Ik ga zo met Mifegyne en Cytotec beginnen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Leo78, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Heb een tablet van 200 mg Mifegyne genomen. Ik kwam er later achter dat het ziekenhuis zegt dat je die voor het slapen gaan moet nemen, en de ochtend dan de Cytotec (ze hadden me de verkeerde instructies meegeveven).

Nu maar afwachten. Wil eigenlijk die Cytotec gelijk ook maar inbrengen, wil er zo graag vanaf. Maar ik denk toch dat ik er 8 uur bij optel.

Wie heeft er nog meer ervaring met deze combinatie van pillen?

Ik zal blijven updaten de komende dagen.

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Geen ervaring maar wil je wel even sterkte toewensen!

3. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik heb wel ervaring.
    Ik moest de Mifegyne nemen en dan na 36 uur de eerste dosering Cytotec inbrengen. Mijn advies: echt even goed blijven liggen om de pillen in te laten werken. Ik blijf echt een dik uur liggen.
    Sterkte ik hoop voor je dat de miskraam nu snel op gang komt!
    En dat je snel zwanger mag worden van een plakker!!!

4. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Dank voor jullie reacties. Het is nu acht uur geleden sinds ik de pil innam maar ik merk niets. Wel een opgezette buik, dat zijn mijn darmen, las wel dat dat een bijwerking kan zijn. Morgenochtend breng ik de cytotec tabletten in.

5. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    De myfigene doet niet zoveel. Na de cytotec komt het opgang. Succes en een tip. Hou in de gaten wat je verliest!

6. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Bedankt voor de tip.
    Ik heb 4 tabletten ingebraxht om 8 uur. Lag daarna twee uur in bed.
    Om 10 uur moest ik nodig plassen. Toen ik door wilde trekken zag ik een bloedspoor en een klein stolsel. Gek, niks van gevoeld. Nu bloed ik een beetje. Ik ben wel bang dat ik de pillen ben verloren in de wc. Zou dat erg zijn? De krampen vallen mee, ik voel eigenlijk niks geks. Het lijkt op mijn menstruatie.

7. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Hoe gaat het?

8. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    De pillen hebben hun werk na twee uur gedaan hoir!

9. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Wat lief dat je het vraagt.
    Rond 16.30 uur werd opeens m'n hele broek rood, ik had het niet door. Naar de wc gerend en wat grotere structuren verloren. Daarna een schoon verband in, maar kon vlak erna weer naar de badkamer rennen. Na nog wat stolsels ben ik gaan douchen. Werd wat flauw en ben op de grond gaan zitten. De badkamer zag er daarna wel uit zoals een horrorfilm :D

Maar daarna voelde ik me snel beter. Nu op de bank met Chocola en thee. Ik kan het nu met een Alwaysverbandje af. Ik moet eerlijk zeggen dat het me allemaal is meegevallen. De pijn vind ik niet vermelden waard. Niet erger dan mijn menstruatie.

10. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ik ben er ook wel van overtuigd dat ik het kwijt ben nu.

11. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Ha, ik hoop dat je het achter de rug hebt! Heb je het vruchtzakje gezien?
    Ik zie dat je al een hoop hebt meegemaakt sinds 2015, heftig ....

12. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ja, ik zie de hoop op een tweede wel langzaam vervliegen nu. Ook gezien mijn leeftijd.
    Ik denk wel dat ik het vruchtzakje zag. Er zat ook een sliertje aan dat weer aan een andere bonk zat. Ik wilde er verder niet te lang naar kijken. Ik zag ook nog wat witte en grijzige taaie sliertjes.

Verlies nu al een uur helemaal geen bloed meer. Hopelijk voel ik me snel weer fit, dan kan ik door met mijn leven. We hebben meteen maar een korte vakantie geboekt, even uitwaaien en genieten met z'n drietjes. Dat moeten we niet vergeten!

13. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Wat fijn dat het op gang is gekomen! En dat het je nog meeviel qua pijn.

Goed om even tijd te nemen met z'n drietjes. Heb je al onderzoeken laten doen? Dat je de hoop even verloren bent herken ik. Met de tijd groeit die denk ik wel weer.
    Heel veel sterkte!

14. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Heb de volgende onderzoeken gehad:
    Hysteroscopie: behalve een uterus arcuatus (heel licht hartvormig) niks geks te zien. De vorm heeft geen invloed op vruchtbaarheid.
    Bloedonderzoek: geen stollingsafwijkingen.

Ik heb geen kariotypering laten doen. Ik geloof niet zo dat er iets niet goed is aan het dna. En als dat wel het probleem is, dan kun je dat alleen omzeilen door ivf en pgd en dat willen we niet.

Ik weet niet wat je dan verder nog kan onderzoeken. Ik lees weleens wat over schildklierwaarden. Daar kan ik nog naar vragen misschien.

Toch moet er denk i kwel iets zijn want ik heb naast deze drie miskramen nog zeker twee of drie heel lichte positieve tests gehad voor de nod waarna ik ongesteld werd. Aan de andere kant, misschien hebben heel veel vrouwen dit wel maar weten ze het niet omdat ze geen vroegtesters zijn.

15. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Fijn!! En herkenbaar... Hier ook steeds minder hoop, wordt deze zomer 38....het zou zo mooi zijn.. Maar ook hier alweer twee miskramen in een jaar

16. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Dat klinkt wel als de standaard dingen die gecheckt worden. Fijn dat dat er allemaal wel goed uitzag. Ik zit zelf ook nog niet zo in de onderzoeken na miskramen, maar inderdaad je schildklier en misschien vitamine b12.

Er lopen hier wel meiden rond die er wel veel vanaf weten. Wellicht kan je daar je vraag neerleggen?
    Wat rot dat ook je leeftijd mee gaat spelen. Dat is bij mij gelukkig nog niet zo. Hopen op meer geluk de volgende keer!

17. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Dankjewel.

Ik verlies nog steeds rood bloed. Niet heel veel, maar ik hen nog wel maandverband nodig. Er zitten piepkleine stolseltjes bij, formaat speldenprik. Is dit normaal?

18. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Langzamerhand zou je minder moeten gaan vloeien en verandert de kleur van helder rood naar roest bruin.
    Eerste ma was ik in 1 dag alles kwijt, maar afgelopen ma verloor ik op zondag het vruchtje en op woensdag of donderdag nog een groot stolsel.
    Daarna werd het vloeien snel minder en veranderde de kleur.
    Dus het kan best zijn dat er nog een stolsel uit moet.

Herkenbaar hoor om die hoop op een 2e te zien vervliegen..
    Ik word over een paar dagen 40 jaar...
    Super dankbaar voor een pracht van een zoon, al weer 3 jaar.
    En ik merk ook wel, 2 een dikke 2 jaar intensief met de wens voor een 2e bezig te zijn geweest, dat het tijd wordt om ook na te gaan denken hoe ik mijn leven wil gaan inrichten zonder een brusje....

19. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ja, de wanhoop en het heilige moeten is er wel van af na twee jaar hopen en proberen en teleurstellingen. Ik ben heel blij met wat ik heb. En zoon is al best groot en zelfstandig, wat voordelen met zich meebrengt. Misschien reizen we over een paar jaar de wereld wel rond. Er is nog zoveel meer dan alleen die kinderwens. Al lijkt het soms wel alles te overheersen. Ik hoop stiekem toch dat het voor ons allebei toch nog een x raak mag zijn, dit maal met gezonde baby als uitkomst :)

20. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hoe is het nu met je Leo78?

Deel Deze Pagina