+1 Ik heb zelf een ex die is vreemd gegaan en dat gun ik echt niemand. Maar om iemand gelijk een slechte moeder te noemen (die je verder helemaal niet kent) vind ik echt veel te ver gaan. Maar goed het is heel makkelijk om woorden op een beeldscherm te typen....
Vind het sowieso niet nodig om iemand voor slechte moeder, slechte echtgenote of slecht persoon uit te maken. Ts heeft verkeerde keuzes gemaakt, is ze zichzelf ook van bewust en vele, waaronder ik, zijn het niet eens met haar manier van aanpak, en dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Maar wie zijn wij om te oordelen over TS als persoon/echtgenote/moeder? Hebben we niet allemaal weleens verkeerde beslissingen gemaakt? Dat maakt ons niet slecht, eerder menselijk. 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen' zou hier mooi van toepassing zijn.
Bedankt allemaal, ik begrijp alle reacties. Zowel negatief als positief. Ik begrijp dat bij het lezen van mijn verhaal woede naar boven kan komen. Een vrouw die in principe alles heeft en dit zo op het spel zet.
Sorry ts dat ik niet op jouw situatie reageer, maar moet het toch even zeggen: hoe dom en kortzichtig kan je zijn dat je haar een slechte moeder noemt! Dat staat helemaal los van haar situatie. Je bent een betere moeder als je voor jezelf kiest! Hoop dat je er uit komt, ts, sterkte!
Ah oké... dat was niet duidelijk. Ik dacht dat je éven afstand had genomen om alles op een rijtje te zetten. En ik dacht dat hij met zijn 'overhaaste beslissingen' bedoelde, dat hij niet wilde dat je meteen ging scheiden van je man. Alleen, dat hij contact blijft zoeken, dat is misschien een teken dat je niet duidelijk (genoeg) bent geweest. Als je niks van je laat horen is dat vaak niet duidelijk. Heb je hem letterlijk laten weten dat het over is en dat je geen contact meer met hem wil (dus helemáál niet meer, niet 'nu even niet')?
Ik denk dat IEDEREEN hier eens even goed terug moet lezen. Ik heb net het topic doorgespit en ben maar één opmerking tegengekomen waarin TS als slechte moeder wordt bestempeld: Daarin staat nog niet eens letterlijk dat TS een slechte moeder is, hoewel dat er impliciet wel uit te halen is natuurlijk. Het leuke is, dat daarna een stuk of 30 keer geroepen wordt, dat het belachelijk is om TS een slechte moeder te noemen. Mijn voorstel: Ophouden over dat hele 'slechte moeder' verhaal. Dit is echt zo'n mug, die tot een olifant gemaakt is! PS: Misschien heb ik nóg een bericht gemist met dezelfde strekking, maar de reacties hier doen denken alsof er tientalle keren iets in die trant geroepen is en dat is niet zo!
ik heb op zijn minst 3x zien staan hoor, dus lees zelf even goed terug, een nee ik ga niet qouten waar allemaal
Dit vind ik dan weer een aparte opmerking er is niemand hier die zegt perfect te zijn... er zijn meningen dat is wat anders als zeggen dat we perfect zijn
Als jullie goed terug lezen was dat niet mijn bedoeling! Had het verkeert verwoord! Goed lezen dus. Jullie hoeven haar ook niet op de troon te zetten Niemand is perfect nee jij dus ook niet
Trouwens ik reageer er niet meer omdat ik nooit in zo een situatie terecht ben gekomen en ik je dus ook geen advies kan geven . Het enigste is je hart volgen TS ik hoop oprecht voor jullie dat jullie eruit komen en het was niet mijn bedoeling om jou een slechte moeder te noemen het spijt me . Ik weet zeker dat je een hartstikke goede moeder bent en wens je succes!
Ik vind dit een hele mooie reactie. Het is belangrijk om van je man te houden als vader van je kinderen, maar ook belangrijk om van hem te houden om hem. Zijn humor, liefde voor muziek, goede kookkunst, lieve woordjes, om zijn zijn. Dat is ontzettend belangrijk. Voel je dat naar je man?
Ja ook dat voel ik, maar dat voel ik niet continu. Zo eens om de paar maanden, dat er een warm gevoel bij komt kijken.
Lijkt me een uitstekende reden om samen in therapie te gaan. Jammer dat jullie die stap niet eerder hebben gemaakt. Had denk ik een hoop ellende (en dit topic) voorkomen...
Sommige reacties gaan hier echt te ver Zelf heb ik echt een bloedhekel aan vreemdgaan. Ik ga niet oordelen achter mijn telefoonschermpje. Maar ik hoop echt dat jullie hier samen uitkomen.