ik denk dat meer komt omdat iemand van hier een tweede account heeft aangenomen (anoniem) om haar verhaal kwijt te kunnen en vandaar opeens meer begrip want was een ander vrouw geweest of inderdaad een man dan waren de reacties vast heel anders, maar je hebt gelijk voor vreemdgaan is er geen excuus, bah, en dan is misschien maar "kusjes" maar toch het is vreemd gaan, de grens is T.S nu al over gegaan,
Ik begrijp dat je dat wilt uitzoeken maar geef je man ook een stem voordat jij al met een oplossing komt. Geef hem in ieder geval het gevoel dat hij er nog bij betrokken is voordat je alles alleen besluit.
Maar misschien wil man wel helemaal niet met haar verder als hij dit nieuws krijgt!? Als mijn man mij zou bedriegen zou ik dat gewoon willen weten. Ongeacht wat de toekomst brengt, ik zou daar zelf, als degene die bedrogen is, een keuze in willen hebben. Nu is manlief in de veronderstelling dat de relatie juist heel goed gaat, omdat ts zo vrolijk is. Daardoor vind ik het bedrog nog veel pijnlijker voor hem. Eerlijkheid boven alles!
Lastige situatie hoor. Ik denk altijd inderdaad: het gras is altijd groener bij de buren. En dat is echt ook vaak zo. Die jongen lijkt nu zo leuk, maar heeft ook echt z'n minpunten. Ik zou, even voorop gesteld dat je verder met hem wilt, alles opbiechten aan mijn man en stopppen met de affaire. Heel veel sterkte met deze situatie.
Ja inderdaad zo snel mogelijk vertellen. Het kan twee kanten op gaan dat is zeker waar. En heel eng weet ik ook, maar ik geloof echt dat je eerlijk moet zijn.
laten we eerlijk zijn.... Ts heeft alleen nog maar gezoend met die man. Jij zou dus je huwelijk nu al aan de kant zetten als je man je zou vertellen dat hij een ander gezoend zou hebben??? Ik denk dat als het je overkomt en er is alleen maar gezoend je niet direct zegt dat het over is. Je gaat geen 10 jaar weg gooien voor een zoen. En doe je dit wel dan denk ik dat je relatie al niet al te best is
Heel respectloos voor je man vind ik dit sorry.. Zoals is gezegt waar is de stem van jouw man? Je wilt weten wat jij wilt maar het gaat dan niet meer om jouw, het is aan jouw man wat hij wilt! Pas als jouw man nog wilt vechten is de vraag of jij dat ook wilt.. Door vreemd te gaan heb jij jouw kansen al verspeelt vind ik. Vind jou beetje egoïstisch door te zeggen eerst ik daarna pas hij..
Gewoon je benen bij elkaar houden is toch niet zwart/wit denken? Het eerst voor jezelf uitzoeken wat je wil en het dan pas opbiechten vind ik persoonlijk een beetje schijnheilig. Maar dat is mijn nederige mening
Voor ts misschien niet maar voor haar man misschien wel.. Mijn man heeft alleen 'geappt' met een andere vrouw, als daarbij zoenen of nog erger was bij gekomen had ik Em zeer zeker buiten gezet.. Het is namelijk niet alleen die zoen, maar vertrouwen, leugens en bedrog!
Ik zeg niet dat ik dat zou doen, maar wel dat de man van ts het recht heeft om die keuze te maken. Ook zoenen, stiekem afspreken en fantaseren vind ik vreemdgaan. het is niet aan ts om eerst een oplossing te hebben, wat ZIJ wil. Haar man is hier ook een partij en die weet van niks. Dat vind ik bedrog.
manlief gaat vragen wat ze nou wil. Daar heeft ze geen antwoord op. Met als resultaat dat het er niet gezelliger op word kinderen daar last van krijgen en meer achterdocht en wantrouwen ontstaat. Dat is een gezonde situatie en doordacht? Ik vind het niet vreemd dat ze het eerst op een rijtje wilt zetten en op de vragen die haar man gaat stellen antwoord wil geven. Ik ben zeker van het vertellen maar dan moet je dat wel kunnen onderbouwen en direct een keuze kunnen maken. Losse flodders heeft niemand wat aan.
