Mijn vriend reist dagelijks naar Amsterdam met de trein. Hij heeft daarvoor een maandabonnement à 360,- bij de NS. Daarvoor mag hij altijd gratis met de trein. Wij hebben geen auto en als je kijkt hoeveel geld je op grote afstanden bespaard op bezine dan is dat voor ons best rendabel. Hij staat nooit in de file en kan ontspannen of werken in de trein. Enfin, door de geboorte en het overlijden van onze dochter zit mijn partner deze maand thuis. Nu ging hij begin deze maand 1x naar zijn werk, op zijn verjaardag, om beschuit met muisjes te trakteren, en heeft de sufferd gewoon weer zo'n duur maandabonnement afgesloten... Nu begrijp ik best dat dat gewoon stom van ons is. En dat de NS daar niets aan kan doen. Maar toch voel ik me verschrikkelijk rot bij het verlies van zoveel geld. Bah, bah, bah...
Jeetje.... dat kan je er net bij hebben. Kan de NS niks voor je regelen? Misschien kan je de situatie uitleggen. Je weet maar nooit, voor zo'n bedrag zou ik het iig proberen. Ik heb even kort teruggelezen over je dochtertje en de vroeggeboorte en wil je enorm veel sterkte toewensen. Wat klink je (jullie, eigenlijk) sterk! Ik hoop dat je, als je weer opnieuw zwanger wil worden, snel en gezond zwanger mag zijn.
Ik snap dat je zit te balen aangezien 360 euro veel geld is. Misschien heeft de ns bellen en je situatie uitleggen zoals zilvervosje zegt nog zin. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik zou ook bellen en het uitleggen. Heb toevallig van de week een heel behulpzame medewerkster aan de telefoon gehad. Ik denk dat er wel een kans is dat ze je tegemoet willen komen. Nee heb je, ja kun je krijgen!
Dank je. Volgens mij doen we het idd naar omstandigheden best goed. Ik heb de NS al gemaild, en de situatie een keer kort uitgelegd. Maar kreeg in eerste instantie te horen dat ze de juiste gegevens niet konden vinden. Vervolgens heb ik ze de juiste gegevens doorgegeven, maar kreeg te horen dat het abonnement niet tussentijds opgezegd kan worden. Ik wil ook niet "zielig" doen of bedelen, dus ga niet steeds een verhaal vertellen dat er in principe natuurlijk niet toe doet. Overigens is onze financiële situatie in de tussentijd ook veranderd. Mijn eigen contract werd niet verlengd omdat ik zwanger was. Dus ik zal nu waarschijnlijk uitkering krijgen, is allemaal onbekend voor mij, maar maakt wel dat ik nu nog meer op de centen let. Bah, vind het stom dat je bij zo'n duur abonnement tussentijds niets kunt wijzigen... Dat had ik me natuurlijk eerder moeten realiseren. Overigens heb ik voornamelijk goede ervaringen met de NS hoor.
Hij heeft het abonnement begin van de maand al afgesloten begrijp ik? Dan ben ik bang dat ze niet veel meer voor je kunnen betekenen. Hij heeft er dan namelijk al een hele maand gebruik van kunnen maken. (heeft hij niet, maar had wel gekunt) Denk dus dat ze er niks meer aan gaan doen. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.
ik denk dat als je dezelfde dag of dag na het afsluiten aan de bel had getrokken, dat er dan nog wel een mouw aan te passen geweest was. Maar nu lijkt het me veel te laat.
Hij heeft het abonnement de 13e afgesloten. Loopt dan ook tot de 13e volgende maand. De 13e heeft hij er dus al mee gereisd. Ik heb de NS de 19e pas gemaild. Wie niet waagt, die niet wint. Gisteren ging hij ook even op de koffie bij zijn collega's, toen zaten we in dubio, moest hij nu zijn abonnement gebruiken of toch maar losse kaartjes kopen? Omdat ik er al vanuit ging dat we geen geld terug zouden krijgen heeft hij voor de tweede dag op dat abonnement gereisd. NS mailde ons vandaag inderdaad dat hij al minstens vier keer op dat abonnement gereisd heeft. Rationeel begrijp ik het wel, maar ben toch teleurgesteld dat ze niet inzien dat 1x per week een retourreis niet in verhouding staat met een abonnement van 360,-. Had toch gehoopt dat er ergens een regeling was om alles te verrekenen.