Áls ik kruidenthee drinken, let wel áls.. want ik ben niet zo'n theedrinker, dan is het bijna altijd brandnetelthee van Zonnatura. Eerst even wennen en nu wil ik - als ik thee drink - bijna niks anders meer.
Ook bij de gezondheidswinkel. Sowieso rooibos. Puur. De lekkerste -vind ik- is van Simon Lévelt. Wat ik ook heel lekker vindt is brandnetel met munt (zuiverend en verkwikkend). Steranijs vind ik in de avond ook lekker. Die drie zijn van Piramide. En de Morocco-thee van Lipton drink ik samen met mijn zoontje. En laatst in de supermarkt gehaald: gember/citroen; echt heerlijk!
Jawel ... Moet 20 kilo kwijt en momenteel sport ik niet. Wandel en fiets wel veel, maar dat is basisbeweging.
Lukt het afvallen je wel? Hoop het voor je! Ik sport momenteel wel, 2x fitness in de week, maar dat zet qua afvallen ook geen zoden aan de dijk. Ik moet ongeveer 10 kilo kwijt. Minder eten dus..
Mijn lijstjes van enkele dagen: Ontbijt: havermoutpap met melk, banaan, rozijnen en honing. Kop thee. Tussendoor: volkoren cracker met suikerloze jam. Lunch: salade met tonijn, rucola, komkommer, feta, olijven, ei, paprika. Tussendoor: plak ham, plak kaas Avondeten: hutspot. Tussendoor: dadels, kop thee. Ontbijt: roerbak ei, banaan, kop thee. Tussendoor: bakje Griekse yoghurt met honing. Lunch: twee speltboterhammen met roomboter, kipfilet, suikerloze jam. Stuk komkommer. Tussendoor: rijstwafel, olijven. Avondeten: speltpasta met spinazie en spekjes. Tussendoor: beker warme melk, dadels Ontbijt: Griekse yoghurt, muesli, honing, kop thee. Tussendoor: volkoren crackers met kaas. Lunch: havermoutpannenkoeken Tussendoor: druiven Avondeten: couscous, groentes, kipkluifjes in tomatenprutje. Tussendoor: pure chocola, thee
Wauw, echt?! Wat goed hé!! Dan ben je met 20 weken klaar! Dan doe ik toch iets fout met mijn eten.......... Die ongeraffineerde suikers dus....
Mag ik meeschrijven? Ben sinds maandag op m'n suikers aan het letten en haal recepten uit de boeken van Amber Albarda. Vd week zelf ontbijtkoek gemaakt en vanmorgen koekjes. Smaakt goed Het valt me tot nu toe mee maar ik vind het wel aan de prijzige kant. Speltbrood is bijv een stuk duurder en zelf maken vind ik dat het brood gauw oud wordt. Hebben jullie nog tips waar je terecht kunt voor producten als speltmeel enz?
Ik heb de boeken van Amber Albarda ook in huis. Maar ik begin altijd te 'steigeren' als er 's middags bijv. een salade/groente 'moet' worden gegeten............. Speltbrood zelf maken... ja, wordt hier ook altijd heel snel oud. Is eigenlijk alleen de 1e dag lekker... Speltbrood kopen vind ik ook duur en gek genoeg vind ik het ook niet heel erg vullend... Speltmeel en speltbloem haal ik bij de EkoPlaza.
Nee, ik heb levenslang. Serieus. Ik heb sinds 2,5 jaar ook nog eens een te trage schildklier en ik heb echt een traag metabolisme. Het meeste verbrand ik met sporten, maar dat gaat nu even niet helaas. Ik verwacht ook dat het na de eerste 12 kilo's pittig wordt om te blijven afvallen... En ik ben eigenlijk zo'n Bourgondiër! Snoep en chips boeien me niet, maar kaas en cashewnoten en wijntjesen 2 borden pasta of stamppot, pfff....
Ik heb ooit bij sportschool afvalprogramma gevolgd, dat richtte zich op metabolisme. Dus om de 2,5 uur eten, vetvrij. Maar in mijn ogen wel veel suiker. In ieder geval, 't werkte bij mij voor geen meter! Heb het zo'n 14 weken gevolgd. Was het spuugzat dat dieet. Maar waar richt jij je dan op met je dagelijkse voedingspatroon?
Mijn avondmaal van vandaag: boerenkoolsoep. Klinkt niet echt lekker maar is het eigenlijk wel. Boerenkoolsoep | PuurGezond Eigenlijk is de hele site wel heel fijn eten. Niet alledaags, alles vers en niet te zoet, te zout of te vet Ik heb de desemboterham trouwens maar weggelaten want het vult heel goed
Ik had maaltijdsalade gemaakt van kidneybonen, mais, speltpenne, tonijn en paprika, tomaat, komkommer en lente-ui. Lekker? Nee. Gezond? Jazeker. Maar ik heb nu honger en dat is niet handig met de chocoprinsen voor zoonlief in de trommel, maar ik doe het niet!!!!!!!!!!!
Je kunt altijd de vulling eruit schrapen, en opvullen met een puree van kidneybonen, mais, speltpenne, tonijn en paprika, tomaat, komkommer en lente-ui. Dan papiertje er weer omheen. Gezond voor zoonlief, en guilty pleasure voor jou. Everyone's a winner
Getjukkes! Zoon mag best 1x per week iets lekkers, vandaag samen uitgezocht in de supermarkt. Hij heeft een voorliefde voor chocolade, meestal puur, maar dit had hij bij een kindje in de klas gezien. Nee, daar doet deze geitenwollensok niet moeilijk over!
Ik doe het brood direct in de vriezer, dan eruit halen voor die dag wat nodig is of even op lage stand in de magnetron. Speltbrood is idd duurder maar ik eet er veel minder van. Sowieso eet ik minder brood sinds ik suikers mijd.
Hahaha, ik doelde meer op het stiekem zélf nuttigen van de chocoprins vulling in geval van extreme trek. Zou ik namelijk wél doen...