Hebben jullie dat ook wel eens, dat je het koffiezetapparaat een tijdje niet gebruikt en dat er dan later een beschimmelde filter nog in blijkt te zitten? Hoe kan je dit het beste goed schoon krijgen???????
Gebeurd hier ook weleens. Ik doe gewoon de koffiefilterhouder in de vaatwasser of was hem even af. Zo nodig spoel ik het apparaat een keer door met alleen water. Dan is het wel schoon hoor.
Natuurazijn!!! Eerst schoonmaken en daarna even door laten lopen met puur natuurazijn en daarna 3x naspoelen met gewoon water.
Oeps foutje bedankt. Ik zou het filter gewoon schoonmaken met een sopje, en daarna het koffiezetapparaat spoelen met schoonmaakazijn en daarna alleen water, is gelijk het apparaat van binnen ontkalkt.
Haha oeps We hebben helaas nog niet zo'n machine dus ik drink nu af en toe van dat poeder uit zo'n pot (blehh), maar het zou ook wel een actie voor mij zijn..
nooit. Als ik het apparaat uit doe spoel of was ik de pot op, gooi het zakje weg en zet beide kleppen open om te luchten. Routine..
Haha dit gebeurd mij ook echt heel vaak! Dan gaan we ineens over op de senseo dus die andere blijft een tijdje uit haha.. Vaak gewoon met een sopje even extra goed schoonmaken.
Hier drinken we meestal Nescafé (oploskoffie). Koffiezetapparaat komt alleen uit de kast bij feestjes (lees: een keer of 3 per jaar), dus ja, nadien wordt dat echt wel gecontroleerd, alles afgewassen en afgedroogd en wordt ie terug in de kast gezet.