Wat wil ik worden als ik later groot ben?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sunbeam, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik heb nooit echt gestudeerd. Na de HAVO was is ik heel erg klaar met school en bovendien wist ik eigenlijk niet wat ik überhaupt zou willen studeren. Omdat ik van mijn ouders toch persé een studie moest gaan doen na de middelbare school heb ik voor een verkort HBO-opleiding toerisme gekozen. Ik heb daarna een jaar in het toerisme gewerkt, maar het was echt niks voor mij.

Na mijn toeristische "avontuur" ben ik bij een bank gaan werken, waar na 2 jaar mijn functie werd opgeheven. Toen ben ik langzaamaan de juridische wereld in gerold en nu werk ik alweer een aantal jaar als juridisch secretaresse op een advocatenkantoor.

Ik vind mijn werk hartstikke leuk, ik heb leuke collega's en een zeer flexibele werkgever. Maar het idee dat ik nog minstens 30 jaar brieven en processtukken moet uittypen, dossier moet aanmaken, de telefoon moet doorverbinden etc. etc., daar word ik niet bepaald blij van.

Maar wat moet ik dan gaan doen? Ik ben potverdorie 34 jaar oud en ik weet nog stééds niet wat ik wil worden als ik later groot ben ;).

Hoe doen anderen dat? Doen die gewoon iets wat "wel leuk" is (net als ik nu dus) en zijn die daar tevreden mee? Of wisten/weten die wél echt wat ze leuk vinden en waar ze hun beroep van willen maken?

Bijkomende moeilijkheid; ik zie mezelf nu ook niet direct gaan studeren (als ik al wist wát ik dan zou moeten gaan studeren). Ten eerste niet omdat mijn inkomen in ons huishouden wel echt nodig is en ten tweede omdat we een verstandelijke beperkte dochter hebben, wat ook heel veel energie vraagt.

Dus nou ja....is dit nu het dertigersdilemma?...

2. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb mijn opleiding niet afgemaakt, verschillend werk gehad.. Ik heb ook nog geen idee wat ik nou wil. Ben wel 20 geen 30 :)

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258