb ik ook wat haha. heb nog 1 conrole in het ziekenhuis nu en dan weer over naar de gewone tadarts. mijn zoon is nu totaal niet bang, en vind het leuk om te gaan. Vraag de tandarts dus (als hij dit wel toe laat) of ze alles mag bekijken en aan mag raken! werkt echt goed wordt het intresant van nl
hier juist hierdoor ook een kindertandarts wat een verademing. ze lopen gewoon de stoel in. staan zelfs te dringen daar wie er eerst mag.
hier ook een lieve tandarts, zowel voor volwassenen als voor kinderen. Ze is vanaf dr eerste tandje wanneer wij een afspraak hadden meegegaan, met 1 jaar, 2 jaar tot nu toe. Binnenkort weer. Met 1 jaar niks in de pad...met 2 jaar vond ze het een stuk spannender, maar mocht zelf het spiegeltje vasthouden en verder hoefde hij niks te doen, was echt wennen. Deze keer hebben we haar voorbereid dat de tandarts haar tandjes wil tellen (gaf hij zelf als tip) en dat ze mee mag tellen. Ook mag ze zelf met het spiegeltje kijken en hij gaf vorige keer als tip mee om een pop mee te geven waar ze zelf bij mag kijken voor de grap.
Mijn dochter is recent voor de eerste keer geweest (ze is net 2 geworden) en zij is ook erg verlegen. Eerst mama en papa en toen zij. Ze mocht bij mama op schoot liggen op de stoel (dat scheelde heel veel) en we hadden thuis geoefend met "mond open doen voor de tandarts" en "tandjes tellen". Het ging gelukkig goed. En na afloop mocht ze nog een kadootje uitzoeken van de assistente . Ik zou dus zeker eens verder gaan kijken naar een tandarts met iets meer geduld... Succes!
Onze tandarts doet het ook super (het is geen officiƫle kindertandarts). Al vanaf haar tweede jaar oefent ze met de stoel en het in de mond kijken. Ze ligt boven op mij als de stoel naar achter zakt. Als de tandarts in mijn mond kijkt mag ze meekijken. Ze kreeg een spiegeltje om naar mijn tanden te kijken. Heel spelenderwijs dus. Nare behandelingen doen we in een afspraak zonder de kinderen. Afgelopen keer keek de tandarts voor het eerst officieel naar haar tandjes. Ze zat bij mij op schoot met haar hoofd bij de tandarts op schoot, zo kon ze mij dus gewoon blijven zien. Ze mocht een smaakje fluoride kiezen en dat mocht de tandarts zomaar op haar kiesjes smeren. Ze vond alleen de rubbere handschoen vies Het is dus echt wel de overstap waard naar een kindvriendelijke tandarts.
ik zou gelijk een andere tandarts zoeken en vooral voor je dochter.... Na de tandarts gaan is al een hele opgave voor zo kind en dan ook nog zitten zuren dan word dat kind alleen maar banger van.... Mijn zoon is 2 weken voordat hij 2 jaar was met spoed na de tandarts geweest om zijn voortand gelijk te laten trekken... het was op zondags dus zijn na de weekend tandarts geweest en toevallig was dat een gewone tandarts die ook veel kinderen doet... me zoontje kwam vrolijk binnen en ging vrolijk weg maar in de stoel was hij niet zo vrolijk maar die vrouw deed goed haar best en hij deed ze mond ook open ook met behulp van mij en me vriend.... maar ondanks hij de heletijd heeft zitten huilen in de stoel zei hij wel netjes doei tegen de tandarts.... 2 weken later zijn we na mijn eigen tandarts geweest voor me zoontje om hem gelijk van zijn angst te overwinnen op spelenderwijs kreeg de tandarts zonder mij hulp zijn mond open en ging ff snel kijken en hij kreeg daarna gelijk allerlei kadootjes een rugzak met een tandeborstel en een bekertje een apenbadeendje en een mooie ballon... dus me zoon was gelijk weer blij toen hij al die spullen zag... En zo hoort het te gaan en dan ga jij of je man ook met eengoed gevoel met je dochter na de tandarts... dus ik zou lekker een ander zoeken die geduld heeft met kinderen .. oja wij hebben een half uur bij mijn tandarts gezeten met mijn zoon dus hij nam echt de tijd ervoor en dat vondt ik wel zo heerlijk...
Dit was voor mij een reden om naar een andere tandarts te gaan. Vorige week ben ik naar de nieuwe geweest. Mijn zoon stond met een spiegeltje in mijn mond. Ook zo'n lucht slang bediende hij. En na mij ging hij op mijn schoot liggen zodat de tandarts zijn tanden kon tellen . Ik ben erg blij hiermee. Echt een andere tandarts zoeken hoor, het is echt belangrijk om een kind te kunnen motiveren en er aandacht aan te geven!
Hier zijn we vandaag ook naar de tandarts geweest. Vorige keer was ze ook al mee maar wilde ze nog niets en dat hoefde toen ook niet. Nu had ik haar voorbereid en ging ze bij mij op schoot de stoel in en heeft de tandarts haar tanden en kiezen geteld en er even kort naar gekeken. Het ging super maar moet zeggen dat we hier ook een ontzettend leuke tandarts hebben, zowel voor volwassenen als voor kinderen. Ze mocht nog een mooie tandenborstel uitzoeken (met glitters) nou die heeft ze niet meer losgelaten Ik zou in jouw geval misschien inderdaad naar een andere tandarts kijken.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga eens even rondkijken op internet wat er allemaal in de buurt is en welke tandarts vooral kindvriendelijk is. Ik had zelf vroeger een onwijs lieve belg, maar die is best jong overleden aan een hartaanval. Zo iemand heeft mijn dochter ook nodig. Want zij heeft ook de b van bang voor haar naam, net als ik vroeger bij die vreselijk lieve belg.