Hallo allemaal. Bij mijn man is gisteravond zijn portemonnee gerold met daarin oa onze pinpassen. We hebben nu wel de passen laten blokkeren maar zitten nu natuurlijk wel zonder geld . Nu wilden we morgen net een dagje weg,maar hoe doe je dat zonder geld en een bijna lege tank:x? Ik weet dat de bank vanochtend ook open is. Kan ik nu naar de bank om met mijn id aan de balie geld op te nemen of moet ik dan wachten op een nieuwe pas? Wie heeft hier ook "helaas"ervaring mee gehad en weet hoe we dit op moeten oplossen?
ja ik denk dat je met je id bewijs gewoon geld kunt halen bij de bank hoor. Anders bel je even om te vragen wat je mee moet nemen. Erg klote trouwens!
Wat balen zeg. Ik weet niet welke bank je hebt, maar wij hebben ABN en daar kon ik geen geld ophalen aan de balie.' Misschien dat het wel kan in jullie situatie. Anders even bellen met de bank?
Jeetje, wat vervelend voor jullie. Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, maar ik zou gewoon even naar de bank gaan en kijken of je idd nog iets van geld kan krijgen. Heb je geen andere pasjes van een andere bank in huis?
Je kan éénmalig met je id bij de bank zelf halen. Wat ik heb gedaan is via internetbankieren (waar ik dus geen pas voor nodig heb) geld overgemaakt naar mijn buren en hen dat uit de automaat laten pinnen. Succes! Ik had overigens binnen 2 dagen al een nieuwe pas.
toen mijn portomonee was gejat incl mijn idkaart kon ik met de aangifte van de poltie toch geld ophalen wel 1malig maar het kon wel .
Nou dat had ik een jaar geleden. Alles mee naar de bank, id, rijbewijs weet ik veel. Maar ik kreeg GEEN geld. Ik zeg 'hoe moet ik dan boodschappen doen'? 'tja mevrouw, wij kunnen er niets aan doen, u moet op uw pas wachten' :S. WAAR-DE-LOOS dat kan ik je wel vertellen. Mijne is ABN/AMRO. Fijne bank hoor, maar in zo'n situatie is het gewoon klote.
Ik weet niet hoe het nu zit, maar een paar jaar geleden kreeg ik ook geen geld mee bij de ING. Internetbankieren kan gelukkig zonder pas, dus zou nu geld overmaken naar mijn moeder als het nog eens zou gebeuren.
Ik heb het ook meegemaakt en zat destijds bij de fortis bank. Ik mocht eenmalig geld opnemen met mijn id bij de bank. Heb dus maar breed opgenomen zodat ik niet zonder geld kwam te zitten. Ook hadden mijn ouders gezegd dat als ik te kort kwam dat ik van hen kon lenen. Het gaat immers maar om een paar dagen.
Vorig jaar gehad en kon toen ff geld lenen van m'n broer die hier was maar anders hadden ze wel wat kunnen regelen zeiden ze volgens mij, was de ing.
Bedankt voor jullie reacties voor zover. Internetbankieren gaat bij de Rabobank helaas niet zonder pas dus zal het moeten proberen aan de balie en anders idd van iemand geld moeten lenen. Ik ga zo naar de bank.laat wel weten hoe het is afgelopen.
toen wij dit hadden ( maar dan niet gestolen maar een nieuw pasje aanvragen) heb ik via de rekening van mijn dochter geld afgehaald. het geld doorgestort, want je kan wel internet bankieren en toen met haar pasje eraf gehaald. (ik had alleen geen rabo)
Nou dames het is opgelost hoor. Hier bij de Rabo kon ik gewoon contant geld opnemen met een geldig ID kaart.
@Shadowstep: ik zou hier geen genoegen meenemen hoor. Bij ABN-Amro kun je echt gewoon geld opnemen als je met een geldig legitimatiebewijs naar het kantoor gaat! Heel soms komt het voor dat er maar één werknemer zit (als de ander onverwachts onwel geworden is ofzo) en dan mag het inderdaad niet, omdat ze om geld op te kunnen nemen van jouw rekening altijd met zn tweeen moeten zijn, maar anders kan het echt! Bel maar eens met de klantenservice, die zullen je hetzelfde vertellen.