Die heeft ze bij elkaar gehouden!!! Het gaat om een zoen!! Als je je niet gewaardeerd voelt in een relatie en gaat al ff niet zo goed, moet je verdomd stevig in je schoenen kunnen staan om die verleiding te kunnen weer staan. Waarschijnlijk ben jij een perfect mens wat nooit fouten maakt en wees daar heel dankbaar voor, maar niet iedereen kan makkelijk de verleiding weer staan. Daar hoor je niet direct een oordeel over te hebben
Het spreek woord zo klopt wel maar mijn uit leg idd niet. Ik heb er meer een verhaal er om heen gemaakt haha om in een soort Jip en Janneke taal duidelijk te maken dat ze eerst met haar man aan de slag moet en dan pas in een nieuwe relatie moet gaan duiken. En zat net weer eens op mijn mobiel. Dan heb ik geen zin een langere uitleg. Nu zit ik op de laptop dan kan het wel weer. Tot langdradigheid toe.haha
Tja, daar denken wij dan verschillend over. Eerlijkheid staat bij mij bovenaan het prioriteitenlijstje in een goede relatie. Ts bedriegt haar man op dit moment. Ik zou beter kunnen leven met het feit dat mijn man zoiets meteen opbiecht, ongeacht wat de toekomst brengt, dan na maanden te moeten horen dat mijn man is vreemdgegaan en een pasklare oplossing heeft. het feit dat dit geen gezellige tijd wordt in het gezin, heeft ts enkel aan zichzelf te danken. ze had er ook voor kunnen kiezen om haar verliefdheid niet te voeden, maar het meteen af te kappen.
in eerste instantie goed dat je lover even op een laag pitje heb gezet, geen contact meer, dat is een goede stap, maar even een vraagje je geeft aan je wilt nadenken hoe je het verteld en waarschijnlijk waarom het allemaal is gebeurd, althans dat denk ik dat je bedoeld met dat even wilt over na denken, wat als jij straks dat alles heb bedacht en het uiteindelijk ja of nee opbiecht en je partner wilt dat helemaal niet weten, ? weet je wat ook pijn doet voor de bedrogen partij, ook de lengte van de bedrog, stel je verteld pas over 2 weken of over een maand, je partner vraagt hoelang het al duurt, en hoort misschien dat je al een maand geen contact heb met je lover gehad, geloof mij dat duurt ook pijn, de beste is echt om het zo snel mogelijk te vertellen, of niet maar leef dan met de consequenties, ik kan sowieso niet begrijpen dat je man nog aan kan kijken terwijl je misschien dezelfde dag nog een ander man hebt gezoend, maar goed,
Volgens mij heb jij de op niet goed gelezen. Het duurt al 2 maanden en het gaat niet om 1 toevallige zoen. Hij laat ts zweven, wil met haar verder, enz. Dat is in mijn ogen vreemdgaan en de kluit beduvelen.
Ik weet zeker dat het sowieos niet gezellig gaat worden nadat ze het heeft opgebiecht. Ik zou, als ik haar man was, nòg bozer worden als ze eerst gaat nadenken wat zìj wil. Het eerste wat hij gaat zeggen is toch "oh jij bent er al over uit wat jij wil?!" Als ze het vertelt en echt niet weet wat ze er mee moet, dan zou je er naar mijn menig nog samen over na kunnen denken. Ik zou echt woedend worden als mijn vriend even vreemdgaat en dan uitgebreid gaat nadenken over wat hij nu wil voordat hij het heeft opgebiecht. Kom nou! Dan geeft hij mij toch weinig keus omdat hij al een keus voor zichzelf heeft gemaakt?
Daar denken we dan allebei anders over, en dat mag. gelukkig maar. Ik zou het liever niet weten als het alleen bij zoenen was gebleven en al helemaal niet als manlief niet weet wat die er mee wil. Als ik dat weet ben ik zo'n iemand die overal wat achter gaat of hij daadwerkelijk wel in de file staat, of echt aan het overwerken is en niet bij haar zit. Daar zou ik ook niet gelukkiger van worden. Dan liever niks weten.